vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d sú silnejšie, rýchlejšie a úspornejšie

BMW 518d a 520d sú silnejšie, rýchlejšie a úspornejšie
Zoznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogaléria: BMW 518d a 520d

Rozsiahlo predstavovať BMW radu 5 asi nemá veľmi zmysel. Veď je to jedno z najpredávanejších áut vo svojej triede a modely 518d a 520d, aj keď to nie sú žiadne diaľničné rakety, tvoria jadro predajov hlavne medzi fleetovými zákazníkmi. Práve dve základné motorizácie teraz posilnili a ešte o trochu znížili spotrebu paliva.

P90163579-highRes.jpgP90163700-highRes.jpgP90163688-highRes.jpg
Motor dostal nový systém preplňovania a so vstrekovaním močoviny do výfuku spĺňa normu Euro 6. Všetky užítkové vlastnosti rade 5 samozrejme zostali.

Podľa BMW obidva dvojlitrové turbodiesle znížili čas potrebný na zrýchlenie na stovku o 0,2 s a spotrebu vylepšili až o 0,4 l/100 km v závislosti na šírke použitých pneumatík. Výkon obidvoch motorov sa zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametre (platné pre verziu sedan) prikladáme v tabuľke. Len pre zaujímavosť: prakticky rovnakých parametrov, akých dosahuje dnes dvojlitrový štvorvalec, dosahoval trojlitrový šesťvalec v BMW 530d v roku 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k pri ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
krútiaci moment Nm pri ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrýchlenie 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximálna rýchlosť km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotreba mesto l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotreba mimo mesto l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotreba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnosť 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorke platia pre automatickú prevodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovacie hriadele a predovšetkým využíva novú generáciu systému preplňovania, ktorú BMW nazýva ako TwinPower Turbo. Efektívnejšie je aj olejové čerpadlo, chladenie (a ohrievanie) a systém recyrkulácie výfukových plynov. Motory samozrejme spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Vedľa šesťstupňovej manuálnej prevodovky možno priobjednať aj osemstupňový automat. Verzia 520d xDrive má automat v základe. Automatická prevodovka funguje spolu s navigačným systémom v akomsi režime predvídania a to aj vtedy, ak nie je zapnuté navádzanie. BMW tak vie dopredu, kam idete, a podľa toho zabráni radeniu napríklad v pasáži po sebe nasledujúcich zákrut, aby sa motor udržal v optimálnom pásme otáčok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY