vytisknout velikost písma BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské prvýkrát“ v detailoch

Ženevský autosalón sa stal aj miestom premiéry vozidla, ktoré v dejinách značky BMW znamená zrejme ten najväčší prielom.
BMW 2 Active Tourer (F45): „mnichovské prvýkrát“ v detailoch

O tomto vozidle už sa opísali stohy papiera, takže než sa dostaneme k technickým detailom, len stručne. Active Tourer bol nakoniec možno trochu prekvapivo včlenený do mníchovskej rady 2, takže robí spoločnosť nie kompaktným jedničkám (hoci k nim má svojimi proporciami i určením najbližšie), ale športovo strihnutému BMW radu 2 Coupé. Pôvodná štúdia BMW Active Tourer bola oficiálne predstavená pred dvoma rokmi na autosalóne v Paríži. V júli potom oslavovalo svoju premiéru odvodené, zlatisto lakované prevedenie BMW Active Tourer Outdoor zamerané na pohodlnejšie trávenie voľného času.

P90141687-highRes.jpgP90141678-highRes.jpgP90141688-highRes.jpgP90141684-highRes.jpgP90141685-highRes.jpgP90141686-highRes.jpg
Špičkovou verziou tejto rady sa stáva štvorvalcové prevedenie 225i

BMW radu 2 Active Tourer znamená pre značku BMW rad noviniek. Vozidlo totiž povstane na podlahovej platforme UKL, ktorá vyniká priečnou zástavbou pohonnej jednotky a pohonom predných kolies a bude hostiť prvý trojvalec BMW s objemom 1,5 l v zážihovom aj vznetovom prevedení. Pôjde o podobné motory, ktoré nájdeme aj v novom Mini (F56). Konkurenciou sa stane hlavne podobne koncipovaným autám Mercedes-Benzu triedy B alebo Volvu V40.

P90142991-highRes.jpgP90142994-highRes.jpgP90143485-highRes.jpgP90143486-highRes.jpgP90143491-highRes.jpgP90143487-highRes.jpg
Interiér má byť priestranný a pohodlne prístupný, časom sa dočkáme aj upraveného, sedemiestneho prevedenia

Novinka bude k dispozícii spočiatku vo verziách BMW 218i, 225i a 218d s koeficientom odporu vzduchu cx v hladinách 0,26, 0,29 a 0,28. Predné kolesá spočívajú na modifikovaných vzperách McPherson a tie zadné na multi-elementných závesoch, zadné kotúčové brzdy majú vnútorné chladenie len pri 225i. Štandardom je elektronická sústava riadenia podvozku DSC zastrešujúca tiež ABS, DTC, CBC, DBC, sušenie kotúčov alebo asistent rozjazdu do kopca. Riadenie s elektrickým posilňovačom a príplatkovým Servotronicom má vo všetkých verziách prevod 15,7, priemer otáčania má činiť 11,3 m.

Batožinový priestor ponúka v základnom usporiadaní objem 468 l, ktorý po sklopení zadných sedadiel narastie na 1 510 l. Štandardom budú šestnásťpalcové ráfiky s pneumatikami 205/60, pre 225i sedemnásťpalcové s obutím 205/55. Motory sú výhradne priamovstrekové s preplňovaním zdvojeným turbodúchadlom TwinPower Turbo, štandardom sú šesťstupňové, manuálne prevodovky. Najvýkonnejší 225i má výhradne osemstupňový "automat", za ktorý možno priplácať aj v prevedení 218d, pričom 218i môže mať samočinnú šesťstupňovú rýchlostnú skriňu.

P90143476-highRes.jpgP90143478-highRes.jpgP90142996-highRes.jpgP90143000-highRes.jpgP90143001-highRes.jpgP90143002-highRes.jpg
Šofér môže počítať aj s head-up displejom

Základné prevedenie BMW 218i s pohotovostnou hmotnosťou 1 395 kg ponúka zážihový trojvalec 1 499 ccm s výkonom 136 koní (100 kW) a krútiacim momentom 220 Nm. Z 0 na 100 km/h zrýchli za 9,3 s a dosiahne rýchlosť 200 km/h pri priemernej spotrebe 4,9 l/100 km. Špičkové BMW 225i je o 110 kg ťažšie a disponuje obvyklým zážihovým dvojlitrom BMW naladeným na 231 koní (170 kW) a 350 Nm, čo pri priemernej spotrebe 6,0 l/100 km postačí k zrýchleniu z 0 na 100 km/h za 6,8 s a dosiahnutie rýchlosti 235 km/h.

P90143494-highRes.jpgP90143496-highRes.jpgP90143495-highRes.jpgP90143530-highRes.jpgP90143531-highRes.jpgP90143532-highRes.jpg
Motory sú v tomto BMW vôbec prvýkrát uložené pod prednou kapotou naprieč

Na minimálnu spotrebu paliva (4,1 l/100 km) je potom zamerané BMW 218d s pohotovostnou hmotnosťou 1 450 kg. Vznetový štvorvalec 2,0 l dosahuje výkon 150 koní (110 kW) a krútiaci moment 330 Nm a vozidla umožní dosiahnuť rýchlosť 205 km/h a zrýchlenie z 0 na 100 km/h za 8,9 s. Ako je teda vidno, BMW radu 2 active Tourer nebude ani vo svojej (aktuálne) najslabšej verzii brzdou premávky. Ponuka verzií sa bude priebežne rozrastať, napríklad s jeseňou môžeme čakať nástup variantov s pohonom všetkých kolies.

V nasledujúcej galérii si môžete prezrieť BMW radu 2 Active Tourer až do špiku jeho kostí.

 

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY