vytisknout velikost písma Bentley Flying Spur V8 S svojou silou prekonáva pôvodný dvanásťvalec

Absolútnym výnosom ešte nestačí, ale krútiaci moment už má motor V8 bi-turbo vyššie ako pôvodná jednotka 6.0 W12.
Bentley Flying Spur V8 S svojou silou prekonáva pôvodný dvanásťvalec
Zoznam kapitol
  1. Bentley Flying Spur V8 S
  2. Fotogaléria: Bentley Flying Spur V8 S

Luxusný sedan Bentley Flying Spur dostane silnejší motor, meno V8 S, nové nastavenie podvozku a niekoľko optických zmien vrátane luxusnejšej výbavy a širšieho zoznamu príplatkov. Novinka sa predstaví na autosalóne v Ženeve a v ponuke sa zaradí medzi modelmi V8 a W12.

2.jpg7.jpg15.jpg
Bentley Flying Spur V8 S sa líší inak nastaveným podvozkom, luxusnejšou výbavou a napríklad čiernou maskou chladiča. Osemvalec posilnil na 528 koní, maximálna rýchlosť je 306 km/h

Dvoma turbami preplňovaný osemvalec 4,0 l odovzdáva v Bentley Flying Spur V8 S na automatickú prevodovku a všetky kolesá výkon 388 kW (528 k) a krútiaci moment 680 Nm. To je dokonca o 30 Nm viac, než koľko ponúkal pôvodný šesťlitrový dvanásťvalec v modeli Bentley Continental GT z roku 2003.

Na 100 km/h zrýchli Flying Spur V8 S za 4,9 sekundy a rozbehne sa na 306 km/h. Aj vďaka systému vypínania polovice valcov má toto Bentley normovanú spotrebu 10,9 litra na 100 km. Tento údaj bude majiteľa určite veľmi trápiť...

Zásadného prepracovania sa dočkal elektronicky riadený podvozok, ktorý podľa Bentley ponúka v modeli V8 S ostrejšiu odozvu a lepšiu oporu karosérie v zákrutách, aby tým utrpel komfort odpruženia. Vodič si navyše charakteristiku podvozka môže nastaviť.

Samozrejmosťou je bohatá základná výbava vrátane všetkých možných bezpečnostných funkcií a asistentov. Môžete ale veselo priplácať za ďalšie luxusné prvky a hračky, napríklad za zábavný systém pre zadné sedadlá a WiFi. Keby ste chceli niečo iné než základné kožené sedadlá a drevený dekor, objednať možno napríklad obloženie z kameňa.

Vrcholnou motorizáciou Flying Spur naďalej zostáva jednotka 6.0 V12, takisto preplňovaná dvojicou turbodúchadiel. Jej 460 kW a 800 Nm umožňuje veľkej limuzíne rozbehnúť sa až na 320 km/h.

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY