vytisknout velikost písma BMW 1 M Coupe: replika na základe 118d, no s výkonom 555 koní

Je to stávka na štýl: môžete mať automobil na prvý pohľad pripomínajúci BMW 1 M Coupe, no postavený na základe verzie 118d.
BMW 1 M Coupe: replika na základe 118d, no s výkonom 555 koní

Zrejme vás v uplynulých dňoch už dostihla správa referujúca o tom, že ojazdené autá BMW 1 M Coupe sa dnes predávajú aj za viac peňazí, než koľko stáli ako nové. Týchto neodškriepiteľne vynikajúcich vozidiel, odkazujúcich na pôvodnú generáciu M3 a väčšinou lakovaných pôsobivým odtieňom Valencia Orange, sa totiž vyrobilo len niekoľko stoviek kusov, ale tradícia pokračuje v dielňach ladičských firiem.

BMW 1 M Coupe 118d V10 01.jpgBMW 1 M Coupe 118d V10 03.jpgBMW 1 M Coupe 118d V10 04.jpgBMW 1 M Coupe 118d V10 05.jpgBMW 1 M Coupe 118d V10 11.jpgBMW 1 M Coupe 118d V10 06.jpg
Možno by vás ani nenapadlo, že tento voz uvidel svetlo sveta ako diesel...

Spoločnosť TJ Fahrzeugdesign teraz postavila repliku 1 M Coupe na základe modelu BMW 118d, no dýchavičný diesel bol nahradený skutočne impozantným agregátom, ktorý hrubými hodnotami výkonu a krútiaceho momentu deklasuje aj továrenské 1 M Coupe. Reč je o desaťvalci V10 z BMW M5 (E60). Ten navyše vďaka ďalším úpravám nadobudol na výkone až na 555 koní. Vozidlo na snímkach tak údajne zrýchľuje z 0 na 100 km/h za 4,0 s a na 200 km/h pod 12 s a dosiahne rýchlosť 300 km/h.

Na tejto prestavbe je pozoruhodná už skutočnosť, že sa jej autorom podarilo do čela vstavať mohutný desaťvalec. Tým to ale nekončí, zásadnými úpravami totiž museli okrem prednej časti štruktúry karosérie prejsť aj kompletné závesy kolies vrátane bŕzd a kolies, pričom interiér sa dočkal mnohých ďalších modifikácií vrátane zástavby športových sedadiel z modelu BMW M3 CSL. Táto prestavba údajne stála 85 000 eur.

Predošlá KAPITOLY Ďalšia
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY