vytisknout velikost písma Bentley Mulsanne má novú masku a voliteľne aj predĺžený rázvor

Najluxusnejší model v ponuke značky Bentley dostal o 250 mm predĺžený rázvor. Osemvalec ponúka krútiaci moment až 1100 Nm.
Bentley Mulsanne má novú masku a voliteľne aj predĺžený rázvor
Zoznam kapitol
  1. Bentley Muslanne
  2. Fotogaléria: Bentley Muslanne

Vedľa omladeného modelu Bentley Flying Spur V8 S sa na autosalóne v Ženeve predstaví aj modernizovaná luxusná limuzína Bentley Mulsanne. Novinkou v ponuke je model s predĺženým rázvorom, ktorý k už tak veľkorysým 3266 mm pridáva ďalších 250 mm.

Bentley-Mulsanne_EWB_2017_1600x1200_wallpaper_02.jpgBentley-Mulsanne_EWB_2017_1600x1200_wallpaper_06.jpgBentley-Mulsanne_2017_1600x1200_wallpaper_09.jpg
V porovnaní s „obyčajným“ Bentley Mulsanne má predĺžený model veľkorysejšie zadné sedadlá. Predĺženie rázvoru o 250 mm sa prejavilo práve na mieste vzadu

Cieľom bolo ponúknuť zážitok porovnateľný s cestovaním prvou triedou v lietadle. Obe zadné sedadlá sú široko nastaviteľné a majú elektricky ovládanú opierku na nohy. Samozrejmosťou je zábavný systém pre zadné sedadlá, stolík (ak by ste chceli cestou pracovať) alebo napríklad elektricky ovládané záclonky.

Pokiaľ ide o samotný model Bentley Mulsanne, nič zásadné sa nemení. Pod kapotou stále pracuje dvoma turbodúchadlami preplňovaný osemvalec 6,75 litra, ktorý v základnom prevedení ponúka 377 kW (512 k) a masívnych 1020 Nm. To stačí k akcelerácii z 0 na 100 km/h za 5,1 sekundy a najvyššej rýchlosti 296 km/h. Bentley myslí aj na ekológiu - osemvalec má vypínanie polovice valcov pri čiastočnom zaťažení. Kombinovaná spotreba je pekných 14,6 litra na 100 km.

Samozrejmosťou je osemstupňová automatická prevodovka ZF a model Mulsanne dostal nové aktívne silentbloky motora či nová uloženia podvozku a náprav vrátane aktívnych stabilizátorov. Spolu s novo vyvinutými pneumatikami sa podarilo potlačiť hluk v kabíne o štyri decibely.

Ak by na vás bol základný model málo, kúpte si rýchlejšie Bentley Muslanne Speed, ktoré je zamerané viac na dynamiku. Je to auto, ktoré si budete riadiť sami, zatiaľ čo bežný Mulsanne alebo ten predĺžený je určený skôr klientele, ktorá využíva služby vodiča.

Bentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_03.jpgBentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_04.jpgBentley-Mulsanne_Speed_2017_1600x1200_wallpaper_05.jpg
Bentley Mulsanne Speed je zameraný na vodičov. Má ostrejšie riadenie a športový mód podvozku, motoru aj prevodovky. Krútiaci moment 1100 Nm musí mať vplyv na rotáciu Zeme

Bentley Mulsanne Speed má rovnako osemvalec 6.75 litra, ale jeho výkon vzrástol na 395 kW (537 k) a krútiaci moment sa zdvihol na 1100 Nm. Na 100 km/h akceleruje Mulsanne Speed za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 305 km/h. Model Speed poskytuje dokonca aj športový režim motora, podvozku a prevodovky, má tiež inak nakalibrované riadenie.

V rámci modernizácie sa limuzína Bentley Muslanne dočkala aj rozsiahlejšej luxusnej a komfortnej výbavy, väčších možností individualizácie a napríklad aj nových farieb alebo čalúnenia interiéru. Nový je aj zábavný systém s 8" dotykovým displejom a vzadu sú dva 10,2" tablety.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY