vytisknout velikost písma Bloodhound SSC: Tri motory, padáky a maximálka 1609 km / h

Britský pilot Andy Green chce znovu prekonať svoj ​​vlastný pozemný rýchlostný rekord. Pri novom pokuse zasadne do špeciálneho vozidla Bloodhound Supersonic Car.
Bloodhound SSC: Tri motory, padáky a maximálka 1609 km / h

Bloodhound Supersonic Car (SSC) má smelú ambíciu: stať sa najrýchlejším automobilom na planéte a dosiahnuť rýchlosť 1000 míľ v hodine (1609 km/h). Súčasný rekord by tak mal byť prekonaný rovno o tretinu. Jeho držiteľom je pilot britského kráľovského letectva Andy Green, ktorý zasadne aj do kokpitu Bloodhound SSC.

HRshowcar-1626-pic_credit-Stefan_Marjoram.jpgRolls-Royce backs BLOODHOUND 1024 [pic credit Stefan Marjoram] (6).jpgAndy Green_ Autosport 2012_2 [pic credit Stefan Marjoram].jpgBloodhound SSC bude pilotovať ostrieľaný rekordman Andy Green

Samozrejme sme si trochu zažartovali, keď sme tento článok označili okrem iného štítkom "Hybridy", ale úplne mimo to nie je. Bloodhound SSC bude totiž osadený hneď tromi motormi rôznych typov. O odpichnutie z miesta sa postará prúdový motor Eurojet EJ200 z tryskáča Eurofighter, s ktorým sa stroj v tvare tenkej cigary rozbehne na 480 km/h Potom sa pridá hybridná raketa Nammo.

Pomocný agregát? Motor z F1!

Tryskový motor vyvinie ťah o sile deviatich ton, raketa dodá ďalších dvanásť. Pod aerodynamickým kabátom Bloodhound nájde miesto aj motor Cosworth CA2010 z Formule 1, ten tu však poslúži v podstate ako čerpadlo. Jeho hlavnou úlohou bude dodávať dostatok kyslíka rakete.

Bloodhound SSC v datech

  • Dĺžka: 13,5 m
  • Šírka: 1,9 m
  • Hmotnosť: 6422 kg
  • Výkon: 136 877 koní
  • Spotreba: 64 000 l/s
  • Najvyššia rýchlosť: 1609 km/h

Cieľové rýchlosti by mal Bloodhound SSC dosiahnuť za 55 sekúnd a vyvinúť pozdĺžne zrýchlenie 2,5 g. Pri spomaľovaní to bude ešte viac: keď vodič v rýchlosti 1300 km/h aktivuje aerodynamickú brzdu, v 970 km/h pridá padáky a konečne pod 400 km/h začne brzdiť aj kotúčovými brzdami, čakajú Greena až tri Géčka. Ani to by pre neho ale nemal byť veľký problém, v "práci" môže zažívať preťaženie až okolo 10 g.
Green napokon nie je na poli prekonávania pozemných rekordov žiadnym nováčikom. Ako prvý človek na svete pokoril na zemi rýchlosť zvuku a ustanovil aktuálne platný rekord, keď 15. októbra 1997 dosiahol s vozidlom Thrust SSC rýchlosti 1227,986 km/h. V roku 2006 k tomu pridal aj pozemný rýchlostný rekord pre vozidlá poháňané vznetovými motormi: so strojom JCB Dieselmax sa rozbehol na 563,418 km/h.

Prvé jazdné skúšky Bloodhound SSC sú naplánované na rok 2016. Zatiaľ majú autori projektu hotové kolesá a najnovšie tiež kokpit, ktorý si môžete pozrieť v nasledujúcom videu:

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY