vytisknout velikost písma Bentley predstavuje najostrejšie auto vo svojej histórii

Bentley predstavuje najostrejšie auto vo svojej histórii

Nedávno sa automobilka Bentley vrátila na okruhy so špeciálom Continental GT3, dnes sa predstavuje sériový automobil odvodený od tohto špeciálu. Asi preto neprekvapí, že ide o to vôbec najrýchlejšie, čo kedy Bentley za svoju históriu zákazníkom ponúklo.

Bentley Continental GT3-R, ako sa táto novinka volá, má pod kapotou dvakrát preplňovaný osemvalec, ktorý vďaka sérii úprav ponúkne 580 koní pri 6000 ot./min. a 700 Nm dostupných od 1700 ot./min. Motor spolupracuje s osemstupňovým automatom ZF a vylepšeným pohonom všetkých kolies. Ten dokáže vektorovať krútiaci moment medzi kolesá zadnej nápravy. Aký konkrétny systém k tomu používa, to automobilka neupresnila.

Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 3,8 s, maximálna rýchlosť činí 273 km/h. Patričnej starostlivosti sa dočkal aj podvozok, ktorý je samozrejme tuhší, auto stojí na 21 "kolesách obutých do pneumatík Pirelli. Za nimi sa skrývajú brzdy Bentley CSIC (Carbon Silicon Carbide) s kotúčmi veľkosti 420 mm vpredu a 356 mm vzadu. Hoci je vozidlo v porovnaní s GT V8 S ľahšie o 100 kg, stále váži viac ako dve tony.

Interiér vo veľkom kombinuje karbón, Alcantaru a prvotriednu kožu. Všetko sa vyrába, ako je v Bentley zvykom, ručne. Prípadní záujemcovia by nemali otáľať. Automobilka aktuálne už prijíma objednávky, celkovo vznikne 300 exemplárov. Prví zákazníci dostanú svoje vozidlo koncom roka.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

včera | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY