vytisknout velikost písma BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"

Koncept bohužiaľ vznikol len pre prehliadku pri jazere Como, do sériovej výroby sa nechystá. BMW tiež vôbec nehovorí o použitej technike.
BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"
Zoznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogaléria: BMW 3.0 CSL Hommage

Netešte sa. Do sériovej výroby toto auto nikdy nepôjde, rovnako ako sa nikdy nezačal vyrábať koncept BMW M1 Hommage. Pritom by si také auto zákazníkov aj našlo, pretože v ponuke BMW rýdzy športiak chýba. Audi robí R8, Mercedes mal SLS a teraz AMG Coupé ... Len BMW nemalo a nemá nič, keď nepočítame trochu výstrednú i8.

P90184791-highRes.jpgP90184792-highRes.jpgP90184794-highRes.jpgBMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Je to jedinečný stroj a do sériovej výroby sa nikdy nedostane. Je ale možné, že budúce modely M prevezmú niektoré detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage spomína na legendárny odľahčený model zo 70. rokov, ktorý sa volal tiež 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vyniesli prezývku "Batmobil". Auto bolo asi o 200 kg ľahšie ako "obyčajná" verzia 3.0 CS. Zatiaľ čo vtedy sa odľahčovalo hliníkovými dielmi karosérie, dnes BMW použilo hlavne uhlíkové vlákna.

Zvláštne je, že BMW vôbec nehovorí o použitej technike. Avšak fotografia prístrojovej dosky, kde je vidieť nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohol byť hybridný agregát. O pohon sa má starať radový šesťvalec, ale nevieme, ktorý a s akými parametrami.

P90184806-highRes.jpgP90184807-highRes.jpgP90184808-highRes.jpgInteriér je veľmi odvážny, ale aj tu nájdete odkaz na pôvodnú 3.0 CSL zo 70. rokov, napríklad tú drevenú lištu. Pod kapotou je údajne šesťvalec, zrejme mu pomáhajú elektromotory a silu na (asi) zadné kolesá posiela automat

Zrejme to bude zadný náhon (aj keď dnes už to v BMW nikdy neviete naisto...) a namiesto klasického manuálu má automatickú prevodovku s radením pod veľmi zvláštnym volantom.

Štúdia 3.0 CSL Hommage jazdí na 21 "kolesách a BMW ju postavilo exkluzívne pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este kompletne od základov nanovo, nepoužíva ani žiadnu súčasnú platformu, napríklad z BMW M3 a M4. Nič také. Už to naznačuje, že sa sériová výroba skutočne nechystá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY