vytisknout velikost písma BMW chystá ofenzívu crossoverov s pohonom predných kolies

Do konca roka 2017 uvidíme hneď tri nové malé crossovery BMW. Všetky budú mať trojvalce a pohon predných kolies
BMW chystá ofenzívu crossoverov s pohonom predných kolies

Pri BMW X4 to nekončí. Mníchovská automobilka pripravuje ďalšie "zbytočné" crossovery, ktorými si bude pestovať zákazníkov. Do roku 2017 uvidíme hneď tri takéto modely a všetky budú založené na platforme UKL1 pre vozidlá s pohonom predných kolies.

Na tejto platforme jazdí okrem iného prvá predokolka značky, model radu 2 Active Tourer. Zásadnou novinkou bude BMW X1, ktoré dorazí už na konci tohto roka. To bude klasické malé SUV, ktoré vďaka novej platforme ponúkne lepšie využitie vnútorného priestoru a vyššiu praktickosť.

Hlavnými konkurentmi budú Mercedes GLA a Audi Q3, ale BMW chce útočiť aj na zákazníkov Range Roveru Evoque. Tým pripraví model BMW X2, ktorý je plánovaný na polovicu roka 2017, informuje Autocar. Pôjde o akúsi malú X6 a vznikne aj jej ostrejší model M Performance.

Srdcom budúcich ostrých modelov M Performance postavených na platforme UKL1 bude nový motor B48, teda preplňovaný dvojlitrový štvorvalec, ktorý v aktuálne facelitovanom BMW radu 3 dáva výkon cez 250 koní. Očakávajme ďalší posun výkonu niekam k trom stovkám koní a tiež pohon všetkých kolies. Tým by vznikla konkurencia aj pre Audi RS Q3, rýchly Evoque R a tiež pre Mercedes GLA AMG.

Zatiaľ posledný pripravovaný model s pohonom predných kolies je malé SUV pracovne nazvané Urban Cross. Pôjde o konkurenciu pre Audi Q1 alebo chystané malé SUV Smart. Pod kapotou najmenšieho SUV budú zrejme výhradne trojvalce.

BMW ale nemieri len dole. Stále je ešte v hre veľké luxusné SUV BMW X7, ktoré by mohlo konkurovať Range Roveru alebo Mercedesu GLS a pripravovanému Jeepu. Automobilky sa po kríze v roku 2008 už spamätali a vďaka novým druhom pohonu možno aj veľké SUV urobiť tak, aby aspoň na papieri bolo efektívne. Navyše už spoločenské klíma nie je proti SUV tak zaujaté.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY