vytisknout velikost písma BMW chystá luxusný sedan s palivovými článkami a dojazdom 700 km

Princíp pohonu ale bude vychádzať z toho, čo predstavila Toyota na svojom modeli Mirai. Na trh má vodíkové BMW prísť niekedy po roku 2020.
BMW chystá luxusný sedan s palivovými článkami a dojazdom 700 km

BMW sa domnieva, že budúcnosť individuálnej automobilovej dopravy leží vo vodíku a v palivových článkoch. Vďaka spolupráci s automobilkou Toyota na poli zdieľania nových systémov pohonu sa podarilo navrhnúť novú generáciu palivových článkov a metódy uskladnenia vodíka. Ten sa bude tankovať pod väčším tlakom a ešte nižšou teplotou.

Vďaka tomu bude možné dostať do tlakových nádrží oveľa viac vodíka (až dvojnásobok), čo by predĺžilo významným spôsobom dojazd. Podľa BMW je reálne získať z rovnakej veľkých nádrží dojazd cez 700 km, zatiaľ čo teraz sa reálny dojazd zvyčajne pohybuje na polovici tejto hodnoty.

Nemecká automobilka tiež pripravuje svoje prvé sériové auto na vodík. Bude to luxusný sedan s dlhým dojazdom a na trh má prísť niekedy po roku 2020. Samotný princíp pohonu ale bude vychádzať z toho, ktorý predstavila Toyota na svojom sériovom modeli Mirai.

Len pripomenieme, že na rozdiel od predchádzajúcich vodíkových konceptov BMW, ktoré vodík spaľovali v piestovom motore, sú nové prototypy vlastne elektromobily. Len elektrinu nemajú zo siete, ale získavajú ju práve z palivových článkov.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY