vytisknout velikost písma Bertone zrejme skončí, čas legendárnym talianskym karosárniam nepraje...

Fanúšikom automobilov sa zrejme tieto riadky nebudú čítať dobre: talianska karosáreň Bertone sa nachádza pred krachom, tentoraz už možno definitívnym.
Bertone zrejme skončí, čas legendárnym talianskym karosárniam nepraje...

S nástupom hospodárskej krízy na konci prvej dekády 21. storočia a s ním spojeným dôrazom kladeným na redukciu nákladov svetovej automobilky viac ako kedykoľvek pred tým sťahovali svoje projekty od špecializovaných firiem do vlastných štúdií. To ďalej skomplikovalo život legendárnym talianskym karosárnám, ktoré sa s väčšou či menšou úspešnosťou obracali buď k zákazníkom z rozvojových krajín, alebo úplne mimo brandže, často smerom k použitému dizajnu.

Bertone hrobárovi z lopaty ušiel v poslednom čase už niekoľkokrát, naposledy v rokoch 2007 a ​​2011, ale teraz to už naozaj nevyzerá dobre. V priebehu roka 2013 síce firma Bertone zaznamenala hlavne vďaka zákazkám z Číny tržby cez 20 miliónov eur, ale vlastnú továreň predala už pred rokmi Fiatu a na sklonku minulého roka prepustila vyše 160 svojich zamestnancov. V súčasnosti dlhuje na mzdách, neplatí dodávateľom a hľadá nového majiteľa. Ponúk je niekoľko, istá turecká spoločnosť vraj ponúka 2,7 milióna dolárov, avšak s ohľadom na súčasné aktíva spoločnosti možno predpokladať, že prípadný nový vlastník bude mať záujem hlavne o slávnu značku, resp. jej legendárne meno.

Štúdio Bertone o sebe v posledných rokoch dalo vedieť radom pozoruhodných stavieb, spomeňme si napríklad na koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plne funkčnú štúdiu Bertone Nuccio (2012) alebo presne pred rokom predstavený, opäť plne funkčný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku istého britského zberateľa. A to radšej nespomínajte staršie stavby ako Lamborghini Miura, Volvo 780 alebo Škoda Favorit, inak by zrejme srdce milovníka automobilov muselo zaplakať...

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY