vytisknout velikost písma Benzínové autá sa opäť predávajú lepšie než diesely

Podiel novo registrovaných áut so zážihovými motormi v Európe stúpa. Medziročne tiež vzrástol záujem o alternatívne palivá. Lepšie sa predávajú hybridy ako čisté elektromobily.
Benzínové autá sa opäť predávajú lepšie než diesely

Prvýkrát od roku 2009 poklesol na európskom trhu záujem o autá so vznetovým motorom pod úroveň predajov vozidiel so zážihovým motorom. V prvom polroku 2017 klesol podiel naftových áut z 50,2% v roku 2016 na 46,3%. Celkom sa to rovná predajom nižším o 152 323 vozidiel. Konvenčné benzínová autá majú trhový podiel 48,5% v porovnaní s 45,8% v minulom roku.

Predaje benzínových áut vzrástli o 328 615 kusov a stúpli aj predaje áut s alternatívnym pohonom, či už elektromobilov, hybridov alebo vozidiel na plyn. Aj keď majú alternatívne pohony na európskom trhu podiel 5,2%, celkom sa medziročne ich predaje zdvihli o 35%. Čisto elektrickým autám pripadá 1,3% trhu a 37% medziročný rast. Viac sa darilo hybridom, ktorým medziročne predaj vzrástol o 52% na 2,6% trhový podiel.

Odklon od dieselov je pochopiteľný už kvôli rétorike niektorých politikov, ktorí sa vyhrážajú, že napríklad zakážu naftovým autám vjazd do miest a podobne. Dôvodom sú ale hlavne ceny. Moderné turbodiesely sú nesmierne drahé a už neprinášajú proti benzínovým motorom takú daňovú úsporu. Downsizované motory na benzín už tiež vykazujú nízke tabuľkové spotreby, teda sa z nich odvádzajú aj nižšie dane.

Pokles trhového podielu dieselov sa očakáva aj v nasledujúcich rokoch, pretože automobilky upúšťajú od dieselov v malých autách. Podľa organizácie ACEA, ktorá združuje automobilky v Európe, by mohol do roku 2025 klesnúť podiel dieselov na európskom trhu niekam k 30%.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY