vytisknout velikost písma Bentley Continental GT Speed dosiahol 331 km/h. Na normálnej ceste

Bentley Continental GT Speed dosiahol 331 km/h. Na normálnej ceste

Austrálsky pretekár John Bowe rozbehol Bentley Continental GT Speed na 331 km/h. Auto k tomu potrebovalo 76 sekúnd a 9,4 kilometra voľnej cesty. Taká rýchlosť znamená, že každú sekundu auto prejde 92 metrov.

Bentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-5.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-6.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-7.jpgZa volantom sedel vodník John Bowe; hoci na Stuart Highway nie je rýchlostný limit, Bentley neskúšalo maximálnu rýchlosť v bežnej prevádzke

Pri jazde maximálnou rýchlosťou potrebuje Continental GT Speed 80% výkonu motora len na to, aby prekonalo aerodynamické odpory. Chladičom prejde každú sekundu 4700 litrov vzduchu.

Speed je vrcholným modelom rady Continental GT. Všetky jeho štyri kolesá poháňa preplňovaný motor W12 s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom 820 Nm.

Bentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-8.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-4.jpgStuart Highway v Severnom teritóriu prekonáva vzdialenosť 2834 km. Pre predstavu: to je viac, než činí vzdušná vzdialenosť z Prahy do Lisabonu (2246), sýrskeho Damasku (2567) alebo ruského Permu (2821)

Cesty Stuart Highway v austrálskom Severnom teritóriu patria k nemnohých cestám na svete, na ktorých v niektorých úsekoch neplatia žiadne rýchlostné obmedzenia. Medzi mestami Darwin a Port Augusta prekonáva vzdialenosť 2 834 km.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY