vytisknout velikost písma BMW 2 Active Tourer s paketom M Sport opäť vsádza hlavne na dojem

Čerstvou novinkou značky BMW sa stáva v tichosti predstavený model rady 2 Active Tourer v "športovom" ladení s paketom M Sport.
BMW 2 Active Tourer s paketom M Sport opäť vsádza hlavne na dojem

Hviezdou stánku BMW na tohtoročnom autosalóne v Ženeve bol (pre mníchovskú značku) revolučný model BMW radu 2 Active Tourer (F45), ale už teraz vám k tejto rade môžeme priniesť ďalšie informácie. "Dvojka" Active Tourer je síce úplne racionálnym krokom automobilky, ktorá rovnako ako konkurencia túži hlavne po zvyšovaní odbytu cez konvenčne riešené modely určené čo najširšiemu spektru užívateľov, ale zástancovia klasickej cesty túto novinku berú kvôli jej prednému pohonu s istou, avšak pochopiteľnou trpkosťou.

BMW 2 Active M Sport 01.jpgBMW 2 Active M Sport 02.jpgBMW 2 Active M Sport 03.jpgBMW 2 Active M Sport 05.jpgBMW 2 Active M Sport 06.jpgBMW 2 Active M Sport 07.jpg
BMW rady 2 Active Tourer s čerstvo predstaveným paketom M Sport vyniká opäť hlavne štýlovo pôsobiacimi, akože športovými doplnkami

Veľa na tom určite nezmení ani snaha mníchovských vtisnúť modelu Active Tourer športovejší tvár, ale aj pokus sa počíta. Nové BMW radu 2 Active Tourer s paketom M Sport vsádza hlavne na sadu aerodynamických doplnkov zahrňujúcich okrem spoilerov, nových nárazníkov a nástavcov tiež tmavšiu masku chladiča. Tuhší podvozok znížil svetlú výšku vozidla o 10 mm a samozrejmosťou sú až osemnásťpalcové ráfiky BMW M, ktoré sa ale len trochu kŕčovito snažia budiť dojem "skutočného BMW M".

Na palube tejto novinky, ušitej podľa tradičných receptov M paketov od BMW, si všimneme najmä trojramenného športového volantu, sedadiel čiastočne čalúnených semišom, čiernej stropnice alebo chrómovaných a patričným logom doplnených prahových líšt. Paket M Sport bude k dispozícii pre všetky tri štandardné verzie nového BMW radu 2 Active Tourer. Jeho základné prevedenie BMW 218i s pohotovostnou hmotnosťou 1 395 kg ponúka zážihový trojvalec 1 499 ccm s výkonom 136 koní (100 kW) a krútiacim momentom 220 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 s a dosiahne rýchlosť 200 km/h pri priemernej spotrebe 4,9 l/100 km.

BMW 2 Active M Sport 08.jpgBMW 2 Active M Sport 09.jpgBMW 2 Active M Sport 10.jpgBMW 2 Active M Sport 11.jpgBMW 2 Active M Sport 12.jpgBMW 2 Active M Sport 13.jpg
Ani pohľad do útrob novinky nenaznačuje výraznejší odklon od súčasnej praxe značky BMW a jej univerzálnych paketov M Sport

Špičkové BMW 225i je o 110 kg ťažšie a disponuje obvyklým dvojlitrom BMW naladeným na 231 koní (170 kW) a 350 Nm, čo pri priemernej spotrebe 6,0 l/100 km postačí k zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosiahnutiu rýchlosti 235 km/h. Na minimálnu spotrebu paliva (4,1 l/100 km) je potom zamerané BMW 218d s pohotovostnou hmotnosťou 1 450 kg. Vznetový štvorvalec 2,0 l dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 330 Nm a vozidla umožní dosiahnuť rýchlosť 205 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY