vytisknout velikost písma Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

V roku 90. výročia svojho prvého štartu v Le Mans sa britská značka Bentley znovu vráti na pretekárske trate. Bentley Continental GT3 čaká krst ohňom na dvanásťhodinovke v Abu Dhabi, ktorá sa pôjde 13. decembra.

Závodné Bentley Continental GT3 je poháňané rovnakým twin-turbo vidlicovým osemvalcom ako cestný "Conti GT". Motor je však prestavaný na mazanie so suchou vaňou, má riadiacu jednotku Cosworth a je uložený viac vzadu - to kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti, ktoré v tomto prípade predstavuje 52:48.

Odhadovaných 600 koní (bez restriktora) sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku XTRAC s radením na volante, hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien a samosvorný diferenciál.

Bentley v oficiálnej tlačovej správe zdôrazňuje, že volant, sedadlá aj pútka na dverách sú ručne čalúnené. Dúfajme, že piloti známe remeselné spracovanie ocenia ...

Závodné Conti GT3 má zavesenie trojuholníkovými ramenami, nastaviteľné tlmiče pruženia, brzdy Brembo a osemnásťpalcové disky OZ Racing. Vo výbave nechýba pretekárske ABS a protiprešmyk.

Posledným vystúpením Bentley v motoristickom športe na továrenskej úrovni bol závod 24 hodín Le Mans v roku 2003, ktorý britská značka presvedčivo vyhrala.

Rýchly test Subaru Levorg 1.6GT-S MY17: Podvozok stále v hlavnej úlohe

Subaru Levorg 1.6GT-S MY17

Ergonómia je dokonale jednoduchá, výhľad von skvelý, podvozok istý a riadenie zábavné.

včera | Dalibor Žák
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY