vytisknout velikost písma BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"

Koncept bohužiaľ vznikol len pre prehliadku pri jazere Como, do sériovej výroby sa nechystá. BMW tiež vôbec nehovorí o použitej technike.
BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"
Zoznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogaléria: BMW 3.0 CSL Hommage

Netešte sa. Do sériovej výroby toto auto nikdy nepôjde, rovnako ako sa nikdy nezačal vyrábať koncept BMW M1 Hommage. Pritom by si také auto zákazníkov aj našlo, pretože v ponuke BMW rýdzy športiak chýba. Audi robí R8, Mercedes mal SLS a teraz AMG Coupé ... Len BMW nemalo a nemá nič, keď nepočítame trochu výstrednú i8.

P90184791-highRes.jpgP90184792-highRes.jpgP90184794-highRes.jpgBMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Je to jedinečný stroj a do sériovej výroby sa nikdy nedostane. Je ale možné, že budúce modely M prevezmú niektoré detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage spomína na legendárny odľahčený model zo 70. rokov, ktorý sa volal tiež 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vyniesli prezývku "Batmobil". Auto bolo asi o 200 kg ľahšie ako "obyčajná" verzia 3.0 CS. Zatiaľ čo vtedy sa odľahčovalo hliníkovými dielmi karosérie, dnes BMW použilo hlavne uhlíkové vlákna.

Zvláštne je, že BMW vôbec nehovorí o použitej technike. Avšak fotografia prístrojovej dosky, kde je vidieť nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohol byť hybridný agregát. O pohon sa má starať radový šesťvalec, ale nevieme, ktorý a s akými parametrami.

P90184806-highRes.jpgP90184807-highRes.jpgP90184808-highRes.jpgInteriér je veľmi odvážny, ale aj tu nájdete odkaz na pôvodnú 3.0 CSL zo 70. rokov, napríklad tú drevenú lištu. Pod kapotou je údajne šesťvalec, zrejme mu pomáhajú elektromotory a silu na (asi) zadné kolesá posiela automat

Zrejme to bude zadný náhon (aj keď dnes už to v BMW nikdy neviete naisto...) a namiesto klasického manuálu má automatickú prevodovku s radením pod veľmi zvláštnym volantom.

Štúdia 3.0 CSL Hommage jazdí na 21 "kolesách a BMW ju postavilo exkluzívne pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este kompletne od základov nanovo, nepoužíva ani žiadnu súčasnú platformu, napríklad z BMW M3 a M4. Nič také. Už to naznačuje, že sa sériová výroba skutočne nechystá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY