vytisknout velikost písma BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorom pod kapotou

BMW 150d je nenápadný hatchback s naftovým reaktorom pod kapotou

Ani AC Schnitzer nechýba na Essen Motor Show, pričom špeciálne jeden exponát na stánku tejto spoločnosti naozaj stojí za pozornosť. Volá sa BMW 150d a na pohľad ide o sympatickú, ale relatívne decentnú úpravu. Lenže keď sa pozriete pod kapotu, čaká na vás prekvapenie. Nasťahoval sa sem totiž trikrát preplňovaný naftový motor z M550d, ktorý ešte naviac trochu posilnil.

Základné fakty? Toto BMW radu 1 disponuje trikrát preplňovaným dieselovým šesťvalcom s výkonom 294 kW (400 k). Krútiaci moment vrcholí trochu brutálnou hodnotou 800 Nm. Nemožno sa čudovať tomu, ako vyzerá dynamika. AC Schnitzer sľubuje akceleráciu na 100 km/h za 4,5 s a prirodzene veľkolepé bude aj pružné zrýchlenie. Z 80 na 180 km/h údajne táto naftová raketa zrýchli za 7,9 s.

V prípade BMW 150d (respektíve ACS1 5.0d) ide ale hlavne o ukážku toho, čo všetko je možné. Auto má predovšetkým pritiahnuť pozornosť. AC Schnitzer inak ponúka široké možnosti v podstate pre všetky motorizácie od 114i po M135, nechýbajú rôzne úpravy vzhľadu, vylepšené odpruženie alebo kolesá veľkosti 19 až 20 palcov.

150d_6.jpg150d_7.jpg150d_8.jpg150d_9.jpg150d_1.jpg150d_2.jpg150d_3.jpg150d_4.jpg150d_5.jpg

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

dnes | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY