vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Od tohto leta začne BMW do svojej päťkovej rady dodávať modernizované prevedenie svojich vznetových štvorvalcov 2,0 l
BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Novinka je zatiaľ posledným prírastkom do priebežne inovovanej rodiny motorov BMW TwinPower Turbo a nahradí doteraz používané jednotky rovnakého objemu 2,0 l. Zatiaľ pôjde o radu 518d a 520d, o špičkovom naladení pre 525d zatiaľ reč nebola. Jednotka vyniká hliníkovou kľukovou skriňou, vložkami valcov s novým povrchom znižujúcim trenie, integrovanými vyvažovacími hriadeľmi, olejovým čerpadlom s riadeným účinkom, vylepšeným preplňovaním a upraveným vstrekovaním Common Rail so solenoidovými vstrekovačmi a plniacimi tlakmi zvýšenými na 2 000 barov.

IMG_2686.JPGIMG_2687.JPGIMG_2768.JPG
Sedan BMW 520d xDrive v našom čerstvom teste

Motory budú aj naďalej dostupné s karosériou sedan a kombi, výkonnejší z nich tiež v kombinácii s pohonom všetkých kolies xDrive. Verzia 518d dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a 520d potom 190 koní (140 kW), čo je o 7, resp. o 6 koní viac ako doteraz, pričom vrchol krútiaceho momentu sa v oboch prípadoch posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Čo sa priemernej spotreby týka, BMW tradične v technických údajoch udáva rozmedzie "od do", avšak v priemere by mala spotreba klesnúť o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (- 0,6 s), BMW 520d sedan/kombi potom za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Vo všetkých prípadoch ide o kombináciu so štandardnou, šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY