vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d sú silnejšie, rýchlejšie a úspornejšie

BMW 518d a 520d sú silnejšie, rýchlejšie a úspornejšie
Zoznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogaléria: BMW 518d a 520d

Rozsiahlo predstavovať BMW radu 5 asi nemá veľmi zmysel. Veď je to jedno z najpredávanejších áut vo svojej triede a modely 518d a 520d, aj keď to nie sú žiadne diaľničné rakety, tvoria jadro predajov hlavne medzi fleetovými zákazníkmi. Práve dve základné motorizácie teraz posilnili a ešte o trochu znížili spotrebu paliva.

P90163579-highRes.jpgP90163700-highRes.jpgP90163688-highRes.jpg
Motor dostal nový systém preplňovania a so vstrekovaním močoviny do výfuku spĺňa normu Euro 6. Všetky užítkové vlastnosti rade 5 samozrejme zostali.

Podľa BMW obidva dvojlitrové turbodiesle znížili čas potrebný na zrýchlenie na stovku o 0,2 s a spotrebu vylepšili až o 0,4 l/100 km v závislosti na šírke použitých pneumatík. Výkon obidvoch motorov sa zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametre (platné pre verziu sedan) prikladáme v tabuľke. Len pre zaujímavosť: prakticky rovnakých parametrov, akých dosahuje dnes dvojlitrový štvorvalec, dosahoval trojlitrový šesťvalec v BMW 530d v roku 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k pri ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
krútiaci moment Nm pri ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrýchlenie 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximálna rýchlosť km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotreba mesto l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotreba mimo mesto l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotreba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnosť 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorke platia pre automatickú prevodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovacie hriadele a predovšetkým využíva novú generáciu systému preplňovania, ktorú BMW nazýva ako TwinPower Turbo. Efektívnejšie je aj olejové čerpadlo, chladenie (a ohrievanie) a systém recyrkulácie výfukových plynov. Motory samozrejme spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Vedľa šesťstupňovej manuálnej prevodovky možno priobjednať aj osemstupňový automat. Verzia 520d xDrive má automat v základe. Automatická prevodovka funguje spolu s navigačným systémom v akomsi režime predvídania a to aj vtedy, ak nie je zapnuté navádzanie. BMW tak vie dopredu, kam idete, a podľa toho zabráni radeniu napríklad v pasáži po sebe nasledujúcich zákrut, aby sa motor udržal v optimálnom pásme otáčok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY