vytisknout velikost písma Bertone zrejme skončí, čas legendárnym talianskym karosárniam nepraje...

Fanúšikom automobilov sa zrejme tieto riadky nebudú čítať dobre: talianska karosáreň Bertone sa nachádza pred krachom, tentoraz už možno definitívnym.
Bertone zrejme skončí, čas legendárnym talianskym karosárniam nepraje...

S nástupom hospodárskej krízy na konci prvej dekády 21. storočia a s ním spojeným dôrazom kladeným na redukciu nákladov svetovej automobilky viac ako kedykoľvek pred tým sťahovali svoje projekty od špecializovaných firiem do vlastných štúdií. To ďalej skomplikovalo život legendárnym talianskym karosárnám, ktoré sa s väčšou či menšou úspešnosťou obracali buď k zákazníkom z rozvojových krajín, alebo úplne mimo brandže, často smerom k použitému dizajnu.

Bertone hrobárovi z lopaty ušiel v poslednom čase už niekoľkokrát, naposledy v rokoch 2007 a ​​2011, ale teraz to už naozaj nevyzerá dobre. V priebehu roka 2013 síce firma Bertone zaznamenala hlavne vďaka zákazkám z Číny tržby cez 20 miliónov eur, ale vlastnú továreň predala už pred rokmi Fiatu a na sklonku minulého roka prepustila vyše 160 svojich zamestnancov. V súčasnosti dlhuje na mzdách, neplatí dodávateľom a hľadá nového majiteľa. Ponúk je niekoľko, istá turecká spoločnosť vraj ponúka 2,7 milióna dolárov, avšak s ohľadom na súčasné aktíva spoločnosti možno predpokladať, že prípadný nový vlastník bude mať záujem hlavne o slávnu značku, resp. jej legendárne meno.

Štúdio Bertone o sebe v posledných rokoch dalo vedieť radom pozoruhodných stavieb, spomeňme si napríklad na koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plne funkčnú štúdiu Bertone Nuccio (2012) alebo presne pred rokom predstavený, opäť plne funkčný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku istého britského zberateľa. A to radšej nespomínajte staršie stavby ako Lamborghini Miura, Volvo 780 alebo Škoda Favorit, inak by zrejme srdce milovníka automobilov muselo zaplakať...

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY