vytisknout velikost písma Bentley Mulsanne má novú masku a voliteľne aj predĺžený rázvor

Najluxusnejší model v ponuke značky Bentley dostal o 250 mm predĺžený rázvor. Osemvalec ponúka krútiaci moment až 1100 Nm.
Bentley Mulsanne má novú masku a voliteľne aj predĺžený rázvor
Zoznam kapitol
  1. Bentley Muslanne
  2. Fotogaléria: Bentley Muslanne

Vedľa omladeného modelu Bentley Flying Spur V8 S sa na autosalóne v Ženeve predstaví aj modernizovaná luxusná limuzína Bentley Mulsanne. Novinkou v ponuke je model s predĺženým rázvorom, ktorý k už tak veľkorysým 3266 mm pridáva ďalších 250 mm.

Bentley-Mulsanne_EWB_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgBentley-Mulsanne_EWB_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgBentley-Mulsanne_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpg
V porovnaní s „obyčajným“ Bentley Mulsanne má predĺžený model veľkorysejšie zadné sedadlá. Predĺženie rázvoru o 250 mm sa prejavilo práve na mieste vzadu

Cieľom bolo ponúknuť zážitok porovnateľný s cestovaním prvou triedou v lietadle. Obe zadné sedadlá sú široko nastaviteľné a majú elektricky ovládanú opierku na nohy. Samozrejmosťou je zábavný systém pre zadné sedadlá, stolík (ak by ste chceli cestou pracovať) alebo napríklad elektricky ovládané záclonky.

Pokiaľ ide o samotný model Bentley Mulsanne, nič zásadné sa nemení. Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6,75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h. Bentley myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km.

Samozrejmosťou je osemstupňová automatická prevodovka ZF a model Mulsanne dostal nové aktívne silentbloky motora či nová uloženia podvozku a náprav vrátane aktívnych stabilizátorov. Spolu s novo vyvinutými pneumatikami sa podarilo potlačiť hluk v kabíne o štyri decibely.

Ak by na vás bol základný model málo, kúpte si rýchlejšie Bentley Muslanne Speed, ktoré je zamerané viac na dynamiku. Je to auto, ktoré si budete riadiť sami, zatiaľ čo bežný Mulsanne alebo ten predĺžený je určený skôr klientele, ktorá využíva služby vodiča.

Bentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgBentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgBentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Bentley Mulsanne Speed je zameraný na vodičov. Má ostrejšie riadenie a športový mód podvozku, motoru aj prevodovky. Krútiaci moment 1100 Nm musí mať vplyv na rotáciu Zeme

Bentley Mulsanne Speed má rovnako osemvalec 6.75 litra, ale jeho výkon vzrástol na 395 kW (537 k) a krútiaci moment sa zdvihol na 1100 Nm. Na 100 km/h akceleruje Mulsanne Speed za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 305 km/h. Model Speed poskytuje dokonca aj športový režim motora, podvozku a prevodovky, má tiež inak nakalibrované riadenie.

V rámci modernizácie sa limuzína Bentley Muslanne dočkala aj rozsiahlejšej luxusnej a komfortnej výbavy, väčších možností individualizácie a napríklad aj nových farieb alebo čalúnenia interiéru. Nový je aj zábavný systém s 8" dotykovým displejom a vzadu sú dva 10,2" tablety.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY