vytisknout velikost písma Bentley ukazuje svoju budúcnosť konceptom EXP10 Speed 6

Bentley ukazuje svoju budúcnosť konceptom EXP10 Speed 6

Koncept dvojmiestneho kupé Bentley EXP10 Speed 6 naznačuje smerovanie britskej značky v nasledujúcich rokoch. Novinka predznamenáva nový atletickejší dizajnový jazyk, ale tiež predovšetkým úplne nový kompaktný a športový dvojmiestny model.

bent_concept_04.jpgEXP 10 Speed 6 - Cabin 1.jpgbent_concept_10.jpg
Koncept EXP10 Speed 6 naznačuje nový menší a športovejší model. Dizajn exteriéru aj interiéru ale napovedá ďalšie smerovanie značky Bentley

Bentley EXP10 Speed ​​6 ešte ukrýva svoj motor, ale zrejme sa bude jednať o hybrid, aspon teda v koncepte. Číslovka 6 by napovedala použitiu šesťvalca, ale počkajme si radšej na oficiálne vyhlásenie automobilky Bentley.

Máme sa tešiť na viac športovosti a viac emócií, nový model vychádzajúci z toho konceptu bude skôr športový a porovnateľný napríklad s Astonom Martin V8 Vantage. Od modelov Continental sa bude líšiť aj výrazne nižšou hmotnosťou a pohotovejšou ovládateľnosťou. A tiež nižšou spotrebou paliva a emisiami CO2.

Desing konceptu Bentley EXP10 Speed ​​6 sa inšpiruje v leteckom priemysle a čistota línií má pripomínať krídlo a trup lietadla, na ktorých tiež nenájdete žiadne rušivé elementy. Celé auto má byť navyše orientované na vodiča. Zaujímavosťou je použitie Technolgie kovového 3D tlače na niektoré detaily ako napríklad kľučky dverí alebo koncovky výfuku. Uvidíme, či sa aj toto dostane do sériovej výroby.

Úplne novo poňatý je interiér s orientáciou na vodiča a pomerne masívne vystupujúca centrálna konzola, v ktorej je novo riešený multimediálny systém. Ovládanie palubných systémov sa zlúči práve do dotykového displeja a interiér zostane jednoduchý a čistý. Všimnite si asymetrického voliča prevodovky z hliníka, medi a čerešňového dreva. Je to jeden z prvkov, ktorý má symbolizovať pozornosť automobilky k detailom a tradičnej ručnej práci.

bent_concept_02.jpgbent_concept_03.jpgbent_concept_05.jpgbent_concept_07.jpgbent_concept_09.jpgbent_concept_01.jpgEXP 10 Speed 6 - Cabin 2.jpgEXP 10 Speed 6 - Centre Console.jpgEXP 10 Speed 6 - Door.jpgEXP 10 Speed 6 - Exhaust.jpgEXP 10 Speed 6 - Front Three Quarter.jpgEXP 10 Speed 6 - Headlamp.jpgEXP 10 Speed 6 - Location 1.jpgEXP 10 Speed 6 - Location 2.jpgEXP 10 Speed 6 - Location 3.jpgEXP 10 Speed 6 - Profile.jpgEXP 10 Speed 6 - Rear Compartment.jpgEXP 10 Speed 6 - Rear Three Quarter.jpgEXP 10 Speed 6 - Tail lamp.jpgEXP 10 Speed 6 - Wheel.jpgEXP 10 Speed 6 - Wing Vent.jpg

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY