vytisknout velikost písma BMW 116i: pripravujeme test jazdenky, ktorá pôsobí rýchlym dojmom...

Po istej odmlke sme si opäť preklepli jednu jazdenku. A už teraz vieme, ako sa bude jej test menovať: baránok vo vlčom rúchu...
BMW 116i: pripravujeme test jazdenky, ktorá pôsobí rýchlym dojmom...

Niektoré autá na to na prvý pohľad vôbec nevyzerajú, ale vedia byť pekelne rýchle, a potom sú tiež vozidlá, od ktorých by ste podľa ich zovňajšku čakali viac.

A do tej druhej skupiny patria ojazdené autá, ktoré sme nedávno vyskúšali. Išlo o model, ktorý bol v čase svojho zrodu, teda v roku 2006, vôbec najlacnejším automobilom značky BMW, ktorý sa vtedy dal kúpiť. Reč je o kompaktnom päťdverovom hatchbacku BMW 116i (E87) vyrábanom v rokoch 2004 až 2011, ktorý v danom segmente vyniká (rovnako ako jeho nástupca) klasickým usporiadaním pohonnej sústavy. Ako je vidieť aj z priložených obrázkov, motor je umiestnený pozdĺžne za prednou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy.

IMG_0967.JPGIMG_0969.JPGIMG_0980.JPG
IMG_0845.JPGIMG_0866.JPGIMG_0851.JPG
Testované BMW 116i z roku 2006 bolo vybavené množstvom príplatkových prvkov

Nami skúšaný automobil bol vyrobený v roku 2006 a v čase testu mal najazdené približne 131 000 km. Ako nový bol zakúpený v Českej republike a opatrený je riadne vedenou servisnou knižkou. Jeho stav sme aj pri podrobnej technickej prehliadke na zdviháku hodnotili ako veľmi dobrý. Nezistile sme žiadne známky výraznejšieho opotrebovania ani vážnejšie havárie, iba okolie oboch zadných blatníkov bolo z neznámeho dôvodu lakované.

BMW 116i prekvapilo (s ohľadom na najlacnejší motor) širokou škálou príplatkovej výbavy. Na prvý pohľad si všimneme optického M paketu so špecifickými nárazníkmi, vpredu s nábehmi vzduchu k brzdám, vzadu s náznakovým difúzorom, a sedemnásťpalcových liatych ráfikov. Dojem exkluzivity podporuje tiež inštalácia xenónových svetlometov s typickými zdvojenými obrúčkami parkovacích svetiel v podobe "anjelských očí".

IMG_0888.JPGIMG_0881.JPGIMG_0853.JPG
Priestor pre posádku svojím objemom zodpovedá poslaniu a koncepciu vozidla...

Interiér bol čalúnený kombináciou látky a nie príliš hodnotne pôsobiacou kožou. Z programu BMW M pochádzal trojramenný multifunkčný volant s malým priemerom a hrubým vencom, mädlo radiacej páky, ale predovšetkým prvotriedne športové sedadlá s všestrannou, manuálnou reguláciou. Nastaviť u nich možno nielen sklon sedadla, ale aj jeho dĺžku, elektricky možno regulovať šírku bočných opôr operadla a prispôsobiť ju proporciám konkrétnej postavy.

IMG_0988.JPGIMG_0992.JPGIMG_0994.JPG
Neobjavili sme známky vážnejšej havárie ani výraznejšie vôle na ramenách

Vo výbave nechýbala samočinná dvojzónová klimatizácia, rádio BMW Business s prehrávačom CD ani štartovanie tlačidlom (avšak až po vložení transpondéra, čiže prakticky k ničomu). Na predných sedadlách je miesta tak akurát, vzadu je potom potrebné uskromniť sa, zvlášť na šírku je to tam maximálne pre dvoch dospelých.

IMG_0900.JPGIMG_0938.JPGIMG_0905.JPGIMG_0906.JPGIMG_0911.JPGIMG_0932.JPG
Interiér bol celkom dobre vybavený

Motor naskakoval bez ťažkostí, avšak za studena mal tendenciu vynechávať a šklbať. Po niekoľkých desiatkach metrov sa ale už choval kultivovane. Jeho zvuk nezaprie malý objem, avšak vo vyšších otáčkach pôsobí celkom dravo. Jazdné vlastnosti boli precízne, riadenie priame a radenie šesťstupňovej prevodovky presné. Celý podvozok vrátane brzdovej sústavy je vzhľadom na motor s výkonom iba 115 koní (85 kW) veľkoryso predimenzovaný.

Predbežný záver: auto pekné, zachovalé a dobre vybavené, avšak žalostne pomalé. Cena 7 742 € (199 999 CZK) vrátane DPH je o niečo vyššia, než by sme čakali, na druhú stranu BMW 116i s takto dlhým zoznamom príplatkovej výbavy v inzertných rubrikách len tak nenájdete...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY