vytisknout velikost písma Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

V roku 90. výročia svojho prvého štartu v Le Mans sa britská značka Bentley znovu vráti na pretekárske trate. Bentley Continental GT3 čaká krst ohňom na dvanásťhodinovke v Abu Dhabi, ktorá sa pôjde 13. decembra.

Závodné Bentley Continental GT3 je poháňané rovnakým twin-turbo vidlicovým osemvalcom ako cestný "Conti GT". Motor je však prestavaný na mazanie so suchou vaňou, má riadiacu jednotku Cosworth a je uložený viac vzadu - to kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti, ktoré v tomto prípade predstavuje 52:48.

Odhadovaných 600 koní (bez restriktora) sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku XTRAC s radením na volante, hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien a samosvorný diferenciál.

Bentley v oficiálnej tlačovej správe zdôrazňuje, že volant, sedadlá aj pútka na dverách sú ručne čalúnené. Dúfajme, že piloti známe remeselné spracovanie ocenia ...

Závodné Conti GT3 má zavesenie trojuholníkovými ramenami, nastaviteľné tlmiče pruženia, brzdy Brembo a osemnásťpalcové disky OZ Racing. Vo výbave nechýba pretekárske ABS a protiprešmyk.

Posledným vystúpením Bentley v motoristickom športe na továrenskej úrovni bol závod 24 hodín Le Mans v roku 2003, ktorý britská značka presvedčivo vyhrala.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY