vytisknout velikost písma BMW 2 Active Tourer vsádza na priestranný interiér a pohon predných kolies

BMW 2 Active Tourer vsádza na priestranný interiér a pohon predných kolies
Zoznam kapitol
  1. BMW 2 Active Tourer, 2x Video
  2. Fotogaléria (74x foto)

Automobilka BMW predstavila hlavnú novinku ženevského autosalónu. Okrem radu 4 Gran Coupe, upravené X3 alebo M3 a M4 sa na nadchádzajúcom motoristickom sviatku predstaví aj sériové prevedenie modelu 2 Active Tourer, ktorý sme si už predtým mohli prezrieť ako koncept. A práve vďaka konceptu dizajn zas až toľko neprekvapí, pretože sa jednoducho príliš nelíši.

Active Tourer meria na dĺžku 4342 mm, široký je 1800 mm a vysoký 1555 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2670 mm. Dohromady má tento automobil zaujať kompaktnými rozmermi a priestranným interiérom. Základný objem batožinového priestoru činí 468 litrov, po sklopení sedadiel sa môžete dostať až na 1510 l. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40/20/40. A aby bolo všetko čo najjednoduchšie, pridali ľudia od BMW tiež funkciu Smart Opener, teda otváranie piatych dverí mávnutím nôh pod nárazníkom.

Najdôležitejšia zmena súvisiaca s týmto automobilom sa týka techniky. Active Tourer dostane po prvé novú preplňovanú jedna-päťku a predovšetkým príde o pohon zadných kolies. Základná verzia tejto predokolky osadenej trojvalcom ponúkne 136 koní, 220 Nm a v kombinovanej prevádzke 4,9 l/100 km. Štandardom je šesťstupňový manuál, alternatívou šesťstupňový automat. A pre poriadok, bavíme sa o prevedení 218i Active Tourer.

Najvýkonnejšou verziou bude pre začiatok 225i. Tá má pod kapotou preplňovaný dvojliter s parametrami 231 koní a 350 Nm. Štandardom je osemstupňový automat. Stovka je otázkou 6,8 s a najvyššia rýchlosť má hodnotu 235 km/h. Pre záujemcov o diesel je nachystaná 218d, teda vznetový dvojliter ponúkajúci 150 koní, 330 Nm a predovšetkým spotrebu 4,1 l/100 km v kombinovanej prevádzke. V tomto prípade bude možné vybrať medzi šesťstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Podobne ako pri iných modeloch dorazí Active Tourer do predaja vo verziách Sport Line a Luxury Line. Od novembra potom BMW pridá ešte paket M Sport, ktorý doplní nemeckú novinku o športový (a znížený) podvozok, vylepšenú aerodynamiku, kolesá veľkosti 17-18 palcov, kožený volant alebo športové sedadlá. Na jeseň sa navyše ponuka ďalej rozšíri o variant s pohonom všetkých kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY