vytisknout velikost písma BMW 720i ako základná "sedmička" s dvojlitrom z trojky...

Značka BMW plánuje najlacnejšie prevedenie svojej vlajkovej lode, sedanu radu 7 so zážihovým dvojlitrom. Označenie 720i vyzerá trochu bizarne, ale fungovať by to asi mohlo...

Len na moment sa na nemeckých stránkach automobilky BMW objavila zmienka o pripravovanom modeli 720i a pozorný čitateľ servera Jalopnik ho stihol zachytiť. Zvlášť v konfrontácii s aktuálnou generáciou konkurenčného modelu Mercedes-Benz triedy S (W222) "sedmička" od BMW F01 začína trochu zaostávať. Zatiaľ posledný facelift pre BMW radu 7 prišiel pred dvoma rokmi, avšak generácia F01 je teraz vo výrobe už šiestym rokom. Nové verzie by tak mohli podporiť záujem verejnosti a predaja ešte pred tým, než sa predstaví následnícka generácia.

Ako sme naznačili vyššie, v dohľadnej dobe by sme sa mohli dočkať premiéry najlacnejšieho modelu BMW 720i. O jeho pohon by sa s najvyššou pravdepodobnosťou mal postarať zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, preplňovaním a výkonom 184 koní (135 kW) známy napríklad z aktuálnych vozov 320i alebo 520i. Hoci to vyzerá prinajmenšom zvláštne, sedmička by aj s týmto motorom mohla uspokojiť základné požiadavky menej náročných zákazníkov na jazdnú dynamiku.

BMW 720i prev.jpg
BMW 720i: pripravovaná verzia základného prevedenia sedmičky...?

Napríklad model BMW 520i (aj pre päťku je tento motor základnou verziou) s ním v kombinácii so samočinnou prevodovkou pri pohotovostnej hmotnosti 1 690 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosiahne rýchlosť 233 km/h. BMW 720i by mohlo byť zhruba o stovku ťažšie, takže zhoršenie dynamických parametrov by nemuselo byť nijak fatálne, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a najvyššiu rýchlosť 225 km/h.

Aktuálne najlacnejšie sedmičkou je teraz verzia 730d, ktorá ako jediná začína vrátane DPH na sume 70 tisíc eur. Ak sa BMW 720i stane naozaj skutočnosťou, mohlo by cenu najdostupnejšej verzie stlačiť zhruba na 63 tisíc, pričom u fleetovych zákazníkov, medzi ktorých novinka evidentne mieri, by boli ceny samozrejme ešte ďaleko zaujímavejšie…

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY