vytisknout velikost písma BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies

Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL.
BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies
Zoznam kapitol
  1. BMW Compact Sedan Concept
  2. Fotogaléria: BMW Compact Sedan Concept

BMW predstavilo na autosalóne v čínskom Kantone koncept kompaktného sedanu, v ktorom nemusíme vidieť nič iné ako práve sedan BMW radu 1. Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL, teda že má pohon predných kolies.

P90204804-highRes.jpgP90204806-highRes.jpgP90204809-highRes.jpg
Koncept BMW Compact Sedan naznačuje budúce BMW radu 1 (možno radu 2) vo verzii sedan a s pohonem predných kolies. Pod povrchom je platfoma UKL, na ktorej jazdí napríklad BMW radu 2 Active Tourer alebo vozidlá Mini

Aj keď to ešte nedávno vyzeralo, že nakoniec malé BMW radu 1 možno zostane pri pohone zadných kolies, tento koncept zase ukazuje na niečo iné. Predstavenie v Číne tiež jasne naznačuje, kam BMW s týmto malým sedanom mieri.

V Európe frčia predovšetkým klasické hatchbacky a teraz crossovery a SUV. Malé sedany sú záležitosťou skôr ázijských trhov, Číny a tiež USA. Stačí sa pozrieť na novú Hondu Civic, sedan v Európe tiež nebude. Avšak pre BMW je Európa dôležitý trh a nepredpokladáme, že predstaví nový model výhradne pre export.

O samotnom koncepte toho skutočne veľa nezaznelo, ale BMW tvrdí niečo v tom zmysle, že ponúka nečakane veľa miesta v interiéri aj cez svoje kompaktné rozmery. To umožňuje práve použitie prednokolkovej platformy UKL. Sériové auto ale zrejme vedľa pohonu predných kolies ponúkne za príplatok aj pohon 4x4.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY