vytisknout velikost písma Bezdrôtové nabíjanie mieri z telefónov do áut, testuje ho Toyota

Toyota vyvinula systém pre bezdrôtové dobíjanie elektromobilov a hybridných áut. Jeho overovacie testovanie začne koncom februára.
Bezdrôtové nabíjanie mieri z telefónov do áut, testuje ho Toyota

Bezdrôtový systém je možné použiť pre všetky vozidlá s elektromotormi, teda vrátane plug-in hybridov, ktorých batérie sa inak dobíjajú aj z bežnej elektrickej zásuvky. Základom je cievka zabudovaná v úrovni terénu, druhá podobná je nainštalovaná vo vozidle. Elektrina sa prenáša medzi nimi pomocou magnetickej rezonancie.

Prvá cievka slúži ako vysielač a druhá vo vnútri auta ako prijímač, pri prenose sa využívajú zmeny intenzity magnetického poľa. Prenos samotný nijako nekolíše, systém vie samočinne potláčať pokles jeho účinnosti spôsobený napríklad výškovým rozdielom cievok a dokáže minimalizovať aj nežiaduce elektromagnetické rušenie z okolia.

Stačí hodina a pol

Zariadenie pracuje na frekvencii 85 kHz so vstupným napätím 200 V, maximálny dobíjací výkon činí 2 kW a akumulátory sa naplnia späť na maximálnu kapacitu počas hodiny a pol. To znie veľmi sľubne.

Vodič nemusí pripájať žiadne káble a podobne, celý systém je teda užívateľsky príjemnejší a oveľa pohodlnejší. Nie je potrebné ani hľadať optimálne miesto pre zaparkovanie auta, aby sa jeho akumulátory dobili. Svetová jednotka totiž upgradovala svoj ​​parkovací asistent IPA o novú funkciu, ktorá polohu vysielacej cievky v krajine ukáže.

Pomocník pri mnohými neobľúbenej činnosti vie zaparkovať ako kolmo k vozovke, tak aj do stojacej radu, no to koniec koncov zvládal aj skôr. Cievka samotná je konštruovaná natoľko robustne, že sa prejazdmi áut nezničí. Koľko ich vydrží, výrobca bohužiaľ zatiaľ neuvádza, čaká sa na prax.

Testovanie práve začína

Toyota Motor Corporation začne overovacie skúšky v prefektúre Aiči ešte na konci tohto mesiaca a potrvajú rok. Do testovania nasadí zatiaľ tri plug-in hybridy, ktoré už využívajú vybrané domácnosti. Cieľom je spokojnosť užívateľov v praxi, v závere bude vyhodnotená aj dôležitá početnosť dobíjania a chybovosť pri nájazde vozidiel nad niekoľkokrát spomínanú cievku.

V blízkej budúcnosti toto nabíjanie plánuje uviesť na trh, nenechá si ho pre seba, komerčné využitie však najprv čaká na domáce Japonsko. Sľubuje si od neho aj rozšírenie počtu elektromobilov a hybridov na cestách. Presný dátum však pochopiteľne ešte nikto nepozná.

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

Porovnávací test Kia Niro vs. Toyota C-HR: Keď je žiak lepší ako učiteľ

včera | Dalibor Žák
Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

25. 4. 2017 | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY