vytisknout velikost písma BMW 720i ako základná "sedmička" s dvojlitrom z trojky...

Značka BMW plánuje najlacnejšie prevedenie svojej vlajkovej lode, sedanu radu 7 so zážihovým dvojlitrom. Označenie 720i vyzerá trochu bizarne, ale fungovať by to asi mohlo...

Len na moment sa na nemeckých stránkach automobilky BMW objavila zmienka o pripravovanom modeli 720i a pozorný čitateľ servera Jalopnik ho stihol zachytiť. Zvlášť v konfrontácii s aktuálnou generáciou konkurenčného modelu Mercedes-Benz triedy S (W222) "sedmička" od BMW F01 začína trochu zaostávať. Zatiaľ posledný facelift pre BMW radu 7 prišiel pred dvoma rokmi, avšak generácia F01 je teraz vo výrobe už šiestym rokom. Nové verzie by tak mohli podporiť záujem verejnosti a predaja ešte pred tým, než sa predstaví následnícka generácia.

Ako sme naznačili vyššie, v dohľadnej dobe by sme sa mohli dočkať premiéry najlacnejšieho modelu BMW 720i. O jeho pohon by sa s najvyššou pravdepodobnosťou mal postarať zážihový štvorvalec s objemom 2,0 l, preplňovaním a výkonom 184 koní (135 kW) známy napríklad z aktuálnych vozov 320i alebo 520i. Hoci to vyzerá prinajmenšom zvláštne, sedmička by aj s týmto motorom mohla uspokojiť základné požiadavky menej náročných zákazníkov na jazdnú dynamiku.

BMW 720i prev.jpg
BMW 720i: pripravovaná verzia základného prevedenia sedmičky...?

Napríklad model BMW 520i (aj pre päťku je tento motor základnou verziou) s ním v kombinácii so samočinnou prevodovkou pri pohotovostnej hmotnosti 1 690 kg zrýchli z 0 na 100 km/h za 7,9 s a dosiahne rýchlosť 233 km/h. BMW 720i by mohlo byť zhruba o stovku ťažšie, takže zhoršenie dynamických parametrov by nemuselo byť nijak fatálne, odhadujeme z 0 na 100 km/h za 8,5 s a najvyššiu rýchlosť 225 km/h.

Aktuálne najlacnejšie sedmičkou je teraz verzia 730d, ktorá ako jediná začína vrátane DPH na sume 70 tisíc eur. Ak sa BMW 720i stane naozaj skutočnosťou, mohlo by cenu najdostupnejšej verzie stlačiť zhruba na 63 tisíc, pričom u fleetovych zákazníkov, medzi ktorých novinka evidentne mieri, by boli ceny samozrejme ešte ďaleko zaujímavejšie…

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

včera | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY