vytisknout velikost písma BMW 720i ako základná "sedmička" s dvojlitrom z trojky...

Značka BMW plánuje najlacnejšie prevedenie svojej vlajkovej lode, sedanu radu 7 so zážihovým dvojlitrom. Označenie 720i vyzerá trochu bizarne, ale fungovať by to asi mohlo...

Len na moment sa na nemeckých stránkach automobilky BMW objavila zmienka o pripravovanom modeli 720i a pozorný čitateľ servera Jalopnik ho stihol zachytiť. Zvlášť v konfrontácii s aktuálnou generáciou konkurenčného modelu Mercedes-Benz triedy S (W222) "sedmička" od BMW F01 začína trochu zaostávať. Zatiaľ posledný facelift pre BMW radu 7 prišiel pred dvoma rokmi, avšak generácia F01 je teraz vo výrobe už šiestym rokom. Nové verzie by tak mohli podporiť záujem verejnosti a predaja ešte pred tým, než sa predstaví následnícka generácia.

Ako sme naznačili vyššie, v dohľadnej dobe by sme sa mohli dočkať premiéry najlacnejšieho modelu BMW 720i. O jeho pohon by sa s najvyššou pravdepodobnosťou mal postarať zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, preplňovaním a výkonom 184 koní (135 kW) známy napríklad z aktuálnych vozov 320i alebo 520i. Hoci to vyzerá prinajmenšom zvláštne, sedmička by aj s týmto motorom mohla uspokojiť základné požiadavky menej náročných zákazníkov na jazdnú dynamiku.

BMW 720i prev.jpg
BMW 720i: pripravovaná verzia základného prevedenia sedmičky...?

Napríklad model BMW 520i (aj pre päťku je tento motor základnou verziou) s ním v kombinácii so samočinnou prevodovkou pri pohotovostnej hmotnosti 1 690 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosiahne rýchlosť 233 km/h. BMW 720i by mohlo byť zhruba o stovku ťažšie, takže zhoršenie dynamických parametrov by nemuselo byť nijak fatálne, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a najvyššiu rýchlosť 225 km/h.

Aktuálne najlacnejšie sedmičkou je teraz verzia 730d, ktorá ako jediná začína vrátane DPH na sume 70 tisíc eur. Ak sa BMW 720i stane naozaj skutočnosťou, mohlo by cenu najdostupnejšej verzie stlačiť zhruba na 63 tisíc, pričom u fleetovych zákazníkov, medzi ktorých novinka evidentne mieri, by boli ceny samozrejme ešte ďaleko zaujímavejšie…

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY