vytisknout velikost písma BMW 5 dostalo ďalšie verzie. M550 zvládne stovku za 4 sekundy

BMW predstavuje ďalšie dve verzie radu 5 novej generácie. V Detroite sa ukáže M550 xDrive a hybrid 530E iPerformance. M550 xDrive ponúkne 462 koní a 650 Nm. Hybrid disponuje celkovými parametrami 252 koní a 420 Nm. Obe nové verzie dorazia do predaja v marci.
BMW 5 dostalo ďalšie verzie. M550 zvládne stovku za 4 sekundy

BMW radu 5 novej generácie sa prvýkrát oficiálne predstavilo v októbri tohto roka. Na úvod automobilka pripravila verzia 530i, 540i, 520d a 530d (všetko alternatívne s pohonom všetkých kolies xDrive). Teraz prichádzajú do tejto ponuky ďalšie dve motorizácie - vrcholná M550 xDrive a hybrid 530E iPerformance. Obe novinky sa verejnosti prvýkrát ukážu na autosalóne v Detroite.

BMW M550 xDrive používa dvakrát preplňovaný zážihový osemvalec s objemom 4,4 l. Jeho parametre sú 340 kW (462 k) a 650 Nm, čo stačí na pokorenie akcelerácia z nuly na 100 km/h len za štyri sekundy. Najvyššia rýchlosť je elektronicky obmedzená na 250 km/h. Len pre porovnanie: stará M5 F10 zvládne šprint z nuly na 100 km/h za 4,3 s. Motor spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a medzinápravovou spojkou.

bmw55_18.jpgbmw55_20.jpg

Súčasťou verzie M550 xDrive je aj agresívnejší predný nárazník, zadný spojler, športový výfuk s čiernymi koncovkami, štandardne dodávané devätnásťpalcové kolesá (možno vymeniť za 20") a pár ďalších čiernych detailov. V interiéri sa na vás tešia športové sedačky, športový volant, čierne kožené čalúnenie s modrými švami a bohatá výbava.

Ekologickou alternatívou k dvakrát preplňovanému osemvalcu je 530E iPerformance. Tu ide o hybridné prevedenie kombinujúci preplňovaný zážihový dvojliter (135 kW/184 k, 320 Nm) s jedným elektromotorom. Ten ponúkne parametre 70 kW (95 k) a 250 Nm. Celkovo táto varianta disponuje maximálnym výkonom 185 kW (252 k) a najvyšším krútiacim momentom 420 Nm.

Z nuly na 100 km/h došprintuje hybridné BMW radu 5 za 6,2 s a najviac sa rozbehne na 235 km/h. Hlavnou výhodou ale má byť samozrejme spotreba. Tá oficiálne je iba 1,9 l/100 km. BMW 530E iPerformance ale bude schopné jazdiť aj len s využitím elektrickej energie. V takomto režime prejde maximálne 50 km a najvyššia rýchlosť potom bude obmedzená na 140 km/h.

bmw55_02.jpgbmw55_03.jpg

Batérie sú uložené v priestore pod zadnými sedadlami, takže neobmedzujú batožinový priestor. Ich kapacita je 9,2 kWh a z bežnej domácej zásuvky ich nabijete za menej ako päť hodín. Ak použijete nabíjačku BMW, skráti sa nabíjanie na necelé tri hodiny.

Okrem klasických režimov jazdy typu Sport, Comfort alebo EcoPro sú tu ešte ďalšie tri režimy naviac. Auto eDrive predstavuje klasický hybridný režim a je to tiež základné nastavenie, ktoré vozidlo použije vždy po naštartovaní. Max eDrive predstavuje jazdu iba s využitím elektromotora. Tým posledným potom je Battery Control. Tu si môžete nastaviť úroveň nabitia akumulátorov, ktorú si chcete schovať na neskôr (napríklad na jazdu po meste). Systém tak akumulátory nevybije na nižšiu úroveň, prípadne vám batéria na požadovanú úroveň počas jazdy dobije.

Predtým predstavené motorizácie zamieria do predaja hneď začiatkom roka, M550 xDrive a 530E iPerformance prídu na trh v marci. Ešte počas budúceho roka by sa malo predstaviť aj kombi a neskôr sa dočkáme aj vrcholu v podobe M5.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY