vytisknout velikost písma BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorom pod kapotou

BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorom pod kapotou

Ani AC Schnitzer nechýba na Essen Motor Show, pričom špeciálne jeden exponát na stánku tejto spoločnosti naozaj stojí za pozornosť. Volá sa BMW 150d a na pohľad ide o sympatickú, ale relatívne decentnú úpravu. Lenže keď sa pozriete pod kapotu, čaká na vás prekvapenie. Nasťahoval sa sem totiž trikrát preplňovaný naftový motor z M550d, ktorý ešte naviac trochu posilnil.

Základné fakty? Toto BMW radu 1 disponuje trikrát preplňovaným dieselovým šesťvalcom s výkonom 294 kW (400 k). Krútiaci moment vrcholí trochu brutálnou hodnotou 800 Nm. Nemožno sa čudovať tomu, ako vyzerá dynamika. AC Schnitzer sľubuje akceleráciu na 100 km/h za 4,5 s a prirodzene veľkolepé bude aj pružné zrýchlenie. Z 80 na 180 km/h údajne táto naftová raketa zrýchli za 7,9 s.

V prípade BMW 150d (respektíve ACS1 5.0d) ide ale hlavne o ukážku toho, čo všetko je možné. Auto má predovšetkým pritiahnuť pozornosť. AC Schnitzer inak ponúka široké možnosti v podstate pre všetky motorizácie od 114i po M135, nechýbajú rôzne úpravy vzhľadu, vylepšené odpruženie alebo kolesá veľkosti 19 až 20 palcov.

150d_6.jpg150d_7.jpg150d_8.jpg150d_9.jpg150d_1.jpg150d_2.jpg150d_3.jpg150d_4.jpg150d_5.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY