vytisknout velikost písma Bentley Continental GT Speed dosiahol 331 km/h. Na normálnej ceste

Bentley Continental GT Speed dosiahol 331 km/h. Na normálnej ceste

Austrálsky pretekár John Bowe rozbehol Bentley Continental GT Speed na 331 km/h. Auto k tomu potrebovalo 76 sekúnd a 9,4 kilometra voľnej cesty. Taká rýchlosť znamená, že každú sekundu auto prejde 92 metrov.

Bentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-5.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-6.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-7.jpgZa volantom sedel vodník John Bowe; hoci na Stuart Highway nie je rýchlostný limit, Bentley neskúšalo maximálnu rýchlosť v bežnej prevádzke

Pri jazde maximálnou rýchlosťou potrebuje Continental GT Speed 80% výkonu motora len na to, aby prekonalo aerodynamické odpory. Chladičom prejde každú sekundu 4700 litrov vzduchu.

Speed je vrcholným modelom rady Continental GT. Všetky jeho štyri kolesá poháňa preplňovaný motor W12 s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom 820 Nm.

Bentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-8.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-4.jpgStuart Highway v Severnom teritóriu prekonáva vzdialenosť 2834 km. Pre predstavu: to je viac, než činí vzdušná vzdialenosť z Prahy do Lisabonu (2246), sýrskeho Damasku (2567) alebo ruského Permu (2821)

Cesty Stuart Highway v austrálskom Severnom teritóriu patria k nemnohých cestám na svete, na ktorých v niektorých úsekoch neplatia žiadne rýchlostné obmedzenia. Medzi mestami Darwin a Port Augusta prekonáva vzdialenosť 2 834 km.

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY