vytisknout velikost písma BMW 720i ako základná "sedmička" s dvojlitrom z trojky...

Značka BMW plánuje najlacnejšie prevedenie svojej vlajkovej lode, sedanu radu 7 so zážihovým dvojlitrom. Označenie 720i vyzerá trochu bizarne, ale fungovať by to asi mohlo...

Len na moment sa na nemeckých stránkach automobilky BMW objavila zmienka o pripravovanom modeli 720i a pozorný čitateľ servera Jalopnik ho stihol zachytiť. Zvlášť v konfrontácii s aktuálnou generáciou konkurenčného modelu Mercedes-Benz triedy S (W222) "sedmička" od BMW F01 začína trochu zaostávať. Zatiaľ posledný facelift pre BMW radu 7 prišiel pred dvoma rokmi, avšak generácia F01 je teraz vo výrobe už šiestym rokom. Nové verzie by tak mohli podporiť záujem verejnosti a predaja ešte pred tým, než sa predstaví následnícka generácia.

Ako sme naznačili vyššie, v dohľadnej dobe by sme sa mohli dočkať premiéry najlacnejšieho modelu BMW 720i. O jeho pohon by sa s najvyššou pravdepodobnosťou mal postarať zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, preplňovaním a výkonom 184 koní (135 kW) známy napríklad z aktuálnych vozov 320i alebo 520i. Hoci to vyzerá prinajmenšom zvláštne, sedmička by aj s týmto motorom mohla uspokojiť základné požiadavky menej náročných zákazníkov na jazdnú dynamiku.

BMW 720i prev.jpg
BMW 720i: pripravovaná verzia základného prevedenia sedmičky...?

Napríklad model BMW 520i (aj pre päťku je tento motor základnou verziou) s ním v kombinácii so samočinnou prevodovkou pri pohotovostnej hmotnosti 1 690 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosiahne rýchlosť 233 km/h. BMW 720i by mohlo byť zhruba o stovku ťažšie, takže zhoršenie dynamických parametrov by nemuselo byť nijak fatálne, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a najvyššiu rýchlosť 225 km/h.

Aktuálne najlacnejšie sedmičkou je teraz verzia 730d, ktorá ako jediná začína vrátane DPH na sume 70 tisíc eur. Ak sa BMW 720i stane naozaj skutočnosťou, mohlo by cenu najdostupnejšej verzie stlačiť zhruba na 63 tisíc, pričom u fleetovych zákazníkov, medzi ktorých novinka evidentne mieri, by boli ceny samozrejme ešte ďaleko zaujímavejšie…

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

dnes | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

včera | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY