vytisknout velikost písma Bentley Flying Spur V8 S svojou silou prekonáva pôvodný dvanásťvalec

Absolútnym výnosom ešte nestačí, ale krútiaci moment už má motor V8 bi-turbo vyššie ako pôvodná jednotka 6.0 W12.
Bentley Flying Spur V8 S svojou silou prekonáva pôvodný dvanásťvalec
Zoznam kapitol
  1. Bentley Flying Spur V8 S
  2. Fotogaléria: Bentley Flying Spur V8 S

Luxusný sedan Bentley Flying Spur dostane silnejší motor, meno V8 S, nové nastavenie podvozku a niekoľko optických zmien vrátane luxusnejšej výbavy a širšieho zoznamu príplatkov. Novinka sa predstaví na autosalóne v Ženeve a v ponuke sa zaradí medzi modelmi V8 a W12.

2.jpg7.jpg15.jpg
Bentley Flying Spur V8 S sa líší inak nastaveným podvozkom, luxusnejšou výbavou a napríklad čiernou maskou chladiča. Osemvalec posilnil na 528 koní, maximálna rýchlosť je 306 km/h

Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva v Bentley Flying Spur V8 S na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km. Tento údaj bude majiteľa určite veľmi trápiť...

Zásadného prepracovania sa dočkal elektronicky riadený podvozok, ktorý podľa Bentley ponúka v modeli V8 S ostrejšiu odozvu a lepšiu oporu karosérie v zákrutách, aby tým utrpel komfort odpruženia. Vodič si navyše charakteristiku podvozka môže nastaviť.

Samozrejmosťou je bohatá základná výbava vrátane všetkých možných bezpečnostných funkcií a asistentov. Môžete ale veselo priplácať za ďalšie luxusné prvky a hračky, napríklad za zábavný systém pre zadné sedadlá a WiFi. Keby ste chceli niečo iné než základné kožené sedadlá a drevený dekor, objednať možno napríklad obloženie z kameňa.

Vrcholnou motorizáciou Flying Spur naďalej zostáva jednotka 6.0 V12, takisto preplňovaná dvojicou turbodúchadiel. Jej 460 kW a 800 Nm umožňuje veľkej limuzíne rozbehnúť sa až na 320 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY