vytisknout velikost písma BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies

Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL.
BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies
Zoznam kapitol
  1. BMW Compact Sedan Concept
  2. Fotogaléria: BMW Compact Sedan Concept

BMW predstavilo na autosalóne v čínskom Kantone koncept kompaktného sedanu, v ktorom nemusíme vidieť nič iné ako práve sedan BMW radu 1. Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL, teda že má pohon predných kolies.

P90204804-highRes.jpgP90204806-highRes.jpgP90204809-highRes.jpg
Koncept BMW Compact Sedan naznačuje budúce BMW radu 1 (možno radu 2) vo verzii sedan a s pohonem predných kolies. Pod povrchom je platfoma UKL, na ktorej jazdí napríklad BMW radu 2 Active Tourer alebo vozidlá Mini

Aj keď to ešte nedávno vyzeralo, že nakoniec malé BMW radu 1 možno zostane pri pohone zadných kolies, tento koncept zase ukazuje na niečo iné. Predstavenie v Číne tiež jasne naznačuje, kam BMW s týmto malým sedanom mieri.

V Európe frčia predovšetkým klasické hatchbacky a teraz crossovery a SUV. Malé sedany sú záležitosťou skôr ázijských trhov, Číny a tiež USA. Stačí sa pozrieť na novú Hondu Civic, sedan v Európe tiež nebude. Avšak pre BMW je Európa dôležitý trh a nepredpokladáme, že predstaví nový model výhradne pre export.

O samotnom koncepte toho skutočne veľa nezaznelo, ale BMW tvrdí niečo v tom zmysle, že ponúka nečakane veľa miesta v interiéri aj cez svoje kompaktné rozmery. To umožňuje práve použitie prednokolkovej platformy UKL. Sériové auto ale zrejme vedľa pohonu predných kolies ponúkne za príplatok aj pohon 4x4.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY