vytisknout velikost písma BMW Classic kúpilo pôvodnú továreň BMW, bude z nej múzeum

Oddelenie BMW Classic, starajúca sa o historický odkaz automobilky BMW a jej súčasných značiek, sa vracia na miesto činu zakladateľov značky BMW.
BMW Classic kúpilo pôvodnú továreň BMW, bude z nej múzeum

Prevažná časť zbierok oddelenia BMW Classic, zahŕňajúca historické vozidlá a motocykle značiek BMW, Mini a Rolls-Royce, sa zrejme čoskoro vráti tam, kde BMW začínalo. Nemecká automobilka totiž pre svoju divíziu Classic kúpila rozsiahly areál v mníchovskej štvrti Milbertshofen, na ktorom stojí časť pôvodnej továrne z roku 1918.

Po rekonštrukcii tam budú okrem múzea presunuté aj niektoré ďalšie prevádzky BMW Classic vrátane dielní, v ktorých sa pre múzeum aj súkromných zákazníkov renovujú historické vozidlá, archívu alebo zákazníckeho strediska.

BMW Classic fabrika.jpg
Pôvodný areál BMW v medzivojnovom období
 

Spoločnosť BMW ale túto továreň používala len krátko a čoskoro presťahovala svoju výrobu do iného, neďaleko postaveného areálu. Už v priebehu dvadsiatych rokov spomínanú továreň prevzal koncern Knorr-Bremse AG, jeden z najvýznamnejších výrobcov brzdových systémov.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY