vytisknout velikost písma BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Od tohto leta začne BMW do svojej päťkovej rady dodávať modernizované prevedenie svojich vznetových štvorvalcov 2,0 l
BMW 518d a 520d s novým motorom, znamená +7 koní a -0,2 l/100 km

Novinka je zatiaľ posledným prírastkom do priebežne inovovanej rodiny motorov BMW TwinPower Turbo a nahradí doteraz používané jednotky rovnakého objemu 2,0 l. Zatiaľ pôjde o radu 518d a 520d, o špičkovom naladení pre 525d zatiaľ reč nebola. Jednotka vyniká hliníkovou kľukovou skriňou, vložkami valcov s novým povrchom znižujúcim trenie, integrovanými vyvažovacími hriadeľmi, olejovým čerpadlom s riadeným účinkom, vylepšeným preplňovaním a upraveným vstrekovaním Common Rail so solenoidovými vstrekovačmi a plniacimi tlakmi zvýšenými na 2 000 barov.

IMG_2686.JPGIMG_2687.JPGIMG_2768.JPG
Sedan BMW 520d xDrive v našom čerstvom teste

Motory budú aj naďalej dostupné s karosériou sedan a kombi, výkonnejší z nich tiež v kombinácii s pohonom všetkých kolies xDrive. Verzia 518d dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a 520d potom 190 koní (140 kW), čo je o 7, resp. o 6 koní viac ako doteraz, pričom vrchol krútiaceho momentu sa v oboch prípadoch posunul o 20 Nm na výsledných 400 Nm.

Čo sa priemernej spotreby týka, BMW tradične v technických údajoch udáva rozmedzie "od do", avšak v priemere by mala spotreba klesnúť o 0,2 l/100 km. BMW 518d sedan/kombi zrýchli z 0 na 100 km/h za 9,1/9,5 s (- 0,6 s), BMW 520d sedan/kombi potom za 7,9/8,1 s (- 0,2 s). Vo všetkých prípadoch ide o kombináciu so štandardnou, šesťstupňovou prevodovkou s manuálnym radením.

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Dvojtest Volkswagen Golf Sportsvan 1.2 TSI a 1.4 TSI DSG: Zlý sen

Nástupcu zvýšeného Golfu Plus sme podrobili redakčnému testu rovno v dvoch variantoch: cenovo dostupné 1.2 TSI Comfortline s manuálnym radením a rozmarné 1.4 TSI Highline s automatom DSG.

dnes | Jiří Červenka | 1 příspěvek
Test BMW M550i xDrive M Performance

Test BMW M550i xDrive M Performance

Máme radi, že BMW M550i xDrive funguje ako veľmi bežné auto, a nezvádza vodičov k neprístojnostiam. Je to skvelé pretekárske auto. Zabudnite na naftu a kúpte si ho!

22. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY