vytisknout velikost písma Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

V roku 90. výročia svojho prvého štartu v Le Mans sa britská značka Bentley znovu vráti na pretekárske trate. Bentley Continental GT3 čaká krst ohňom na dvanásťhodinovke v Abu Dhabi, ktorá sa pôjde 13. decembra.

Závodné Bentley Continental GT3 je poháňané rovnakým twin-turbo vidlicovým osemvalcom ako cestný "Conti GT". Motor je však prestavaný na mazanie so suchou vaňou, má riadiacu jednotku Cosworth a je uložený viac vzadu - to kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti, ktoré v tomto prípade predstavuje 52:48.

Odhadovaných 600 koní (bez restriktora) sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku XTRAC s radením na volante, hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien a samosvorný diferenciál.

Bentley v oficiálnej tlačovej správe zdôrazňuje, že volant, sedadlá aj pútka na dverách sú ručne čalúnené. Dúfajme, že piloti známe remeselné spracovanie ocenia ...

Závodné Conti GT3 má zavesenie trojuholníkovými ramenami, nastaviteľné tlmiče pruženia, brzdy Brembo a osemnásťpalcové disky OZ Racing. Vo výbave nechýba pretekárske ABS a protiprešmyk.

Posledným vystúpením Bentley v motoristickom športe na továrenskej úrovni bol závod 24 hodín Le Mans v roku 2003, ktorý britská značka presvedčivo vyhrala.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY