vytisknout velikost písma Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

V roku 90. výročia svojho prvého štartu v Le Mans sa britská značka Bentley znovu vráti na pretekárske trate. Bentley Continental GT3 čaká krst ohňom na dvanásťhodinovke v Abu Dhabi, ktorá sa pôjde 13. decembra.

Závodné Bentley Continental GT3 je poháňané rovnakým twin-turbo vidlicovým osemvalcom ako cestný "Conti GT". Motor je však prestavaný na mazanie so suchou vaňou, má riadiacu jednotku Cosworth a je uložený viac vzadu - to kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti, ktoré v tomto prípade predstavuje 52:48.

Odhadovaných 600 koní (bez restriktora) sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku XTRAC s radením na volante, hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien a samosvorný diferenciál.

Bentley v oficiálnej tlačovej správe zdôrazňuje, že volant, sedadlá aj pútka na dverách sú ručne čalúnené. Dúfajme, že piloti známe remeselné spracovanie ocenia ...

Závodné Conti GT3 má zavesenie trojuholníkovými ramenami, nastaviteľné tlmiče pruženia, brzdy Brembo a osemnásťpalcové disky OZ Racing. Vo výbave nechýba pretekárske ABS a protiprešmyk.

Posledným vystúpením Bentley v motoristickom športe na továrenskej úrovni bol závod 24 hodín Le Mans v roku 2003, ktorý britská značka presvedčivo vyhrala.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY