vytisknout velikost písma Bentley ukazuje svoju budúcnosť konceptom EXP10 Speed 6

Bentley ukazuje svoju budúcnosť konceptom EXP10 Speed 6

Koncept dvojmiestneho kupé Bentley EXP10 Speed 6 naznačuje smerovanie britskej značky v nasledujúcich rokoch. Novinka predznamenáva nový atletickejší dizajnový jazyk, ale tiež predovšetkým úplne nový kompaktný a športový dvojmiestny model.

bent_concept_04.jpgEXP 10 Speed 6 - Cabin 1.jpgbent_concept_10.jpg
Koncept EXP10 Speed 6 naznačuje nový menší a športovejší model. Dizajn exteriéru aj interiéru ale napovedá ďalšie smerovanie značky Bentley

Bentley EXP10 Speed ​​6 ešte ukrýva svoj motor, ale zrejme sa bude jednať o hybrid, aspon teda v koncepte. Číslovka 6 by napovedala použitiu šesťvalca, ale počkajme si radšej na oficiálne vyhlásenie automobilky Bentley.

Máme sa tešiť na viac športovosti a viac emócií, nový model vychádzajúci z toho konceptu bude skôr športový a porovnateľný napríklad s Astonom Martin V8 Vantage. Od modelov Continental sa bude líšiť aj výrazne nižšou hmotnosťou a pohotovejšou ovládateľnosťou. A tiež nižšou spotrebou paliva a emisiami CO2.

Desing konceptu Bentley EXP10 Speed ​​6 sa inšpiruje v leteckom priemysle a čistota línií má pripomínať krídlo a trup lietadla, na ktorých tiež nenájdete žiadne rušivé elementy. Celé auto má byť navyše orientované na vodiča. Zaujímavosťou je použitie Technolgie kovového 3D tlače na niektoré detaily ako napríklad kľučky dverí alebo koncovky výfuku. Uvidíme, či sa aj toto dostane do sériovej výroby.

Úplne novo poňatý je interiér s orientáciou na vodiča a pomerne masívne vystupujúca centrálna konzola, v ktorej je novo riešený multimediálny systém. Ovládanie palubných systémov sa zlúči práve do dotykového displeja a interiér zostane jednoduchý a čistý. Všimnite si asymetrického voliča prevodovky z hliníka, medi a čerešňového dreva. Je to jeden z prvkov, ktorý má symbolizovať pozornosť automobilky k detailom a tradičnej ručnej práci.

bent_concept_02.jpgbent_concept_03.jpgbent_concept_05.jpgbent_concept_07.jpgbent_concept_09.jpgbent_concept_01.jpgEXP 10 Speed 6 - Cabin 2.jpgEXP 10 Speed 6 - Centre Console.jpgEXP 10 Speed 6 - Door.jpgEXP 10 Speed 6 - Exhaust.jpgEXP 10 Speed 6 - Front Three Quarter.jpgEXP 10 Speed 6 - Headlamp.jpgEXP 10 Speed 6 - Location 1.jpgEXP 10 Speed 6 - Location 2.jpgEXP 10 Speed 6 - Location 3.jpgEXP 10 Speed 6 - Profile.jpgEXP 10 Speed 6 - Rear Compartment.jpgEXP 10 Speed 6 - Rear Three Quarter.jpgEXP 10 Speed 6 - Tail lamp.jpgEXP 10 Speed 6 - Wheel.jpgEXP 10 Speed 6 - Wing Vent.jpg

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY