vytisknout velikost písma BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies

Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL.
BMW Compact Sedan Concept napovedá rad 1 s pohonom predných kolies
Zoznam kapitol
  1. BMW Compact Sedan Concept
  2. Fotogaléria: BMW Compact Sedan Concept

BMW predstavilo na autosalóne v čínskom Kantone koncept kompaktného sedanu, v ktorom nemusíme vidieť nič iné ako práve sedan BMW radu 1. Hoci sa o technike v tlačovej správe nehovorí, už z proporcií je jasné, že auto stojí na platforme UKL, teda že má pohon predných kolies.

P90204804-highRes.jpgP90204806-highRes.jpgP90204809-highRes.jpg
Koncept BMW Compact Sedan naznačuje budúce BMW radu 1 (možno radu 2) vo verzii sedan a s pohonem predných kolies. Pod povrchom je platfoma UKL, na ktorej jazdí napríklad BMW radu 2 Active Tourer alebo vozidlá Mini

Aj keď to ešte nedávno vyzeralo, že nakoniec malé BMW radu 1 možno zostane pri pohone zadných kolies, tento koncept zase ukazuje na niečo iné. Predstavenie v Číne tiež jasne naznačuje, kam BMW s týmto malým sedanom mieri.

V Európe frčia predovšetkým klasické hatchbacky a teraz crossovery a SUV. Malé sedany sú záležitosťou skôr ázijských trhov, Číny a tiež USA. Stačí sa pozrieť na novú Hondu Civic, sedan v Európe tiež nebude. Avšak pre BMW je Európa dôležitý trh a nepredpokladáme, že predstaví nový model výhradne pre export.

O samotnom koncepte toho skutočne veľa nezaznelo, ale BMW tvrdí niečo v tom zmysle, že ponúka nečakane veľa miesta v interiéri aj cez svoje kompaktné rozmery. To umožňuje práve použitie prednokolkovej platformy UKL. Sériové auto ale zrejme vedľa pohonu predných kolies ponúkne za príplatok aj pohon 4x4.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY