vytisknout velikost písma BMW čoskoro nasadí na svoje M-kové modely technológiu OLED

BMW čoskoro nasadí na svoje M-kové modely technológiu OLED

V januári bolo na veľtrhu CES vidieť koncept BMW, ktorý niesol označenie M4 Concept Iconic Lights. Nemecká automobilka vtedy ukázala na M4 laserové predné svetlá a zadné svetlá využívajúce technológiu OLED. Podľa aktuálnych informácií to vyzerá, že práve zadné svetlá s touto technológiou zamieria čoskoro do sériovej výroby.

Kolegovia zo servera Car and Driver pršli s informáciou, že túto svetelnú novinku dostane ako prvé pripravovanéj BMW M2, ktoré by sa malo predstaviť na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Podľa iných zdrojov potom rovnakú vec dostane aj upravená M4 spolu so systémom vstrekovania vody do sania, ktorý automobilka predstavila už skôr.

Technológia OLED (organické diódy) má priniesť nižšiu spotrebu energie, čím sa zníži produkcia emisií, ale predovšetkým sú také diódy ešte menšie ako tie klasické. Elementy, ktoré ukazuje BMW, sú tenké len 1,4 mm a každý môže byť ovládaný samostatne, čo ponúka mnoho rôznych kúziel v oblasti dizajnu. Tak napríklad svetlá by svietili inak v normálnom a inak v športovom režime.

Na čo sa môžeme v tomto smere tešiť, to naznačuje nové video, ktoré BMW nedávno umiestnilo na youtube.com.

getthumbnail (1).jpggetthumbnail (2).jpggetthumbnail (3).jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY