vytisknout velikost písma Bezpečnosť Volva nepozná medze. Aktuálne sa pracuje na detekcii klokanov

Bezpečnosť Volva nepozná medze. Aktuálne sa pracuje na detekcii klokanov

Volvo si stanovilo cieľ, podľa ktorého by nemalo po roku 2020 v žiadnom z modelov tejto značky dôjsť k smrteľnej nehode. A tak sa zúrivo pracuje na všemožných asistentoch. Dnešné XC90 by mala rozpoznať chodcov, autá alebo cyklistov, ale automobilka chce ísť ešte ďalej. A tak sa aktuálne pripravuje detekcia klokanov.

Samozrejme Európania z toho mnoho úžitku mať nebudú, lenže v Austrálii to vidia inak. Tamojšie štatistiky totiž evidujú viac než 20 000 nehôd, keď automobil zrazí klokana, každým rokom. A tak sa tím švédskych expertov vydal do Austrálie, aby na tamojších cestách nazbieral dáta potrebné na zostavenie systému rozpoznávajúceho klokany.

Výsledok má fungovať rovnako, ako to poznáme pri detekcii iných objektov. Ak dôjde na najhoršie, auto by malo byť schopné núdzovo zabrzdiť. Ako asi tušíte, pokiaľ Volvo dotiahne tento systém do sériovej výroby, pôjde o prvú takú vec vôbec.

Sme celkom zvedaví, s detekciou akých objektov príde Volvo nabudúce.

xc90_3.jpgxc90_4.jpgxc90_1.jpgxc90_2.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY