vytisknout velikost písma BMW chystá luxusný sedan s palivovými článkami a dojazdom 700 km

Princíp pohonu ale bude vychádzať z toho, čo predstavila Toyota na svojom modeli Mirai. Na trh má vodíkové BMW prísť niekedy po roku 2020.
BMW chystá luxusný sedan s palivovými článkami a dojazdom 700 km

BMW sa domnieva, že budúcnosť individuálnej automobilovej dopravy leží vo vodíku a v palivových článkoch. Vďaka spolupráci s automobilkou Toyota na poli zdieľania nových systémov pohonu sa podarilo navrhnúť novú generáciu palivových článkov a metódy uskladnenia vodíka. Ten sa bude tankovať pod väčším tlakom a ešte nižšou teplotou.

Vďaka tomu bude možné dostať do tlakových nádrží oveľa viac vodíka (až dvojnásobok), čo by predĺžilo významným spôsobom dojazd. Podľa BMW je reálne získať z rovnakej veľkých nádrží dojazd cez 700 km, zatiaľ čo teraz sa reálny dojazd zvyčajne pohybuje na polovici tejto hodnoty.

Nemecká automobilka tiež pripravuje svoje prvé sériové auto na vodík. Bude to luxusný sedan s dlhým dojazdom a na trh má prísť niekedy po roku 2020. Samotný princíp pohonu ale bude vychádzať z toho, ktorý predstavila Toyota na svojom sériovom modeli Mirai.

Len pripomenieme, že na rozdiel od predchádzajúcich vodíkových konceptov BMW, ktoré vodík spaľovali v piestovom motore, sú nové prototypy vlastne elektromobily. Len elektrinu nemajú zo siete, ale získavajú ju práve z palivových článkov.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

dnes | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY