vytisknout velikost písma Bentley Mulsanne Birkin ako séria na počesť jedného z "Bentley Boys"

U Bentleyho na legendárneho rytiera svojej minulosti nezabúdajú. Dôkazom nech je na 22 exemplárov obmedzená edícia sedanu Mulsanne Birkin.
Bentley Mulsanne Birkin ako séria na počesť jedného z "Bentley Boys"

Dnes už si to asi uvedomuje len málokto, ale v prvej polovici dvadsiateho storočia automobilka Bentley žiarila na najslávnejších športových okruhoch sveta. Značka Bentley je úzko spätá najmä s vytrvalostnými pretekmi na Le Mans, pričom vlani uplynulo 90 rokov od chvíle, kedy sa Bentley na Le Mans objavil prvýkrát. Väčšinu najväčších úspechov pre značku Bentley zabezpečila partička vodičov, ktorá si hovorila Bentley Boys.

Bentley Mulsanne Birkin 07.jpgBentley Mulsanne Birkin 08.jpgBentley Mulsanne Birkin 06.jpg

Jedným z nich bol aj Sir Henry Tim Birkin, prezývaný Tiger, ktorý na vozidle Bentley 4 ½ Litre zvíťazil na Le Mans v roku 1929. Na jeho počesť teraz automobilka Bentley predstavila špeciálnu sériu sedanov Bentley Mulsanne Birkin, ktorá vychádza zo štandardného prevedenia Bentley Mulsanne, ktoré bolo naposledy zmodernizované presne pred rokom. Nie je to pritom prvýkrát, čo si v poslednej dobe niekto na Tigra Birkina spomenul. Napríklad v roku 2007 ladičská firma MTM predstavila edíciu MTM Birkin Edition Continental GTC.

V sérii Bentley Mulsanne Birkin vznikne iba 22 vozov, pričom k dispozícii sú pre nich len tri farebné kombinácie. Vozy ďalej vyniknú dvadsaťjednapalcovými ráfikmi, očíslovanými plaketami v interiéri a emblémami okrídleného B, ktoré nájdeme napríklad na hlavových opierkach, stolíkoch na zadnej strane predných operadiel alebo na strede palubnej dosky.

Bentley Mulsanne Birkin 04.jpgBentley Mulsanne Birkin 02.jpg
Bentley Mulsanne Birkin 05.jpgBentley Mulsanne Birkin 03.jpg
Interiérom prestupujú číslované plekety a emblémy štylizovaného letiaceho B

Mulsanne Birkin ponúkne tiež rozšírenú sadu štandardnej výbavy, v ktorej nájdeme potrebnú sadu Entertainment Specification s dvojicu monitorov LCD vstavanou v hlavových opierkach predných sedadiel, audiosústavou Naim, prehrávačom DVD, Wi-Fi alebo párom iPadov vstavaných v drevených piknikových stolíkoch vzadu. Súčasťou každého z 22 vozov bude tiež súprava ručne vyrábaných a očíslovaných cestovných batožín.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY