vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Od tohto leta začne BMW do svojej päťkovej rady dodávať modernizované prevedenie svojich vznetových štvorvalcov 2,0 l
BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Novinka je zatiaľ posledným prírastkom do priebežne inovovanej rodiny motorov BMW TwinPower Turbo a nahradí doteraz používané jednotky rovnakého objemu 2,0 l. Zatiaľ pôjde o radu 518d a 520d, o špičkovom naladení pre 525d zatiaľ reč nebola. Jednotka vyniká hliníkovou kľukovou skriňou, vložkami valcov s novým povrchom znižujúcim trenie, integrovanými vyvažovacími hriadeľmi, olejovým čerpadlom s riadeným účinkom, vylepšeným preplňovaním a upraveným vstrekovaním Common Rail so solenoidovými vstrekovačmi a plniacimi tlakmi zvýšenými na 2 000 barov.

IMG_2686.JPGIMG_2687.JPGIMG_2768.JPG
Sedan BMW 520d xDrive v našom čerstvom teste

Motory budú aj naďalej dostupné s karosériou sedan a kombi, výkonnejší z nich tiež v kombinácii s pohonom všetkých kolies xDrive. Verzia 518d dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a 520d potom 190 koní (140 kW), čo je o 7, resp. o 6 koní viac ako doteraz, pričom vrchol krútiaceho momentu sa v oboch prípadoch posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Čo sa priemernej spotreby týka, BMW tradične v technických údajoch udáva rozmedzie "od do", avšak v priemere by mala spotreba klesnúť o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (- 0,6 s), BMW 520d sedan/kombi potom za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Vo všetkých prípadoch ide o kombináciu so štandardnou, šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY