vytisknout velikost písma Bentley Mulsanne má novú masku a voliteľne aj predĺžený rázvor

Najluxusnejší model v ponuke značky Bentley dostal o 250 mm predĺžený rázvor. Osemvalec ponúka krútiaci moment až 1100 Nm.
Bentley Mulsanne má novú masku a voliteľne aj predĺžený rázvor
Zoznam kapitol
  1. Bentley Muslanne
  2. Fotogaléria: Bentley Muslanne

Vedľa omladeného modelu Bentley Flying Spur V8 S sa na autosalóne v Ženeve predstaví aj modernizovaná luxusná limuzína Bentley Mulsanne. Novinkou v ponuke je model s predĺženým rázvorom, ktorý k už tak veľkorysým 3266 mm pridáva ďalších 250 mm.

Bentley-Mulsanne_EWB_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgBentley-Mulsanne_EWB_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgBentley-Mulsanne_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpg
V porovnaní s „obyčajným“ Bentley Mulsanne má predĺžený model veľkorysejšie zadné sedadlá. Predĺženie rázvoru o 250 mm sa prejavilo práve na mieste vzadu

Cieľom bolo ponúknuť zážitok porovnateľný s cestovaním prvou triedou v lietadle. Obe zadné sedadlá sú široko nastaviteľné a majú elektricky ovládanú opierku na nohy. Samozrejmosťou je zábavný systém pre zadné sedadlá, stolík (ak by ste chceli cestou pracovať) alebo napríklad elektricky ovládané záclonky.

Pokiaľ ide o samotný model Bentley Mulsanne, nič zásadné sa nemení. Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6,75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h. Bentley myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km.

Samozrejmosťou je osemstupňová automatická prevodovka ZF a model Mulsanne dostal nové aktívne silentbloky motora či nová uloženia podvozku a náprav vrátane aktívnych stabilizátorov. Spolu s novo vyvinutými pneumatikami sa podarilo potlačiť hluk v kabíne o štyri decibely.

Ak by na vás bol základný model málo, kúpte si rýchlejšie Bentley Muslanne Speed, ktoré je zamerané viac na dynamiku. Je to auto, ktoré si budete riadiť sami, zatiaľ čo bežný Mulsanne alebo ten predĺžený je určený skôr klientele, ktorá využíva služby vodiča.

Bentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgBentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgBentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Bentley Mulsanne Speed je zameraný na vodičov. Má ostrejšie riadenie a športový mód podvozku, motoru aj prevodovky. Krútiaci moment 1100 Nm musí mať vplyv na rotáciu Zeme

Bentley Mulsanne Speed má rovnako osemvalec 6.75 litra, ale jeho výkon vzrástol na 395 kW (537 k) a krútiaci moment sa zdvihol na 1100 Nm. Na 100 km/h akceleruje Mulsanne Speed za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 305 km/h. Model Speed poskytuje dokonca aj športový režim motora, podvozku a prevodovky, má tiež inak nakalibrované riadenie.

V rámci modernizácie sa limuzína Bentley Muslanne dočkala aj rozsiahlejšej luxusnej a komfortnej výbavy, väčších možností individualizácie a napríklad aj nových farieb alebo čalúnenia interiéru. Nový je aj zábavný systém s 8" dotykovým displejom a vzadu sú dva 10,2" tablety.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY