vytisknout velikost písma Bentley predstavuje najostrejšie auto vo svojej histórii

Bentley predstavuje najostrejšie auto vo svojej histórii

Nedávno sa automobilka Bentley vrátila na okruhy so špeciálom Continental GT3, dnes sa predstavuje sériový automobil odvodený od tohto špeciálu. Asi preto neprekvapí, že ide o to vôbec najrýchlejšie, čo kedy Bentley za svoju históriu zákazníkom ponúklo.

Bentley Continental GT3-R, ako sa táto novinka volá, má pod kapotou dvakrát preplňovaný osemvalec, ktorý vďaka sérii úprav ponúkne 580 koní pri 6000 ot./min. a 700 Nm dostupných od 1700 ot./min. Motor spolupracuje s osemstupňovým automatom ZF a vylepšeným pohonom všetkých kolies. Ten dokáže vektorovať krútiaci moment medzi kolesá zadnej nápravy. Aký konkrétny systém k tomu používa, to automobilka neupresnila.

Zrýchlenie z nuly na stovku prebehne za 3,8 s, maximálna rýchlosť činí 273 km/h. Patričnej starostlivosti sa dočkal aj podvozok, ktorý je samozrejme tuhší, auto stojí na 21 "kolesách obutých do pneumatík Pirelli. Za nimi sa skrývajú brzdy Bentley CSIC (Carbon Silicon Carbide) s kotúčmi veľkosti 420 mm vpredu a 356 mm vzadu. Hoci je vozidlo v porovnaní s GT V8 S ľahšie o 100 kg, stále váži viac ako dve tony.

Interiér vo veľkom kombinuje karbón, Alcantaru a prvotriednu kožu. Všetko sa vyrába, ako je v Bentley zvykom, ručne. Prípadní záujemcovia by nemali otáľať. Automobilka aktuálne už prijíma objednávky, celkovo vznikne 300 exemplárov. Prví zákazníci dostanú svoje vozidlo koncom roka.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY