vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Od tohto leta začne BMW do svojej päťkovej rady dodávať modernizované prevedenie svojich vznetových štvorvalcov 2,0 l
BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Novinka je zatiaľ posledným prírastkom do priebežne inovovanej rodiny motorov BMW TwinPower Turbo a nahradí doteraz používané jednotky rovnakého objemu 2,0 l. Zatiaľ pôjde o radu 518d a 520d, o špičkovom naladení pre 525d zatiaľ reč nebola. Jednotka vyniká hliníkovou kľukovou skriňou, vložkami valcov s novým povrchom znižujúcim trenie, integrovanými vyvažovacími hriadeľmi, olejovým čerpadlom s riadeným účinkom, vylepšeným preplňovaním a upraveným vstrekovaním Common Rail so solenoidovými vstrekovačmi a plniacimi tlakmi zvýšenými na 2 000 barov.

IMG_2686.JPGIMG_2687.JPGIMG_2768.JPG
Sedan BMW 520d xDrive v našom čerstvom teste

Motory budú aj naďalej dostupné s karosériou sedan a kombi, výkonnejší z nich tiež v kombinácii s pohonom všetkých kolies xDrive. Verzia 518d dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a 520d potom 190 koní (140 kW), čo je o 7, resp. o 6 koní viac ako doteraz, pričom vrchol krútiaceho momentu sa v oboch prípadoch posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Čo sa priemernej spotreby týka, BMW tradične v technických údajoch udáva rozmedzie "od do", avšak v priemere by mala spotreba klesnúť o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (- 0,6 s), BMW 520d sedan/kombi potom za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Vo všetkých prípadoch ide o kombináciu so štandardnou, šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY