vytisknout velikost písma Bertone zrejme skončí, čas legendárnym talianskym karosárniam nepraje...

Fanúšikom automobilov sa zrejme tieto riadky nebudú čítať dobre: talianska karosáreň Bertone sa nachádza pred krachom, tentoraz už možno definitívnym.
Bertone zrejme skončí, čas legendárnym talianskym karosárniam nepraje...

S nástupom hospodárskej krízy na konci prvej dekády 21. storočia a s ním spojeným dôrazom kladeným na redukciu nákladov svetovej automobilky viac ako kedykoľvek pred tým sťahovali svoje projekty od špecializovaných firiem do vlastných štúdií. To ďalej skomplikovalo život legendárnym talianskym karosárnám, ktoré sa s väčšou či menšou úspešnosťou obracali buď k zákazníkom z rozvojových krajín, alebo úplne mimo brandže, často smerom k použitému dizajnu.

Bertone hrobárovi z lopaty ušiel v poslednom čase už niekoľkokrát, naposledy v rokoch 2007 a ​​2011, ale teraz to už naozaj nevyzerá dobre. V priebehu roka 2013 síce firma Bertone zaznamenala hlavne vďaka zákazkám z Číny tržby cez 20 miliónov eur, ale vlastnú továreň predala už pred rokmi Fiatu a na sklonku minulého roka prepustila vyše 160 svojich zamestnancov. V súčasnosti dlhuje na mzdách, neplatí dodávateľom a hľadá nového majiteľa. Ponúk je niekoľko, istá turecká spoločnosť vraj ponúka 2,7 milióna dolárov, avšak s ohľadom na súčasné aktíva spoločnosti možno predpokladať, že prípadný nový vlastník bude mať záujem hlavne o slávnu značku, resp. jej legendárne meno.

Štúdio Bertone o sebe v posledných rokoch dalo vedieť radom pozoruhodných stavieb, spomeňme si napríklad na koncept Jaguar Bertone B 99 (2011), plne funkčnú štúdiu Bertone Nuccio (2012) alebo presne pred rokom predstavený, opäť plne funkčný prototyp Aston Martin Rapide Jet 2+2 (2013) postavený na objednávku istého britského zberateľa. A to radšej nespomínajte staršie stavby ako Lamborghini Miura, Volvo 780 alebo Škoda Favorit, inak by zrejme srdce milovníka automobilov muselo zaplakať...

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Test Mercedes-Benz G 350 d Professional: Profík pre vyvolených

Záujemcovia o lacnejšiu alternatívu skôr automaticky volili Defender, lenže ten už si dnes nekúpite. Okrem Jeepu Wrangler je tak Professional posledným zástupcom svojho druhu.

16. 5. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY