vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Od tohto leta začne BMW do svojej päťkovej rady dodávať modernizované prevedenie svojich vznetových štvorvalcov 2,0 l
BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Novinka je zatiaľ posledným prírastkom do priebežne inovovanej rodiny motorov BMW TwinPower Turbo a nahradí doteraz používané jednotky rovnakého objemu 2,0 l. Zatiaľ pôjde o radu 518d a 520d, o špičkovom naladení pre 525d zatiaľ reč nebola. Jednotka vyniká hliníkovou kľukovou skriňou, vložkami valcov s novým povrchom znižujúcim trenie, integrovanými vyvažovacími hriadeľmi, olejovým čerpadlom s riadeným účinkom, vylepšeným preplňovaním a upraveným vstrekovaním Common Rail so solenoidovými vstrekovačmi a plniacimi tlakmi zvýšenými na 2 000 barov.

IMG_2686.JPGIMG_2687.JPGIMG_2768.JPG
Sedan BMW 520d xDrive v našom čerstvom teste

Motory budú aj naďalej dostupné s karosériou sedan a kombi, výkonnejší z nich tiež v kombinácii s pohonom všetkých kolies xDrive. Verzia 518d dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a 520d potom 190 koní (140 kW), čo je o 7, resp. o 6 koní viac ako doteraz, pričom vrchol krútiaceho momentu sa v oboch prípadoch posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Čo sa priemernej spotreby týka, BMW tradične v technických údajoch udáva rozmedzie "od do", avšak v priemere by mala spotreba klesnúť o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (- 0,6 s), BMW 520d sedan/kombi potom za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Vo všetkých prípadoch ide o kombináciu so štandardnou, šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY