vytisknout velikost písma Bezpečnosť Volva nepozná medze. Aktuálne sa pracuje na detekcii klokanov

Bezpečnosť Volva nepozná medze. Aktuálne sa pracuje na detekcii klokanov

Volvo si stanovilo cieľ, podľa ktorého by nemalo po roku 2020 v žiadnom z modelov tejto značky dôjsť k smrteľnej nehode. A tak sa zúrivo pracuje na všemožných asistentoch. Dnešné XC90 by mala rozpoznať chodcov, autá alebo cyklistov, ale automobilka chce ísť ešte ďalej. A tak sa aktuálne pripravuje detekcia klokanov.

Samozrejme Európania z toho mnoho úžitku mať nebudú, lenže v Austrálii to vidia inak. Tamojšie štatistiky totiž evidujú viac než 20 000 nehôd, keď automobil zrazí klokana, každým rokom. A tak sa tím švédskych expertov vydal do Austrálie, aby na tamojších cestách nazbieral dáta potrebné na zostavenie systému rozpoznávajúceho klokany.

Výsledok má fungovať rovnako, ako to poznáme pri detekcii iných objektov. Ak dôjde na najhoršie, auto by malo byť schopné núdzovo zabrzdiť. Ako asi tušíte, pokiaľ Volvo dotiahne tento systém do sériovej výroby, pôjde o prvú takú vec vôbec.

Sme celkom zvedaví, s detekciou akých objektov príde Volvo nabudúce.

xc90_3.jpgxc90_4.jpgxc90_1.jpgxc90_2.jpg

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY