vytisknout velikost písma BMW 6 Vilner Bullshark: nečakane radikálna prestavba z Bulharska

Bulharská ladičská spoločnosť Vilner predstavuje výrazne prepracované kupé BMW 6.
BMW 6 Vilner Bullshark: nečakane radikálna prestavba z Bulharska

Firma Vilner sa sústreďuje predovšetkým na modifikácie luxusných MPV a SUV. Z posledných mesiacov stojí za pripomenutie napríklad impozantný Mercedes-Benz GL Vilner, dôkladne prepracovaný crossover Infiniti EX37 Vilner alebo Mercedes-Benz Vito Vilner prestavaný do podoby pojazdnej luxusnej pracovne opatrenej všetkým mysliteľným komfortom. Hlavnou doménou Vilneru sú modifikácie interiérov, avšak svoju najnovšiu kreáciu poňali skutočne veľkoryso...

BMW 6 Vilner 1.jpgBMW 6 Vilner 2.jpg
V stavbe Bullshark by ste zrejme kupé BMW 6 na prvý pohľad nehľadali...

Novinka vychádza z kupé BMW 6 a nesie podtitul Bullshark. S ohľadom na staršie práce Vilneru je potrebné zdôrazniť, že táto prestavba je skutočne dôkladná, čo sa napríklad povrchových dielov karosérie týka, z originálu vraj zostali iba dvere a strecha. Všetko ostatné je iné, a tak by ste v tomto aute pôvodné BMW 6 na prvý pohľad možno ani nehľadali. Nevšimnúť si nemožno štylizácie prednej časti karosérie do podoby pripomínajúcej BMW i8. Väčšina nových povrchových častí je vyrobená z uhlíkových kompozitov.

Interiér vozidla Bullshark je tak opulentný a luxusný, ako sme od Vilnera zvyknutý. Čalúnený je kombináciou hnedej a béžovej hovädziny a doplnený modrými bezpečnostnými pásmi a sťahovaním. Dôslednou rekonštrukciou prešli aj obklady dverí, volant, volič prevodovky aj ďalšie ovládače, na palube nájdeme tiež výkonnú audiosústavu s dvojicou zosilňovačov a subwooferom v batožinovom priestore.

BMW 6 Vilner 4.jpgBMW 6 Vilner 3.jpg
Interiér novinky od Vilneru prešiel opäť zásadnou prestavbou

Pod prednou kapotou sa nachádza zážihový osemvalec s objemom 4,4 l. Pre použitie vo voze Bullshark prešiel radom úprav vrátane zástavby kompletnej výfukovej sústavy AC Schnitzer, vďaka čomu jeho výkon narástol na 370 koní (272 kW) a krútiaci moment na 522 Nm (+ 37 koní, resp. 72 Nm). Bullshark zrýchli z 0 na 100 km/h za 5,4 s (- 0,2 s) a tiež vďaka deaktivácii obmedzovača rýchlosti premáva podľa svojich tvorcov až 278 km/h.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY