vytisknout velikost písma Bezstupňová prevodovka CRS: stane sa prelom v automobilovej konštrukcii?

Zrejme nie, každopádne je to ale zaujímavý, jednoduchý nápad, ktorý si zaslúži našu pozornosť.
Bezstupňová prevodovka CRS: stane sa prelom v automobilovej konštrukcii?

Obmedzené spektrum otáčok spaľovacích motorov všetkých typov si žiada prevodovky. A tých sme v uplynulých 120 rokoch už videli celú radu. Pri skriniach s manuálnym radením a mechanicky ovládanou spojkou je to celkom jednoduché (problémom tam môže byť snáď len to, kam v kulise jednotlivé "kvalty" naskladať), variantov automatických prevodoviek sa ale v histórii objavili desiatky. A preto sa tiež nedá s určitosťou povedať, či je tento nápad naozaj úplne nový...

Reč je o návrhu skupiny holandských konštruktérov združených firmou Parts Services Holland, ktorý nesie meno Controlled Rotation System (CRS) a na prvý pohľad vyniká mimoriadne jednoduchou stavbou. CRS je istým druhom bezstupňovej prevodovky, avšak jeho autori zdôrazňujú, že s konvenčnými bestupňovými prevodovkami CVT (variátory) neznesie porovnanie. U CVT sa prevod plynulo mení posúvaním pásu voči dvojici kužeľových kotúčov, jedného na vstupe a druhého na výstupe.

Tiež CRS pracuje na podobnom princípe, avšak konštrukcia je podstatne jednoduchšia a menšia (nie je divu, primárne vznikla ako riešenie pre bicykle). Ide o remenicou spojené kotúče, ktorých priemer sa mení pôsobením tlaku kvapalinovej sústavy. Pripojené video pôsobí pomerne primitívnym dojmom, tím Parts Services Holland navyše nijako nespresnil samotnú konštrukciu kotúčov a mechanizmu rozširovanie ich priemeru ...

 

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY