vytisknout velikost písma BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"

Koncept bohužiaľ vznikol len pre prehliadku pri jazere Como, do sériovej výroby sa nechystá. BMW tiež vôbec nehovorí o použitej technike.
BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"
Zoznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogaléria: BMW 3.0 CSL Hommage

Netešte sa. Do sériovej výroby toto auto nikdy nepôjde, rovnako ako sa nikdy nezačal vyrábať koncept BMW M1 Hommage. Pritom by si také auto zákazníkov aj našlo, pretože v ponuke BMW rýdzy športiak chýba. Audi robí R8, Mercedes mal SLS a teraz AMG Coupé ... Len BMW nemalo a nemá nič, keď nepočítame trochu výstrednú i8.

P90184791-highRes.jpgP90184792-highRes.jpgP90184794-highRes.jpgBMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Je to jedinečný stroj a do sériovej výroby sa nikdy nedostane. Je ale možné, že budúce modely M prevezmú niektoré detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage spomína na legendárny odľahčený model zo 70. rokov, ktorý sa volal tiež 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vyniesli prezývku "Batmobil". Auto bolo asi o 200 kg ľahšie ako "obyčajná" verzia 3.0 CS. Zatiaľ čo vtedy sa odľahčovalo hliníkovými dielmi karosérie, dnes BMW použilo hlavne uhlíkové vlákna.

Zvláštne je, že BMW vôbec nehovorí o použitej technike. Avšak fotografia prístrojovej dosky, kde je vidieť nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohol byť hybridný agregát. O pohon sa má starať radový šesťvalec, ale nevieme, ktorý a s akými parametrami.

P90184806-highRes.jpgP90184807-highRes.jpgP90184808-highRes.jpgInteriér je veľmi odvážny, ale aj tu nájdete odkaz na pôvodnú 3.0 CSL zo 70. rokov, napríklad tú drevenú lištu. Pod kapotou je údajne šesťvalec, zrejme mu pomáhajú elektromotory a silu na (asi) zadné kolesá posiela automat

Zrejme to bude zadný náhon (aj keď dnes už to v BMW nikdy neviete naisto...) a namiesto klasického manuálu má automatickú prevodovku s radením pod veľmi zvláštnym volantom.

Štúdia 3.0 CSL Hommage jazdí na 21 "kolesách a BMW ju postavilo exkluzívne pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este kompletne od základov nanovo, nepoužíva ani žiadnu súčasnú platformu, napríklad z BMW M3 a M4. Nič také. Už to naznačuje, že sa sériová výroba skutočne nechystá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY