vytisknout velikost písma BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorom pod kapotou

BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorom pod kapotou

Ani AC Schnitzer nechýba na Essen Motor Show, pričom špeciálne jeden exponát na stánku tejto spoločnosti naozaj stojí za pozornosť. Volá sa BMW 150d a na pohľad ide o sympatickú, ale relatívne decentnú úpravu. Lenže keď sa pozriete pod kapotu, čaká na vás prekvapenie. Nasťahoval sa sem totiž trikrát preplňovaný naftový motor z M550d, ktorý ešte naviac trochu posilnil.

Základné fakty? Toto BMW radu 1 disponuje trikrát preplňovaným dieselovým šesťvalcom s výkonom 294 kW (400 k). Krútiaci moment vrcholí trochu brutálnou hodnotou 800 Nm. Nemožno sa čudovať tomu, ako vyzerá dynamika. AC Schnitzer sľubuje akceleráciu na 100 km/h za 4,5 s a prirodzene veľkolepé bude aj pružné zrýchlenie. Z 80 na 180 km/h údajne táto naftová raketa zrýchli za 7,9 s.

V prípade BMW 150d (respektíve ACS1 5.0d) ide ale hlavne o ukážku toho, čo všetko je možné. Auto má predovšetkým pritiahnuť pozornosť. AC Schnitzer inak ponúka široké možnosti v podstate pre všetky motorizácie od 114i po M135, nechýbajú rôzne úpravy vzhľadu, vylepšené odpruženie alebo kolesá veľkosti 19 až 20 palcov.

150d_6.jpg150d_7.jpg150d_8.jpg150d_9.jpg150d_1.jpg150d_2.jpg150d_3.jpg150d_4.jpg150d_5.jpg

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Test Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive: X=Volkswagen Tiguan/Seat Leon

Seat Ateca 1.4 TSI 4Drive

Ateca je jednoducho typické koncernové SUV urobené podľa Tiguanu. Len je to celé zabalené do atraktívnejšie tvarovanej a o niečo menšej karosérie.

21. 2. 2017 | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY