vytisknout velikost písma BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Hybridy tak, ako si ich zvyčajne predstavujeme, teda excentricky tvarované autá s nízkou spotrebou v meste, ale mizernou dynamikou v diaľničných rýchlostiach, sú na slovenských cestách stále okrajovým javom. Bez umelého systému stimulov sa do nich zákazníci nijako nehrnú a a taxikári stále dávajú prednosť dieselom. Čo keby ale hybrid fungoval inak? Čo keby sa snažil pôsobiť pokiaľ možno ako normálne auto? Ľudia z automobilového priemyslu predpokladajú, že v dohľadnej dobe bude mať nejakú formu hybridného pohonu prevažná väčšina áut na trhu - teda prevažná väčšina z tých cirka 75%, ktorým bude pod kapotou aj po roku 2025 vrčať spaľovací motor.

Ako by takýto "normálny hybrid" mohol vyzerať, naznačujú účastníci nášho dnešného porovnávacieho testu. BMW 330E aj Lexus IS 300h sa tvária ako bežné prémiové sedany strednej triedy. A ako bežné sedany strednej triedy aj jazdia. Viacmenej. Sú to ale hybridy so všetkými z toho vyplývajúcimi výhodami, ako sú daňové úľavy a mnohé ďalšie zvýhodnenia uplatňované na väčšine západných trhov. Čo z toho má zákazník? Jazdí v podstate takým autom, aké by si kúpil aj bez stimulov a dotácií, ale vyjde ho to výrazne lacnejšie.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-51.jpg

Autá sme postavili proti sebe, pretože spadajú do rovnakého segmentu a stávajú sa tak priamymi súpermi v boji o zákazníka, ktorý hľadá prémiový sedan strednej triedy s hybridným pohonom. Technicky ale nie sú totožné. Kým Lexus IS 300h vsádza na osvedčenú koncepciu paralelného hybridu, BMW 330E je plug-in hybrid. To znamená, že jeho batérie možno dobíjať nielen pri jazde, ale aj zo zásuvky. (Vďaka tomu môže v nerealistickom cykle homologačných skúšok vykázať senzačne nízku spotrebu 1,9 l/1000 km.)

Vysokonapäťová batéria s kapacitou 7,6 kWh sa z bežnej domácej zásuvky nabije za tri hodiny. Jej kapacita postačí na prejdenie max. 40 km v čisto elektrickom režime. Po meste tak BMW 330E dokáže jazdiť aspoň chvíľu úplne bezemisne. Bez aktivácie spaľovacieho motora sa rozbehne až na 120 km/h, ale samozrejme len na chvíľu - týmto tempom by sa batéria rýchlo vybila. Základ hnacej sústavy je podobný ako v BMW 330i. Vpredu uložený preplňovaný štvorvalec 2,0 l poháňa zadné kolesá prostredníctvom osemstupňového automatu Steptronic. Do neho je však začlenený elektromotor s výkonom 65 kW.

Výsledkom tejto kombinácie je systémový výkon 185 kW a krútiaci moment 420 Nm, čo podľa BMW stačí k akcelerácii 0-100 km/h za 6,1 s a najvyššiu rýchlosť 225 km/h. Značka si model s obchodným označením 330E iPerformance cení na 43 599 eur - čiže zhruba o 1 400 eur drahšie ako 330i so Steptronicom. Základná výbava pritom nie je práve rozhadzovačná, BMW 330E má halogénové svetlá a jazdí na 16" kolesách.

Kým pre BMW radu 3 je hybridný variant okrajovou záležitosťou aj v celoeurópskom meradle, Lexus IS, ktorého tretia generácia má za sebou čerstvý facelift, sa zďaleka najviac predáva práve s hybridným pohonom. Jadrom hybridnej sústavy je aj tu zážihový štvorvalec. Síce bez preplňovania, ale s výhodou o pol litra väčšieho zdvihového objemu. Asistuje mu kompaktný elektromotor s výkonom 105 kW, napájaný z NiMh batérie. Prenos výkonu na zadné kolesá zabezpečuje planétová prevodovka ECVT. V princípe sa agregát zhoduje s riešením, ktoré materská Toyota používa v modeli Prius.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-23.jpgBMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-49.jpg

Lexus uvádza systémový výkon 164 kW. Udávaná najvyššiu rýchlosť 200 km/h a zrýchlenie 0-100 km/h za 8,3 sekundy ale naznačujú, že model IS 300h neponúkne takú dynamiku ako BMW. Kompletné technické údaje nájdete v tabuľke na konci testu. Lexus IS 300h kúpite už za 37 699 eur, ak sa zmierite so základnou - a na pomery tejto japonskej značky veľmi očesanou - výbavou Entry. My sme ale dostali k testu športovo štylizovaný model F Sport s bohatou komfortnou aj funkčnou výbavou za 46 699 eur.

Samozrejme sa ponúkalo niekoľko možností, ako na porovnanie technicky rozdielnych hybridov pristúpiť. Zamerať sa hlavne na porovnanie reálnej spotreby? Priznať BMW výhodu v podobe dobíjacej batérie? Počítať najnižšie dosiahnuteľné náklady? Rozhodli sme sa pre iný spôsob. Napriek koncepcii pohonu to predsa majú byť športové sedany, čo vyplýva z ich modelového označenia (iPerformance a F-Sport), udávaných parametrov a v prípade BMW aj implicitného prísľubu obsiahnutého v DNA značky. Tak sa k nim budeme aj ako k športovým sedanom správať. Áno, vyskúšame cestovnú spotrebu. Preskúmame priestrannosť a praktickosť interiérov. Akcentovať ale budeme zážitok z jazdy. Keď má niečo v názve výrazy ako "šport" alebo "performance", malo by to podľa toho aj fungovať.

2. miesto: Lexus IS 300h F-Sport

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-99.jpg

Plusy

  • originálny vzhľad
  • agilnejšie správanie v zákrutách
  • lepšiu priľnavosť
  • originálny exteriér a najmä interiér
  • pri rovnakej výbavy bude vždy výhodnejší

Mínusy

  • hybridná koncepcia Toyoty sa k športovej jazde nehodí
  • krátke predné sedáky
  • zúfalé ovládanie infotainmentu

Vlastne by sme mohli opakovať, čo sme rozoberali nedávno v dueli Toyoty C-HR s Kiou Niro. Motor Lexusu je väčší ako v C-HR, udávaná aj reálna dynamika lepšia, ale podstata problému zostáva. Prevodovka ECVT je principiálne nevhodná ku svižnejšie jazde s častým striedaním akcelerácie a spomaľovaním, neumožňuje rýchle rozjazdy z miesta, nezabezpečuje lineárny vzťah medzi otáčkami motora a otáčkami kolies. Atmosférický motor potom nemá dostatočnú rezervu výkonu k nenútenému pohybu rýchlosťami, ktorými sa bežne jazdí nielen na nemeckých diaľniciach. Výsledkom je, že čím ostrejšie sa snažíte ísť, tým horšie Lexus IS 300h funguje.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-100.jpg

Frustrujúce sa ukázalo byť už meranie akcelerácie. Na voliči jazdných režimov síce nájdete aj polohu Sport+ (ako v Porsche), Lexus ale neponúka žiadnu možnosť rýchleho rozjazdu. Na súbežné zošliapnutie brzdy a plynu reaguje len pridusením motora a následným slimačím uvedením v pohyb. Takto lenivo sa nerozbiehali snáď ani prastaré automaty sa "žuvacími" meničmi momentu. A o nič lepšie to nebolo ani pri rozbiehaní rýchlym zošliapnutím plynu. Výsledná akcelerácia 0-100 km/h za 8,96 sekundy vyzerá zvlášť poľutovaniahodne v porovnaní s BMW, ktoré sa rýchlo a hladko odpichli na stovku za 6,38 s.

A že to nie je len problém rozjazdov, ukazujú aj naše pokusy s pružným zrýchlením. V akcelerácii z 80 na 120 km/h je Lexus asi o tretinu horší. Kompletné výsledky nášho merania nájdete v tabuľke:

Namerané hodnoty BMW 330e Lexus IS 300h
ZRÝCHLENIE Z MIESTA
0-50 km/h (s) 2,21 3,41
0-100 km/h (s) 6,38 8,96
0-130 km/h (s) 10,12 13,92
0-150 km/h (s) 13,35 18,23
ZRÝCHLENIE PRUŽNÉ
30-50 km/h (s) 0,93 1,37
50-70 km/h (s) 1,32 1,83
80-120 km/h (s) 4,38 5,75
130-150 km/h (s) 3,23 4,32

Ok, hovoríte si, ale na tom predsa nezáleží, rýchle rozjazdy z miesta sú v bežnej prevádzke irelevantné. Možno sú, možno nie. Kto pravidelne nabieha z vedľajšej na rušnú hlavnú cestu, vie o tom svoje. Pohon Lexusu IS 300h ale nijako zvlášť nezapôsobí ani pri bežnej jazde na voľnej ceste, pretože otáčky motora jednoducho nekorešpondujú s tým, ako šliapete na plyn (a už vôbec nie s tým, ako ťaháte za tlačidlá v podobe "radiacich" pádiel pri volante). Väčšie a výkonnejšie Lexus GS 450h, ktoré sme testovali pred časom, sa na kľukatých cestičkách správalo predsa len o dosť presvedčivejšie.

Možno by bol dojem lepší, keby mal motor viac krútiaceho momentu v strednom rozsahu otáčok. Takto sa ale často trápi vo vysokých otáčkach. Umelo zvýraznený "športový" zvuk tomu príliš nepomáha, naopak ešte zdôrazňuje skútrový dojem z hnacieho agregátu. A na diaľnici je permanentný hučanie vyslovene na obtiaž.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-97.jpg

To sa nenájde spôsob jazdy, ktorý by Lexusu IS 300h sedel? Ale áno. Uvoľnená jazda bez prudkých zmien rýchlosti. Naozaj si ale chcete kupovať takto ostro štylizovaný sedan, aby ste s ním jazdili ako sporivý taxikár s Priusom? Rovnako veľa neušetríte. Pri našom teste spotreby na trase kombinujúcej diaľnice, okresky i mestskú prevádzku bol Lexus o obyčajný deciliter úspornejší než BMW (5,7 vs. 5,6 l/100 km), hoci sme bavoráku upreli výhodu dobíjania zo zásuvky a schválne merali spotrebu s vybitou batériou.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-18.jpg

Naladenie podvozku je v IS 300h ale výrazne ostrejšie. Strmý prevod riadenia zvyšuje dojem agility hlavne pri nábehu do ostrejších zákrut a sériovo dodávané adaptívne tlmenie potláča prenosy váhy v zákrutách omnoho účinnejšie ako v BMW, ktorého veľkorysosť môže vodiča s "cukavým" štýlom jazdy skoro až desiť. S tým súvisí aj silnejšia mechanická priľnavosť a istejšie brzdenie. Podvozku japonského sedanu skrátka viac sedí agresívny, možno až necitlivý spôsob jazdy - presne taký, ktorý vôbec nie je po chuti hnaciemu agregátu.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-16.jpgBMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-4.jpgBMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-75.jpg

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-78.jpg

Pre Lexus hovorí najmä neopozeranosť. Veľa ľudí - a my im to nezazlievame - chce, aby ich športový sedan hlavne športovo vyzeral, a ostro štylizovaný Lexus ponúka v tomto smere oveľa viac ako BMW, ktorého decentný vzhľad je ešte posilnený notorickým rozšírením trojkového radu na európskych cestách. Aj interiér uspokojí túžbu po originalite lepšie. Počítajte ale s tým, že sedadlá sú dimenzované podľa drobnejších ázijských figurín, vzadu je na šírku i výšku ešte menej miesta ako v nijako veľkorysom bavoráku a v infotainmentu môžete len filozofovať nad tým, čo je príšernejšie - či jeho grafické rozhranie, alebo ovládanie joystickom.

Pokiaľ chcete auto, ktoré nemá každý druhý, možno všetky tieto jednotlivosti radi prehliadnete. A možno nepotrebujete jazdiť športovo, aby ste mali radosť z vlastníctva športového sedanu. Nebudeme vám to brať, pretože sme už dávno vyrástli z potreby misionárov presviedčať čitateľa o tom, že práve naše priority a názory na autá sú tie správne. Ak sa vám Lexus IS 300h páči, alebo vás zaujal pri skúšobnej jazde, sme radi a prajeme vám to. Hovoríme len to, že nám sa druhý účastník tohto duelu páčil vo všetkých ohľadoch viac.

1. miesto: BMW 330E iPerformance

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-92.jpg

Plusy

  • výrazne lepšia dynamika
  • prirodzenejšie správanie hybridného pohonu vo všetkých režimoch jazdy
  • kultivovanosť a rezerva výkonu v diaľničnom tempe
  • vodičsky atraktívne správanie v zákrutách
  • možnosť dobíjania zo zásuvky

Mínusy

  • slabšia priľnavosť
  • labilita pri prudkom brzdení
  • skromná štandardná výbava

Dobre vieme, že na adresu súčasnej produkcie BMW sme v poslednej dobe napísali len málo lichotivých slov - či už tu na Automagu, alebo v predchádzajúcich pôsobiskách. Preto úľavne konštatujem hneď na začiatku tejto kapitoly, že BMW 330E jazdí krásne. V zákrutách je to taká štvordverová Mazda MX-5 a hnací reťazec naznačuje, že ak naozaj budú všetky benzínové motory v dohľadnej dobe hybridizované, naozaj to nie je dôvod rituálne spláchnuť vodičák do záchodu a ísť si kúpiť kilometrové šeky od ŽSR. Ale poporiadku.

Prítomnosť preplňovaného motora sa ukazuje byť kľúčovou výhodou. More sily od nízkych otáčok automaticky eliminuje nutnosť držať motor ustavične vo vysokých otáčkach, ako je tomu v Lexuse. BMW ale ťaží aj z konvenčnej automatickej prevodovky, vďaka ktorej sa prejavuje ako normálne auto. Prechody medzi akceleráciou a brzdením sú úplne prirodzené, vzťah medzi otáčkami motora a zrýchľovaním lineárne. Ľavým pruhom nemeckej diaľnice sviští 330E s tichou nenútenosťou svojich šesťvalcových príbuzných, na výjazdoch z pomalých zákrut nadchne záťahom štvorvalce podporovaného zo zálohy nenápadným elektromotorom. O jeho prítomnosti sa vlastne dozviete až pri jazde z kopca alebo v meste, kedy spaľovacia jednotka naraz utíchne a vy idete len na elektrinu. To samozrejme vie aj Lexus, v ňom ale spaľovací motor naskakuje prakticky pri každom zošliapnutí plynu.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-83.jpg

Zatiaľ čo agregát japonského hybridu o sebe dáva neustále vedieť a núti vás prispôsobovať sa jeho zvláštnostiam, bavorák sa chová ako auto s normálnym benzínovým motorom. Tichým, silným a výkonným benzínovým motorom.

BMW 330E je teda oveľa rýchlejší a jazdne presvedčivejší. Pritom vie byť rovnako úsporný ako Lexus. A to tu úplne zabúdame výhodu v podobe možnosti nabiť batériu doma a dôjsť do práce len na elektrinu. Najpríjemnejším prekvapením pre nás ale bolo jeho správanie na kľukatých cestách plných zákrut.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-94.jpg

Bez pohonu všetkých kolies, M-Paketu a podobných výmyslov je jazdný prejav radu 3 až nečakane staromilský. Komfortné odpruženie dovoľuje karosérii výrazne sa nakláňať, prevod riadenia je na dnešné pomery celkom pozvoľný a priľnavosti naozaj nie je nazvyš. To všetko dohromady udeľuje hybridná trojka dnes už málo vídanej čitateľnosť reakcií, vďaka ktorej je prirodzené a zábavné hrať sa s ňou na hranici limitu. Čím nemyslíme jazdu šmykom alebo snáď driftovanie, ale také to jemné balansovanie medzi neutralitou a pretáčavosťou, pri ktorom sa s autom pekne spájate.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-39.jpg

Aby bolo jasné, z hľadiska schopnosti prejsť daný úsek za čo najkratšiu dobu nie je takéto správanie žiadúce. Z hľadiska kontaktu s autom, vnímania jeho reakcií a pocitu, že naozaj riadite, ale áno. Riadenie možno nie je komunikatívne a určite nie extra presné, ale je výborne vyvážené presne v tom delikátnom momente, kedy zadné kolesá začínajú zatáčať rýchlejšie ako predné. A komfort odpruženia bol v testovanom aute tak dobrý, že som sa musel ísť pozrieť, či naozaj jazdí na 18" zimných run-flatoch a nie na 16-palcových ''balónoch'' s konvenčnou konštrukciou bočníc.

Odvrátenou stránkou takéhoto naladenia je pocitová labilita aj objektívne dlhšia brzdná dráha pri prudkom brzdení. A samozrejme menšie rezervy pri extrémnych manévroch, ako je losí test. Jasne. Možno má svoju logiku, prečo je väčšina moderných áut naladená tak, ako je. Ak sa vám ale páčilo, ako jazdili bavoráky skôr, určite sa budete cítiť dobre aj za volantom 330E.

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-35.jpgBMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-42.jpgBMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-60.jpg

BMW-330e-vs-Lexus-IS-300h-62.jpg

Dynamika a jazdné vlastnosti by dnes stačili na víťazstvo bez ohľadu na čokoľvek ďalšieho. BMW však boduje aj v niektorých iných čiastkových ohľadoch. Infotainment iDrive je oproti tomu v Lexusu žiarivým vzorom prehľadnosti, vizuálnej atraktívnosti a užívateľskej prívetivosti. Na zadných sedadlách sa dospelému mužovi sedí komfortnejšie než v IS 300h bez ohľadu na to, čo hovoria nami nameraná čísla. Čeština v palubnom systéme je starostlivejšie odladená. A tak ďalej.

Priestor pre cestujúcich (cm) BMW 330e Lexus IS 300h
Šírka v úrovni lakťov vpredu 148 149
Šírka v úrovni lakťov vzadu 147 143
Priestor pre hlavu vpredu min/max. 92/100 91/101
Priestor pre hlavu vzadu 90 88
Minimálny priestor pre nohy vzadu 12 12
Maximálny priestor pre nohy vzadu 36 39
Priestor pre nohy vzadu za 178cm vodičom 24 26
Priestor pre nohy vzadu za 190cm vodičom 18 19
Rozsah pozdĺžneho nastavenia sedadla vodiča 24 27
Rozsah výškového nastavenia sedadla vodiča 8 10
Dĺžka sedáku vpredu 51-56 48
Dĺžka sedáku vzadu 48 47
Dĺžka operadla vpredu 63 63
Dĺžka operadla vzadu 69 68
Šírka prostredného sedáku vzadu 23 25
Priestor pre batožinu (cm) BMW 330e Lexus IS 300h
Šírka medzi bočnicami 97 87
Výška po plato 40 42
Dĺžka ložnej plochy 97 103
Výška nakladacej hrany 68 69
Šírka vstupného otvoru 107 107
Výška vstupného otvoru 45 43
Maximálna dĺžka nákladu 200 195

Lexus má naše uznanie za to, že podobne ako materská Toyota v masovom segmente neúnavne razí cestu hybridom v prémiovej kategórii. Súčasný vývoj ukazuje, nakoľko to bolo prezieravé - najbližšia budúcnosť spaľovacieho motora je takmer určite hybridná. Sedan IS 300h je určite dobrou voľbou pre všetkých, ktorí hľadajú neopozeraný športový sedan s nekonvenčnou technikou a výrazným dizajnom. Dnešný test ale jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť. BMW 330E iPerformance totiž v prevádzke funguje oveľa presvedčivejšie a v našom dueli víťazí úplne jednoznačne.

Technické údaje BMW 330e Lexus IS 300h F-Sport
ZÁŽIHOVÝ MOTOR
Konštrukcia: radový štvorvalec s vysokotlakým priamym vstrekovaním paliva, premenným ovládaním ventilov Valvetronic a premenným časovaním Double-Vanos radový štvorvalec s premenným časovaním ventilov, pracujúci v Atkinsonovom cykle
Plnenie: preplňovanie twin-scroll turbodúchadlom atmosférické sanie
Zdvihový objem valcov (cm3): 1998 2494
Ventilový rozvod: DOHC, štyri ventily na valec DOHC, štyri ventily na valec
Vrtanie x zdvih (mm): 82,0 x 94,6 -
Najvyšší výkon (kW/min-1) 135/184/5000-6500 133/181/6000
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 290/1350-4250 221/4200/5400
Kompresný pomer: 11,0 13,0
HYBRIDNÁ SÚSTAVA:
Elektromotor: synchrónny elektromotor integrovaný do skrine prevodovky synchrónny elektromotor s permanentnými magnetmi
Najvyšší výkon (kW/min-1) 65/88/2500 105/143/-
Najvyšší krútiaci moment (N.m/min-1): 250/0-2500 300
Vysokonapäťový akumulátor: Lithium-ión akumulátor, uložený pod podlahou batožinového priestoru. Napätie 293 V, kapacita 7,6 kW/h NiMH akumulátor. Napätie 230 V, kapacita 6,5 Ah
Celkový výkon hybridnej sústavy (kW/k): 185/252 164/223
Prevodovka: 8-stupňová samočinná Steptronic planetová e-CVT
Poháňané kolesá: zadné zadné
JAZDNÉ VÝKONY
Akcelerácia 0-100 km/h (s): 6,1 8,3
Najvyššia rýchlosť (km/h): 225 221
Spotreba paliva kombinovaná (l/100 km) 2,1 4,3
ROZMERY A HMOTNOSTI
Dĺžka (mm): 4633 4680
Šírka (mm): 1811 1810
Výška (mm): 1429 1430
Rázvor náprav (mm): 2810 2800
Rozchod kolies vpredu/vzadu (mm): 1543/1583 1535/1550
Polomer otáčania (m): 5,65 5,2
Prevádzková hmotnosť bez vodiča (kg): 1660 1620
Najvyššia prípustná hmotnosť (kg): 2195 2130
Objem batožinového priestoru (l): 370 450
Objem palivovej nádrže (l): 41 66
PODVOZOK A PNEUMATIKY
Podvozok vpredu: tlmičové vzprry s hliníkovými ramenami dvojité priečne ramená
Zavesenie vzadu: multi-link multi-link
Riadenie: hrebeňové s elektromechanickým posilňovačom, prevod 15,0:1 hrebeňové s elektromechanickým posilňovačom
Pneumatiky vpredu: 205/60 R16 92W 225/40 R18
Pneumatiky vzadu: 205/60 R16 92W 255/35 R18
Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY