vytisknout velikost písma Bentley Mulsanne Speed​​: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

Bentley Mulsanne Speed​​: 2685 kg, 1100 Nm, 4,9 s, 305 km/h

Ani značka Bentley nebude v Paríži chýbať. Britská automobilka predstaví na blížiacom sa autosalóne model Mulsanne Speed​​. Že pôjde o veľmi luxusnú záležitosť, to je viac než jasné, takže poďme rovno k tomu najdôležitejšiemu. Toto auto dostane dvakrát preplňovaný osemvalec s objemom 6,75 litra a výkon 395 kW.

Preložené to znamená, že pod kapotou tejto limuzíny bude príjemných 537 koní. Ešte zaujímavejšia je ale hodnota maximálneho krútiaceho momentu. Od 1750 ot./min. začne motor posielať na zadnú nápravu drvivých 1100 Nm. Osemvalec spolupracuje s osemstupňovou automatickou prevodovkou a vodič môže využiť možnosť manuálneho radenia pádlami pod volantom.

V praxi tak voz dlhý 5575 mm s hmotnosťou minimálne 2685 kg zvládne zrýchlenie z nuly na stovku za 4,9 s a maximálne sa rozbehne na 305 km/h. Koho by náhodou zaujímala spotreba, údaje sú nasledovné: 22,8 l/100 km v meste, 9,9 l/100 km mimo mesta a 14,6 l/100 km v kombinovanom cykle.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY