vytisknout velikost písma BMW 2 Active Tourer vsádza na priestranný interiér a pohon predných kolies

BMW 2 Active Tourer vsádza na priestranný interiér a pohon predných kolies
Zoznam kapitol
  1. BMW 2 Active Tourer, 2x Video
  2. Fotogaléria (74x foto)

Automobilka BMW predstavila hlavnú novinku ženevského autosalónu. Okrem radu 4 Gran Coupe, upravené X3 alebo M3 a M4 sa na nadchádzajúcom motoristickom sviatku predstaví aj sériové prevedenie modelu 2 Active Tourer, ktorý sme si už predtým mohli prezrieť ako koncept. A práve vďaka konceptu dizajn zas až toľko neprekvapí, pretože sa jednoducho príliš nelíši.

Active Tourer meria na dĺžku 4342 mm, široký je 1800 mm a vysoký 1555 mm. Rázvor náprav má hodnotu 2670 mm. Dohromady má tento automobil zaujať kompaktnými rozmermi a priestranným interiérom. Základný objem batožinového priestoru činí 468 litrov, po sklopení sedadiel sa môžete dostať až na 1510 l. Zadné sedadlá sú delené v pomere 40/20/40. A aby bolo všetko čo najjednoduchšie, pridali ľudia od BMW tiež funkciu Smart Opener, teda otváranie piatych dverí mávnutím nôh pod nárazníkom.

Najdôležitejšia zmena súvisiaca s týmto automobilom sa týka techniky. Active Tourer dostane po prvé novú preplňovanú jedna-päťku a predovšetkým príde o pohon zadných kolies. Základná verzia tejto predokolky osadenej trojvalcom ponúkne 136 koní, 220 Nm a v kombinovanej prevádzke 4,9 l/100 km. Štandardom je šesťstupňový manuál, alternatívou šesťstupňový automat. A pre poriadok, bavíme sa o prevedení 218i Active Tourer.

Najvýkonnejšou verziou bude pre začiatok 225i. Tá má pod kapotou preplňovaný dvojliter s parametrami 231 koní a 350 Nm. Štandardom je osemstupňový automat. Stovka je otázkou 6,8 s a najvyššia rýchlosť má hodnotu 235 km/h. Pre záujemcov o diesel je nachystaná 218d, teda vznetový dvojliter ponúkajúci 150 koní, 330 Nm a predovšetkým spotrebu 4,1 l/100 km v kombinovanej prevádzke. V tomto prípade bude možné vybrať medzi šesťstupňovým manuálom alebo osemstupňovým automatom.

Podobne ako pri iných modeloch dorazí Active Tourer do predaja vo verziách Sport Line a Luxury Line. Od novembra potom BMW pridá ešte paket M Sport, ktorý doplní nemeckú novinku o športový (a znížený) podvozok, vylepšenú aerodynamiku, kolesá veľkosti 17-18 palcov, kožený volant alebo športové sedadlá. Na jeseň sa navyše ponuka ďalej rozšíri o variant s pohonom všetkých kolies.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY