vytisknout velikost písma BMW Classic kúpilo pôvodnú továreň BMW, bude z nej múzeum

Oddelenie BMW Classic, starajúca sa o historický odkaz automobilky BMW a jej súčasných značiek, sa vracia na miesto činu zakladateľov značky BMW.
BMW Classic kúpilo pôvodnú továreň BMW, bude z nej múzeum

Prevažná časť zbierok oddelenia BMW Classic, zahŕňajúca historické vozidlá a motocykle značiek BMW, Mini a Rolls-Royce, sa zrejme čoskoro vráti tam, kde BMW začínalo. Nemecká automobilka totiž pre svoju divíziu Classic kúpila rozsiahly areál v mníchovskej štvrti Milbertshofen, na ktorom stojí časť pôvodnej továrne z roku 1918.

Po rekonštrukcii tam budú okrem múzea presunuté aj niektoré ďalšie prevádzky BMW Classic vrátane dielní, v ktorých sa pre múzeum aj súkromných zákazníkov renovujú historické vozidlá, archívu alebo zákazníckeho strediska.

BMW Classic fabrika.jpg
Pôvodný areál BMW v medzivojnovom období
 

Spoločnosť BMW ale túto továreň používala len krátko a čoskoro presťahovala svoju výrobu do iného, neďaleko postaveného areálu. Už v priebehu dvadsiatych rokov spomínanú továreň prevzal koncern Knorr-Bremse AG, jeden z najvýznamnejších výrobcov brzdových systémov.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY