vytisknout velikost písma BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"

Koncept bohužiaľ vznikol len pre prehliadku pri jazere Como, do sériovej výroby sa nechystá. BMW tiež vôbec nehovorí o použitej technike.
BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"
Zoznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogaléria: BMW 3.0 CSL Hommage

Netešte sa. Do sériovej výroby toto auto nikdy nepôjde, rovnako ako sa nikdy nezačal vyrábať koncept BMW M1 Hommage. Pritom by si také auto zákazníkov aj našlo, pretože v ponuke BMW rýdzy športiak chýba. Audi robí R8, Mercedes mal SLS a teraz AMG Coupé ... Len BMW nemalo a nemá nič, keď nepočítame trochu výstrednú i8.

P90184791-highRes.jpgP90184792-highRes.jpgP90184794-highRes.jpgBMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Je to jedinečný stroj a do sériovej výroby sa nikdy nedostane. Je ale možné, že budúce modely M prevezmú niektoré detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage spomína na legendárny odľahčený model zo 70. rokov, ktorý sa volal tiež 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vyniesli prezývku "Batmobil". Auto bolo asi o 200 kg ľahšie ako "obyčajná" verzia 3.0 CS. Zatiaľ čo vtedy sa odľahčovalo hliníkovými dielmi karosérie, dnes BMW použilo hlavne uhlíkové vlákna.

Zvláštne je, že BMW vôbec nehovorí o použitej technike. Avšak fotografia prístrojovej dosky, kde je vidieť nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohol byť hybridný agregát. O pohon sa má starať radový šesťvalec, ale nevieme, ktorý a s akými parametrami.

P90184806-highRes.jpgP90184807-highRes.jpgP90184808-highRes.jpgInteriér je veľmi odvážny, ale aj tu nájdete odkaz na pôvodnú 3.0 CSL zo 70. rokov, napríklad tú drevenú lištu. Pod kapotou je údajne šesťvalec, zrejme mu pomáhajú elektromotory a silu na (asi) zadné kolesá posiela automat

Zrejme to bude zadný náhon (aj keď dnes už to v BMW nikdy neviete naisto...) a namiesto klasického manuálu má automatickú prevodovku s radením pod veľmi zvláštnym volantom.

Štúdia 3.0 CSL Hommage jazdí na 21 "kolesách a BMW ju postavilo exkluzívne pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este kompletne od základov nanovo, nepoužíva ani žiadnu súčasnú platformu, napríklad z BMW M3 a M4. Nič také. Už to naznačuje, že sa sériová výroba skutočne nechystá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY