vytisknout velikost písma Blíži sa zmena a treba si zopakovať, na čo by sa nemalo zabudnúť

Opakovanie je matka múdrosti, no ani to nezaberá a predsa sa nájdu osoby, ktoré urobia tú istú chybu každým jedným rokom a potom sa čudujú, že ich vlastné auto vo všetkom neposlúcha tak, ako by si to predstavovali. Zástancovia horúcich letných dní by sa mali pripraviť na príchod nového ročného obdobia, ktoré so sebou prináša špeciálne požiadavky, čo sa týka samotnej úpravy auta.
Blíži sa zmena a treba si zopakovať, na čo by sa nemalo zabudnúť

Nespoliehajte sa na to, že je ešte čas, extrémy počasia si v poslednej dobe robia s nami čo chcú a byť vždy pripravený je dobré len pre vás samotných.

Tesnenie

Oplatí sa vám ho namastiť špeciálnym silikónovým olejom, poprípade iným dostupným mazivom (loj), aby ste predišli poškodeniu tesnenia na dverách auta. Ak tak urobíte, naolejované gumené časti neprimrznú a nebudú ani zbytočne namáhané ťahom. Nízke teploty v zime vedia narobiť veľa škody, preto to nepodceňujte, aby auto dlhodobo nestálo len za garážovými bránami vášho domu.

Vymeňte batériu

Tá je v chladnejšom počasí veľmi častým „kameňom úrazu“. Od nej závisí štartovanie auta a jeho riadenie pohonu, podobne ako aj výdrž svetiel, ventilácie, vyhrievania a iné. Ak si nedáte pozor ani na tento malý no dôležitý detail, môže sa vám to nepríjemne vypomstiť uprostred cesty, čo nie je v zime príliš príjemné. Ak nechcete prísť ani o posledný Volt vo vašej batérii, mali by ste si skontrolovať jej stav.

Nemrznúca kvapalina

Neodporúča sa ju kombinovať, na čo si musíte dať pozor hlavne vy, pretože výrobcovia áut používajú zmesi rôzne. Teplota tuhnutia chladiacej zmesi sa dá dokonca aj zmerať. V servise vám to urobia veľmi rýchlo, no zvládnete to aj bez ich pomoci. Tester sa dá kúpiť, takže je to naozaj jednoduché. Bez ohľadu na to či ide o vaše vlastné auto, alebo máte na starosti dôležitú prepravu tovaru, bezpečnosť na cestách je naozaj nutné dodržiavať.

Nevedomosť?

Možno by ste boli prekvapení, ale stále viac mladých vodičov sa snaží svoju prvú motoristickú zimu zvládnuť po svojom. Máme na mysli rozmrazovanie skla teplou vodou. Skúsení šoféri si pomyslia svoje, no nájdu sa aj takí, ktorí to (možno z recesie a zábavy) riešia týmto spôsobom. „Mladosť – pochabosť.“ To sa zvykne hovoriť, v tomto prípade to možno aj platí! Prudký rozdiel teplôt však spôsobí znehodnotenie skla, prasknutie a s tým súvisiacich niekoľko ďalších problémov.

Nezabudnite aj na to, že motor je v zime pred jazdou nutné dostatočne zohriať, čo však nedosiahnete rýchlejšími otáčkami, bude to naopak len zbytočné opotrebovanie, ktoré vám môže neskôr vyhnať z peňaženky o niekoľko Eur viac. Takže si dajte záležať na tom, ako sa postaráte o svoje auto pred príchodom chladného počasia, ktoré tu čoskoro bude.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY