vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d sú silnejšie, rýchlejšie a úspornejšie

BMW 518d a 520d sú silnejšie, rýchlejšie a úspornejšie
Zoznam kapitol
  1. BMW 518d a 520d
  2. Fotogaléria: BMW 518d a 520d

Rozsiahlo predstavovať BMW radu 5 asi nemá veľmi zmysel. Veď je to jedno z najpredávanejších áut vo svojej triede a modely 518d a 520d, aj keď to nie sú žiadne diaľničné rakety, tvoria jadro predajov hlavne medzi fleetovými zákazníkmi. Práve dve základné motorizácie teraz posilnili a ešte o trochu znížili spotrebu paliva.

P90163579-highRes.jpgP90163700-highRes.jpgP90163688-highRes.jpg
Motor dostal nový systém preplňovania a so vstrekovaním močoviny do výfuku spĺňa normu Euro 6. Všetky užítkové vlastnosti rade 5 samozrejme zostali.

Podľa BMW obidva dvojlitrové turbodiesle znížili čas potrebný na zrýchlenie na stovku o 0,2 s a spotrebu vylepšili až o 0,4 l/100 km v závislosti na šírke použitých pneumatík. Výkon obidvoch motorov sa zvýšil o 5 kW (7 koní). Nové parametre (platné pre verziu sedan) prikladáme v tabuľke. Len pre zaujímavosť: prakticky rovnakých parametrov, akých dosahuje dnes dvojlitrový štvorvalec, dosahoval trojlitrový šesťvalec v BMW 530d v roku 2002.

  518d 520d 520d xDrive
výkon kW / k pri ot./min. 110 / 150 v 4000 140 / 190 v 4000 140 / 190 v 4000
krútiaci moment Nm pri ot./min. 360 v 1750-2500 400 v 1750-2500 400 v 1750-2500
zrýchlenie 0-100 km/h s 9,5 (9,4) 7,9 (7,7) (7,9)
maximálna rýchlosť km/h 218 (216) 236 (233) (230)
spotreba mesto l/100 km 5,1-5,6 (4,9-5,2) 5,1-5,6 (4,9-5,3) (5,6-6,1)
spotreba mimo mesto l/100 km 3,9-4,2 (3,8-4,2) 3,9-4,2 (3,7-4,1) (4,2-4,5)
spotreba kombinovaná l/100 km 4,3-4,7 (4,2-4,6) 4,3-4,7 (4,1-4,5) (4,7-5,1)
hmotnosť 1690 (1700) 1695 (1705) (1805)
Údaje v závorke platia pre automatickú prevodovku

Nový motor je celohliníkový, má integrované vyvažovacie hriadele a predovšetkým využíva novú generáciu systému preplňovania, ktorú BMW nazýva ako TwinPower Turbo. Efektívnejšie je aj olejové čerpadlo, chladenie (a ohrievanie) a systém recyrkulácie výfukových plynov. Motory samozrejme spĺňajú emisnú normu Euro 6.

Vedľa šesťstupňovej manuálnej prevodovky možno priobjednať aj osemstupňový automat. Verzia 520d xDrive má automat v základe. Automatická prevodovka funguje spolu s navigačným systémom v akomsi režime predvídania a to aj vtedy, ak nie je zapnuté navádzanie. BMW tak vie dopredu, kam idete, a podľa toho zabráni radeniu napríklad v pasáži po sebe nasledujúcich zákrut, aby sa motor udržal v optimálnom pásme otáčok.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY