vytisknout velikost písma Bentley Flying Spur V8 S svojou silou prekonáva pôvodný dvanásťvalec

Absolútnym výnosom ešte nestačí, ale krútiaci moment už má motor V8 bi-turbo vyššie ako pôvodná jednotka 6.0 W12.
Bentley Flying Spur V8 S svojou silou prekonáva pôvodný dvanásťvalec
Zoznam kapitol
  1. Bentley Flying Spur V8 S
  2. Fotogaléria: Bentley Flying Spur V8 S

Luxusný sedan Bentley Flying Spur dostane silnejší motor, meno V8 S, nové nastavenie podvozku a niekoľko optických zmien vrátane luxusnejšej výbavy a širšieho zoznamu príplatkov. Novinka sa predstaví na autosalóne v Ženeve a v ponuke sa zaradí medzi modelmi V8 a W12.

2.jpg7.jpg15.jpg
Bentley Flying Spur V8 S sa líší inak nastaveným podvozkom, luxusnejšou výbavou a napríklad čiernou maskou chladiča. Osemvalec posilnil na 528 koní, maximálna rýchlosť je 306 km/h

Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva v Bentley Flying Spur V8 S na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km. Tento údaj bude majiteľa určite veľmi trápiť...

Zásadného prepracovania sa dočkal elektronicky riadený podvozok, ktorý podľa Bentley ponúka v modeli V8 S ostrejšiu odozvu a lepšiu oporu karosérie v zákrutách, aby tým utrpel komfort odpruženia. Vodič si navyše charakteristiku podvozka môže nastaviť.

Samozrejmosťou je bohatá základná výbava vrátane všetkých možných bezpečnostných funkcií a asistentov. Môžete ale veselo priplácať za ďalšie luxusné prvky a hračky, napríklad za zábavný systém pre zadné sedadlá a WiFi. Keby ste chceli niečo iné než základné kožené sedadlá a drevený dekor, objednať možno napríklad obloženie z kameňa.

Vrcholnou motorizáciou Flying Spur naďalej zostáva jednotka 6.0 V12, takisto preplňovaná dvojicou turbodúchadiel. Jej 460 kW a 800 Nm umožňuje veľkej limuzíne rozbehnúť sa až na 320 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY