vytisknout velikost písma BMW čoskoro nasadí na svoje M-kové modely technológiu OLED

BMW čoskoro nasadí na svoje M-kové modely technológiu OLED

V januári bolo na veľtrhu CES vidieť koncept BMW, ktorý niesol označenie M4 Concept Iconic Lights. Nemecká automobilka vtedy ukázala na M4 laserové predné svetlá a zadné svetlá využívajúce technológiu OLED. Podľa aktuálnych informácií to vyzerá, že práve zadné svetlá s touto technológiou zamieria čoskoro do sériovej výroby.

Kolegovia zo servera Car and Driver pršli s informáciou, že túto svetelnú novinku dostane ako prvé pripravovanéj BMW M2, ktoré by sa malo predstaviť na jesennom autosalóne vo Frankfurte. Podľa iných zdrojov potom rovnakú vec dostane aj upravená M4 spolu so systémom vstrekovania vody do sania, ktorý automobilka predstavila už skôr.

Technológia OLED (organické diódy) má priniesť nižšiu spotrebu energie, čím sa zníži produkcia emisií, ale predovšetkým sú také diódy ešte menšie ako tie klasické. Elementy, ktoré ukazuje BMW, sú tenké len 1,4 mm a každý môže byť ovládaný samostatne, čo ponúka mnoho rôznych kúziel v oblasti dizajnu. Tak napríklad svetlá by svietili inak v normálnom a inak v športovom režime.

Na čo sa môžeme v tomto smere tešiť, to naznačuje nové video, ktoré BMW nedávno umiestnilo na youtube.com.

getthumbnail (1).jpggetthumbnail (2).jpggetthumbnail (3).jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY