vytisknout velikost písma BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI

Dokáže BMW vniesť vodičské kúzlo do kategórie kompaktných MPV, ktoré boli doteraz takmer synonymom vodičskej nudy? Na technický náskok sa spoliehať nemôže: rovnako ako všetky konkurenčné modely vrátane Golfu Sportsvan má motor uložený vpredu naprieč a poháňajúci predné kolesá.
BMW 218d Active Tourer vs. Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI
Zoznam kapitol
  1. Súperi sa predstavujú
  2. Interiér a vnútorný priestor: Dojmy vs. čísla
  3. Dojem z jazdy; Dynamika, spotreba, správanie v zákrutách
  4. Ceny a výbavy; Verdikt
  5. Technické údaje
  6. Kompletná fotogaléria

Nebudeme dlho opakovať, čo sme my sami aj mnoho iných napísali už niekoľkokrát. Preto len krátko: BMW snáď naozaj verí, že sila jeho značky unesie všetko. Uviesť na trh model s motorom uloženým vpredu naprieč a predným pohonom, navyše vo forme kompaktného MPV, je krok, ktorý by si ešte pred niekoľkými rokmi vedel predstaviť len málokto. Z pohľadu konštruktéra je také auto popretím všetkého, čo BMW v minulých dekádach robilo a čím sa poisťovalo.

BMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 234.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 226.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 225.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 221.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 214.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 213.jpg
Kompaktné MPV z Mníchova má k nafúknutému Golfu veľmi blízko veľkosťou, proporciami aj koncepciou – je to prvé BMW s motorom vpredu naprieč a pohonom predných kolies

Aby toho nebolo málo, slovenské zastúpenie sprevádzalo vstup radu 2 Active Tourer na trh dosť neuveriteľnou marketingovou komunikáciou: "Pre všetky rodiny, ktoré snívajú o športovom aute". Chvíľku sme boli v pokušení postaviť Active Tourer proti nejakému aspoň trochu športovému autu, ale nakoniec sme mu vybrali za súpera také, ktoré sa športom oháňa v názve: Volkswagen Golf Sportsvan. Toto čudné meno nič nemení na fakte, že ho považujeme za aktuálne najlepšie z päťmiestnych kompaktných MPV na trhu.

Hoci BMW ponúka svoje najnovšie športové auto aj s niekoľkými trojvalcovými motormi, na porovnanie sme si prizvali exempláre poháňané dvojlitrovými dieselmi - zlatý štandard všetkých, ktorí si kupujú auto z peňazí svojho zamestnávateľa.

BMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 231.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 233.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 232.jpg
BMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 219.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 220.jpgBMW Active Tourer vs VW Golf Sportsvan – srovnávací test AutoRevue.cz 217.jpg
Obidve autá nastúpili do testu vo vysokom stupni výbavy – okrem iného s lepšími svetlometmi, metalízou a 18-palcovými diskmi z ľahkých zliatín

BMW 218d Active Tourer za 27 348 eur je najslabší a najdostupnejší naftový štvorvalec v ponuke motorizácií pre tento model. (Pod ním stojí ešte trojvalec 216d.) Volkswagen Golf Sportsvan 2.0 TDI s cenovkou 22 169 eur je naopak najsilnejšou a najdrahšou motorizáciou, ktorú si môžete do medzistupna medzi Golfom a Touran objednať. Obaja súperi pritom dosahujú navlas rovnakého nominálneho výkonu.

Pre prehľadnosť sme zoradili kľúčové parametre obidvoch áut do tabuľky:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Motory a dynamika
Parameter / Model BMW 218d VW 2.0 TDI
Najvyšší výkon (kW/k) 110/150 110/150
v ot./min. 4000 3500-4000
Najvyšší krútiaci moment (Nm) 330 340
v ot./min. 1750-2250 1750-3000
0-100 km/h (s) 8,9 9,2
Najvyššia rýchlosť (km/h) 208 212
Kombinovaná spotreba paliva (l/100 km) 4,4 4,4
Prevádzková hmotnosť (kg) 1450 1474
Užitočná hmotnosť (kg) 515 571

Ako sú na tom po stránke vonkajších rozmerov? Nechajme opäť hovoriť tabuľku:

BMW Active Tourer vs. VW Golf Sportsvan: Vonkajšie rozmery
Rozmer / Model BMW 218d VW 2.0 TDI Rozdiel
Dĺžka (mm) 4342 4434 92
Šírka bez zrkadiel (mm) 1800 1807 7
Výška (mm) 1586 1578 -8
Rázvor náprav (mm 2670 2685 15
Rozchod kolies vpredu (mm) 1561 1543 -18
Rozchod kolies vzadu (mm) 1562 1514 -48

Toto prvé letmé porovnanie vyznieva skôr pre "ľudové auto" než pre prémiového športovca. Sportsvan má o niečo vyšší krútiaci moment dostupný v širšom rozsahu otáčok a významne vyššiu nosnosť - rozdiel 56 kilogramov zodpovedá dospelej žene. Podľa vonkajších rozmerov by navyše mal byť citeľne priestrannejší, prinajmenšom v pozdĺžnom smere.

To by nás ešte nemuselo znepokojovať. Pri tabuľkovom porovnávaní obstoja prémiové autá v konfrontácii so svojimi plebejskými rivalmi len málokedy. Napríklad BMW dosvedčí svoju príslušnosť k prémiovej značke v iných disciplínach. Čo taký interiér?

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY