vytisknout velikost písma Bentley Continental V8 S: Silnejšia verzia slabšieho motora pre Conti GT

Ak ste túžili po kupé Bentley, ale základný osemvalec pre vás bol príliš pomalý a základný dvanásťvalec zbytočne rýchly, konečne je tu riešenie.
Bentley Continental V8 S: Silnejšia verzia slabšieho motora pre Conti GT

Ponuka Bentley Continental začína byť poriadne zamotaná. Okrem základného osemvalca GT V8 môžete mať tiež dvanásťvalec 6.0 W12, prípadne ktorýkoľvek z týchto motorov vo verzii GTC so sťahovacou strechou. Potom je tu verzia Speed ​​a jej otvorená verzia, ktorá sa však oficiálne nevolá GTC, ale dlho GT Speed ​​Convertible.

Continental_GT_V8_S_Conv_1_2.jpgContinental_GT_V8_S_Conv_14_2.jpgContinental_GT_V8_S_Coupe_10_2.jpgModel V8 S bude od začiatku k dispozícii ako kupé aj ako kabriolet

Ak ste dúfali v zjednodušenie, máme pre vás zlú správu. Bentley vnáša do svojej pestrej palety Continental ďalšiu úroveň zmätku dvojicou nových modelov GT V8 S Coupé a GT V8 S Convertible.

Ich podstatou je novo naladená verzia dvakrát preplňovaného vidlicového osemvalca 4,0 l, o ktorý sa Bentley delí s Audi. Ako hovorí známe príslovie automobilovej publicistiky, tabuľka niekedy vydá za tisíc slov:

Bentley Continental

GT V8 Coupé

GT V8 S Coupé

GT V8 Convertible

GT V8 S Convertible

Najvyšší výkon (k/ot./min.)

507/6000

528/6000

507/6000

528/6000

Krútiaci moment (Nm/ot./min.)

660/1700

680/1700

660/1700

680/1700

0-100 km/h (s)

4,8

5,0

4,5

4,7

Max. rýchlosť (km/h)

303

301

309

308

Komb. spotreba (l/100 km)

10,5

10,9

10,5

10,9

Športovejší zameranie S modelov potvrdzuje aj zníženie svetlej výšky o 10 mm spolu s inštaláciou tuhších pružín aj zadného stabilizátora. Nové je aj naladenie tlmičov pruženia a elektronického stabilizačného systému.

Continental_GT_V8_S_Conv_113_2.jpgContinental_GT_V8_S_Coupe_11_2.jpgContinental_GT_V8_S_Coupe_4_2.jpgInteriér bude v základe dvojfarebný, zákazníci môžu vyberať zo 17 odtieňov kože

Aby si váš Continental GT S ostatní hráči z klubu, za ktorý hráte, nepomýlili so základnou verziou, dostal aj lakovaný čierny spojler, bočné nástavce prahov a symbolický náznak difúzora. Výhradne pre verziu S sú určené aj dvadsaťpalcové kolesá, ktoré vidíte na obrázkoch.

Kupé i kabriolet v novej ostrejšej verzii majú byť u predajcov Bentley k dostaniu od začiatku roka 2014.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY