vytisknout velikost písma Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

Bentley Continental GT3 zamieri na svoj prvý ostrý štart do Abu Dhabi

V roku 90. výročia svojho prvého štartu v Le Mans sa britská značka Bentley znovu vráti na pretekárske trate. Bentley Continental GT3 čaká krst ohňom na dvanásťhodinovke v Abu Dhabi, ktorá sa pôjde 13. decembra.

Závodné Bentley Continental GT3 je poháňané rovnakým twin-turbo vidlicovým osemvalcom ako cestný "Conti GT". Motor je však prestavaný na mazanie so suchou vaňou, má riadiacu jednotku Cosworth a je uložený viac vzadu - to kvôli lepšiemu rozloženiu hmotnosti, ktoré v tomto prípade predstavuje 52:48.

Odhadovaných 600 koní (bez restriktora) sa prenáša na zadné kolesá cez šesťstupňovú sekvenčnú prevodovku XTRAC s radením na volante, hnací hriadeľ z uhlíkových vlákien a samosvorný diferenciál.

Bentley v oficiálnej tlačovej správe zdôrazňuje, že volant, sedadlá aj pútka na dverách sú ručne čalúnené. Dúfajme, že piloti známe remeselné spracovanie ocenia ...

Závodné Conti GT3 má zavesenie trojuholníkovými ramenami, nastaviteľné tlmiče pruženia, brzdy Brembo a osemnásťpalcové disky OZ Racing. Vo výbave nechýba pretekárske ABS a protiprešmyk.

Posledným vystúpením Bentley v motoristickom športe na továrenskej úrovni bol závod 24 hodín Le Mans v roku 2003, ktorý britská značka presvedčivo vyhrala.

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY