vytisknout velikost písma BMW 116i: pripravujeme test jazdenky, ktorá pôsobí rýchlym dojmom...

Po istej odmlke sme si opäť preklepli jednu jazdenku. A už teraz vieme, ako sa bude jej test menovať: baránok vo vlčom rúchu...
BMW 116i: pripravujeme test jazdenky, ktorá pôsobí rýchlym dojmom...

Niektoré autá na to na prvý pohľad vôbec nevyzerajú, ale vedia byť pekelne rýchle, a potom sú tiež vozidlá, od ktorých by ste podľa ich zovňajšku čakali viac.

A do tej druhej skupiny patria ojazdené autá, ktoré sme nedávno vyskúšali. Išlo o model, ktorý bol v čase svojho zrodu, teda v roku 2006, vôbec najlacnejším automobilom značky BMW, ktorý sa vtedy dal kúpiť. Reč je o kompaktnom päťdverovom hatchbacku BMW 116i (E87) vyrábanom v rokoch 2004 až 2011, ktorý v danom segmente vyniká (rovnako ako jeho nástupca) klasickým usporiadaním pohonnej sústavy. Ako je vidieť aj z priložených obrázkov, motor je umiestnený pozdĺžne za prednou nápravou a poháňa kolesá zadnej nápravy.

IMG_0967.JPGIMG_0969.JPGIMG_0980.JPG
IMG_0845.JPGIMG_0866.JPGIMG_0851.JPG
Testované BMW 116i z roku 2006 bolo vybavené množstvom príplatkových prvkov

Nami skúšaný automobil bol vyrobený v roku 2006 a v čase testu mal najazdené približne 131 000 km. Ako nový bol zakúpený v Českej republike a opatrený je riadne vedenou servisnou knižkou. Jeho stav sme aj pri podrobnej technickej prehliadke na zdviháku hodnotili ako veľmi dobrý. Nezistile sme žiadne známky výraznejšieho opotrebovania ani vážnejšie havárie, iba okolie oboch zadných blatníkov bolo z neznámeho dôvodu lakované.

BMW 116i prekvapilo (s ohľadom na najlacnejší motor) širokou škálou príplatkovej výbavy. Na prvý pohľad si všimneme optického M paketu so špecifickými nárazníkmi, vpredu s nábehmi vzduchu k brzdám, vzadu s náznakovým difúzorom, a sedemnásťpalcových liatych ráfikov. Dojem exkluzivity podporuje tiež inštalácia xenónových svetlometov s typickými zdvojenými obrúčkami parkovacích svetiel v podobe "anjelských očí".

IMG_0888.JPGIMG_0881.JPGIMG_0853.JPG
Priestor pre posádku svojím objemom zodpovedá poslaniu a koncepciu vozidla...

Interiér bol čalúnený kombináciou látky a nie príliš hodnotne pôsobiacou kožou. Z programu BMW M pochádzal trojramenný multifunkčný volant s malým priemerom a hrubým vencom, mädlo radiacej páky, ale predovšetkým prvotriedne športové sedadlá s všestrannou, manuálnou reguláciou. Nastaviť u nich možno nielen sklon sedadla, ale aj jeho dĺžku, elektricky možno regulovať šírku bočných opôr operadla a prispôsobiť ju proporciám konkrétnej postavy.

IMG_0988.JPGIMG_0992.JPGIMG_0994.JPG
Neobjavili sme známky vážnejšej havárie ani výraznejšie vôle na ramenách

Vo výbave nechýbala samočinná dvojzónová klimatizácia, rádio BMW Business s prehrávačom CD ani štartovanie tlačidlom (avšak až po vložení transpondéra, čiže prakticky k ničomu). Na predných sedadlách je miesta tak akurát, vzadu je potom potrebné uskromniť sa, zvlášť na šírku je to tam maximálne pre dvoch dospelých.

IMG_0900.JPGIMG_0938.JPGIMG_0905.JPGIMG_0906.JPGIMG_0911.JPGIMG_0932.JPG
Interiér bol celkom dobre vybavený

Motor naskakoval bez ťažkostí, avšak za studena mal tendenciu vynechávať a šklbať. Po niekoľkých desiatkach metrov sa ale už choval kultivovane. Jeho zvuk nezaprie malý objem, avšak vo vyšších otáčkach pôsobí celkom dravo. Jazdné vlastnosti boli precízne, riadenie priame a radenie šesťstupňovej prevodovky presné. Celý podvozok vrátane brzdovej sústavy je vzhľadom na motor s výkonom iba 115 koní (85 kW) veľkoryso predimenzovaný.

Predbežný záver: auto pekné, zachovalé a dobre vybavené, avšak žalostne pomalé. Cena 7 742 € (199 999 CZK) vrátane DPH je o niečo vyššia, než by sme čakali, na druhú stranu BMW 116i s takto dlhým zoznamom príplatkovej výbavy v inzertných rubrikách len tak nenájdete...

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY