vytisknout velikost písma BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies

Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL.
BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies
Zoznam kapitol
  1. BMW Compact Sedan Concept
  2. Fotogaléria: BMW Compact Sedan Concept

BMW predstavilo na autosalóne v čínskom Kantone koncept kompaktného sedanu, v ktorom nemusíme vidieť nič iné ako práve sedan BMW radu 1. Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL, teda že má pohon predných kolies.

P90204804-highRes.jpgP90204806-highRes.jpgP90204809-highRes.jpg
Koncept BMW Compact Sedan naznačuje budúce BMW radu 1 (možno radu 2) vo verzii sedan a s pohonem predných kolies. Pod povrchom je platfoma UKL, na ktorej jazdí napríklad BMW radu 2 Active Tourer alebo vozidlá Mini

Aj keď to ešte nedávno vyzeralo, že nakoniec malé BMW radu 1 možno zostane pri pohone zadných kolies, tento koncept zase ukazuje na niečo iné. Predstavenie v Číne tiež jasne naznačuje, kam BMW s týmto malým sedanom mieri.

V Európe frčia predovšetkým klasické hatchbacky a teraz crossovery a SUV. Malé sedany sú záležitosťou skôr ázijských trhov, Číny a tiež USA. Stačí sa pozrieť na novú Hondu Civic, sedan v Európe tiež nebude. Avšak pre BMW je Európa dôležitý trh a nepredpokladáme, že predstaví nový model výhradne pre export.

O samotnom koncepte toho skutočne veľa nezaznelo, ale BMW tvrdí niečo v tom zmysle, že ponúka nečakane veľa miesta v interiéri aj cez svoje kompaktné rozmery. To umožňuje práve použitie prednokolkovej platformy UKL. Sériové auto ale zrejme vedľa pohonu predných kolies ponúkne za príplatok aj pohon 4x4.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY