vytisknout velikost písma Bentley Mulsanne Speed​​: Prerastený superšport na živých fotkách

Bentley Mulsanne Speed​​: Prerastený superšport na živých fotkách

Paríž v podaní automobilky Bentley znamená odhalenie modelu Bentley Mulsanne Speed​​. Hoci nie je pod kapotou dvanásťvalec, o nedostatok dynamiky sa naozaj báť nemusíme. Dvakrát preplňovaný osemvalec 6,75l disponuje výkonom 395 kW (537 k) a krútiacim momentom 1100 Nm.

V praxi vďaka tomu zvládne automobil dlhý 5575 mm a vážiaci minimálne 2685 kg zrýchlenie z nuly na stovku za 4,9 s a maximálne sa rozbehne na 305 km/h. Koho by náhodou zaujímala spotreba, údaje sú nasledovné: 22,8 l / 100 km v meste, 9,9 l / 100 km mimo mesta a 14,6 l / 100 km v kombinovanom cykle. Napriek tomu Bentley tvrdí, že má auto o 13% lepšiu spotrebu než dvanásťvalec a o 80 km dlhší dojazd.

O prenos sily na zadné kolesá sa stará osemstupňová automatická prevodovka a keby snáď vodič dostal potrebu nejako softvéru automatu od ZF napovedať, sú k dispozícii tlačidlá radenia pod volantom. Na stánku Bentley bol videný aj bežný model Mulsanne, ktorého osemvalec 6,75 l disponuje trošku skromnejším výkonom 512 koní a krútiacim momentom 1020 Nm. Ani to nie sú vyložene žobrácke hodnoty.

vw night (13).jpg_D4S0448.jpg_D4S0451.jpg_D4S0455.jpg_D4S0484.jpg_D4S0535.jpg_D4S0578.jpg_D4S0585.jpg_D4S0589.jpg_D4S0597.jpg8a110880-2c45-0132-5124-00163e17fa4b.jpg95fd3180-2c45-0132-5129-00163e17fa4b.jpg9dd7f150-2c45-0132-512b-00163e17fa4b.jpg

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY