vytisknout velikost písma Benzínové autá sa opäť predávajú lepšie než diesely

Podiel novo registrovaných áut so zážihovými motormi v Európe stúpa. Medziročne tiež vzrástol záujem o alternatívne palivá. Lepšie sa predávajú hybridy ako čisté elektromobily.
Benzínové autá sa opäť predávajú lepšie než diesely

Prvýkrát od roku 2009 poklesol na európskom trhu záujem o autá so vznetovým motorom pod úroveň predajov vozidiel so zážihovým motorom. V prvom polroku 2017 klesol podiel naftových áut z 50,2% v roku 2016 na 46,3%. Celkom sa to rovná predajom nižším o 152 323 vozidiel. Konvenčné benzínová autá majú trhový podiel 48,5% v porovnaní s 45,8% v minulom roku.

Predaje benzínových áut vzrástli o 328 615 kusov a stúpli aj predaje áut s alternatívnym pohonom, či už elektromobilov, hybridov alebo vozidiel na plyn. Aj keď majú alternatívne pohony na európskom trhu podiel 5,2%, celkom sa medziročne ich predaje zdvihli o 35%. Čisto elektrickým autám pripadá 1,3% trhu a 37% medziročný rast. Viac sa darilo hybridom, ktorým medziročne predaj vzrástol o 52% na 2,6% trhový podiel.

Odklon od dieselov je pochopiteľný už kvôli rétorike niektorých politikov, ktorí sa vyhrážajú, že napríklad zakážu naftovým autám vjazd do miest a podobne. Dôvodom sú ale hlavne ceny. Moderné turbodiesely sú nesmierne drahé a už neprinášajú proti benzínovým motorom takú daňovú úsporu. Downsizované motory na benzín už tiež vykazujú nízke tabuľkové spotreby, teda sa z nich odvádzajú aj nižšie dane.

Pokles trhového podielu dieselov sa očakáva aj v nasledujúcich rokoch, pretože automobilky upúšťajú od dieselov v malých autách. Podľa organizácie ACEA, ktorá združuje automobilky v Európe, by mohol do roku 2025 klesnúť podiel dieselov na európskom trhu niekam k 30%.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY