vytisknout velikost písma BMW 6 Vilner Bullshark: nečakane radikálna prestavba z Bulharska

Bulharská ladičská spoločnosť Vilner predstavuje výrazne prepracované kupé BMW 6.
BMW 6 Vilner Bullshark: nečakane radikálna prestavba z Bulharska

Firma Vilner sa sústreďuje predovšetkým na modifikácie luxusných MPV a SUV. Z posledných mesiacov stojí za pripomenutie napríklad impozantný Mercedes-Benz GL Vilner, dôkladne prepracovaný crossover Infiniti EX37 Vilner alebo Mercedes-Benz Vito Vilner prestavaný do podoby pojazdnej luxusnej pracovne opatrenej všetkým mysliteľným komfortom. Hlavnou doménou Vilneru sú modifikácie interiérov, avšak svoju najnovšiu kreáciu poňali skutočne veľkoryso...

BMW 6 Vilner 1.jpgBMW 6 Vilner 2.jpg
V stavbe Bullshark by ste zrejme kupé BMW 6 na prvý pohľad nehľadali...

Novinka vychádza z kupé BMW 6 a nesie podtitul Bullshark. S ohľadom na staršie práce Vilneru je potrebné zdôrazniť, že táto prestavba je skutočne dôkladná, čo sa napríklad povrchových dielov karosérie týka, z originálu vraj zostali iba dvere a strecha. Všetko ostatné je iné, a tak by ste v tomto aute pôvodné BMW 6 na prvý pohľad možno ani nehľadali. Nevšimnúť si nemožno štylizácie prednej časti karosérie do podoby pripomínajúcej BMW i8. Väčšina nových povrchových častí je vyrobená z uhlíkových kompozitov.

Interiér vozidla Bullshark je tak opulentný a luxusný, ako sme od Vilnera zvyknutý. Čalúnený je kombináciou hnedej a béžovej hovädziny a doplnený modrými bezpečnostnými pásmi a sťahovaním. Dôslednou rekonštrukciou prešli aj obklady dverí, volant, volič prevodovky aj ďalšie ovládače, na palube nájdeme tiež výkonnú audiosústavu s dvojicou zosilňovačov a subwooferom v batožinovom priestore.

BMW 6 Vilner 4.jpgBMW 6 Vilner 3.jpg
Interiér novinky od Vilneru prešiel opäť zásadnou prestavbou

Pod prednou kapotou sa nachádza zážihový osemvalec s objemom 4,4 l. Pre použitie vo voze Bullshark prešiel radom úprav vrátane zástavby kompletnej výfukovej sústavy AC Schnitzer, vďaka čomu jeho výkon narástol na 370 koní (272 kW) a krútiaci moment na 522 Nm (+ 37 koní, resp. 72 Nm). Bullshark zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 s (- 0,2 s) a tiež vďaka deaktivácii obmedzovača rýchlosti premáva podľa svojich tvorcov až 278 km/h.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY