vytisknout velikost písma BMW 4 Gran Coupe prilieta zo vzduchoprázdna, ale s jasným cieľom

Po rade únikov snímok a informácií vám teraz môžeme podrobne predstaviť tretiu karosársku verziu radu BMW 4.
BMW 4 Gran Coupe prilieta zo vzduchoprázdna, ale s jasným cieľom

Automobilka BMW vyčlenila športovo strihané verzie svojho radu BMW 3, dostupné ako sedan, kombi a hatchback Gran Turismo, do zvláštnej, úplne novej rady 4. Vlani v júni bolo predstavené BMW 4 Coupé, nasledované v októbri verziou BMW 4 Convertible, a teraz sa táto mladá rodina rozrastá už o svojho tretieho člena: stáva sa ním "štvordverové kupé" BMW 4 Gran Coupe. Aj tento automobil je pre BMW prvotinou, či už ide o meno, alebo typ karosérie, ktorý v hrubých rysoch odkazuje na staršie BMW 6 Gran Coupe z decembra roku 2011.  

BMW 4 Gran Coupe (10).jpgBMW 4 Gran Coupe (14).jpgBMW 4 Gran Coupe (100).jpg
BMW 4 Gran Coupe (47).jpgBMW 4 Gran Coupe (48).jpgBMW 4 Gran Coupe (49).jpg
Nové BMW 4 Gran Coupe má všetky vonkajšie rozmery prakticky zhodné s dvojdverovým kupé

Iste, aj v tomto prípade ide po technickej stránke o "trojku", ktorá kombinuje rysy sedanu a GT s dynamickým appealom kupé 4. Na trhu má novinka po všetkých stránkach bližšie k Audi A5 Sportback než ku stuttgartskému modelu Mercedes-Benz CLA. Oproti pôvodným špekuláciám nakoniec nové BMW 4 Gran Coupe nestojí na predĺženom podvozku BMW 3 GT, ale zachováva si rázvor náprav  BMW 4 Coupe.

BMW 4 Gran Coupe (85).jpgBMW 4 Gran Coupe (95).jpgBMW 4 Gran Coupe (99).jpg
BMW 4 Gran Coupe sa stáva tretím členom novej rodiny 4

Oproti kupé je navyše nové BMW 4 Gran Coupe len o 12 mm vyššie (1 389 mm), o 14 mm dlhšie (4 638 mm) a o 14 mm širšie (1 825 mm), pričom sedan BMW radu 3 je tak o plných 40 mm vyšší. Podobne ako súčasné BMW GT z radov 3 a 5 a kupé aj kabriolet radu 4 má aj nové BMW 4 Gran Coupe dvere s bezrámovými oknami, ale prístup k priestoru pre batožinu je zaisťovaný elektricky výklopnou stenou zahrňujúcou aj zadné okno.

Batožinový priestor má základný objem 480 l a po sklopení operadiel zadných sedadiel na pevné sedáky narastie na 1 300 l. K dispozícii je tiež systém Smart Opener kombinovaný s bezkľúčovým zamykaním, ktorý umožňuje otvoriť veko batožinového priestoru jednoduchým švihnutím nohou pod zadným nárazníkom. V BMW radu GT je to už celkom bežný prvok, ktorý príde vhod najmä vo chvíli, keď sa k vozidlu blížite s plnými rukami.

BMW 4 Gran Coupe (78).jpgBMW 4 Gran Coupe (79).jpgBMW 4 Gran Coupe (80).jpg
Priestor pre batožinu je prístupný rozmerným vekom s elektrickým ovládaním

Európski zákazníci budú mať už od začiatku predaja, ktorého štart je naplánovaný na premiéru radu 4 Gran Coupe na marcovom ženevskom autosalóne, z čoho vyberať. Benzínovým štandardom sa stane prevedenie BMW 420i so známym preplňovaným štvorvalcom 2,0 i s výkonom 184 koní (135 kW) nasledované silnejšou variantou 428i s výkonom 245 koní (180 kW) a zavŕšené šesťvalcom 435i s výkonom 306 koní (225 kW).

 
 
BMW 4 Gran Coupe (83).jpgBMW 4 Gran Coupe (81).jpgBMW 4 Gran Coupe (82).jpg
BMW 4 Gran Coupe (90).jpgBMW 4 Gran Coupe (92).jpgBMW 4 Gran Coupe (93).jpg
Interiér bude v ponuke v celej škále verzií

Skrátka neprídu ani fleetoví zákazníci aj dobrovoľní protagonisti vznetových motorov, ktorí sa môžu tešiť na dvojlitrové štvorvalce v rôznych stupňoch naladenia. Nové BMW 4 Gran Coupe tak bude spočiatku k dispozícii vo variantoch 418d s výkonom 143 koní (tento motor pritom v 4 Coupe ani Convertible nefiguruje!) a 420D s výkonom 184 koní (135 kW), pričom ďalšie diesely majú nasledovať už počas tohtoročného leta.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY