vytisknout velikost písma BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"

Koncept bohužiaľ vznikol len pre prehliadku pri jazere Como, do sériovej výroby sa nechystá. BMW tiež vôbec nehovorí o použitej technike.
BMW 3.0 CSL Hommage vzdáva hold bavorskému "Batmobile"
Zoznam kapitol
  1. BMW 3.0 CSL Hommage
  2. Fotogaléria: BMW 3.0 CSL Hommage

Netešte sa. Do sériovej výroby toto auto nikdy nepôjde, rovnako ako sa nikdy nezačal vyrábať koncept BMW M1 Hommage. Pritom by si také auto zákazníkov aj našlo, pretože v ponuke BMW rýdzy športiak chýba. Audi robí R8, Mercedes mal SLS a teraz AMG Coupé ... Len BMW nemalo a nemá nič, keď nepočítame trochu výstrednú i8.

P90184791-highRes.jpgP90184792-highRes.jpgP90184794-highRes.jpgBMW postavilo koncept 3.0 CSL Hommage pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este. Je to jedinečný stroj a do sériovej výroby sa nikdy nedostane. Je ale možné, že budúce modely M prevezmú niektoré detaily.

Koncept BMW 3.0 CSL Hommage spomína na legendárny odľahčený model zo 70. rokov, ktorý sa volal tiež 3.0 CSL. Výrazné aerodynamické prvky mu vyniesli prezývku "Batmobil". Auto bolo asi o 200 kg ľahšie ako "obyčajná" verzia 3.0 CS. Zatiaľ čo vtedy sa odľahčovalo hliníkovými dielmi karosérie, dnes BMW použilo hlavne uhlíkové vlákna.

Zvláštne je, že BMW vôbec nehovorí o použitej technike. Avšak fotografia prístrojovej dosky, kde je vidieť nápis eBoost, naznačuje, že by pod kapotou mohol byť hybridný agregát. O pohon sa má starať radový šesťvalec, ale nevieme, ktorý a s akými parametrami.

P90184806-highRes.jpgP90184807-highRes.jpgP90184808-highRes.jpgInteriér je veľmi odvážny, ale aj tu nájdete odkaz na pôvodnú 3.0 CSL zo 70. rokov, napríklad tú drevenú lištu. Pod kapotou je údajne šesťvalec, zrejme mu pomáhajú elektromotory a silu na (asi) zadné kolesá posiela automat

Zrejme to bude zadný náhon (aj keď dnes už to v BMW nikdy neviete naisto...) a namiesto klasického manuálu má automatickú prevodovku s radením pod veľmi zvláštnym volantom.

Štúdia 3.0 CSL Hommage jazdí na 21 "kolesách a BMW ju postavilo exkluzívne pre výstavu Concorso d'Eleganza Villa d'Este kompletne od základov nanovo, nepoužíva ani žiadnu súčasnú platformu, napríklad z BMW M3 a M4. Nič také. Už to naznačuje, že sa sériová výroba skutočne nechystá.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY