vytisknout velikost písma Bentley Continental GT Speed dosiahol 331 km/h. Na normálnej ceste

Bentley Continental GT Speed dosiahol 331 km/h. Na normálnej ceste

Austrálsky pretekár John Bowe rozbehol Bentley Continental GT Speed na 331 km/h. Auto k tomu potrebovalo 76 sekúnd a 9,4 kilometra voľnej cesty. Taká rýchlosť znamená, že každú sekundu auto prejde 92 metrov.

Bentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-5.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-6.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-7.jpgZa volantom sedel vodník John Bowe; hoci na Stuart Highway nie je rýchlostný limit, Bentley neskúšalo maximálnu rýchlosť v bežnej prevádzke

Pri jazde maximálnou rýchlosťou potrebuje Continental GT Speed 80% výkonu motora len na to, aby prekonalo aerodynamické odpory. Chladičom prejde každú sekundu 4700 litrov vzduchu.

Speed je vrcholným modelom rady Continental GT. Všetky jeho štyri kolesá poháňa preplňovaný motor W12 s výkonom 467 kW (635 k) a krútiacim momentom 820 Nm.

Bentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-8.jpgBentley Continental GT Speed_ Vmax in the outback-4.jpgStuart Highway v Severnom teritóriu prekonáva vzdialenosť 2834 km. Pre predstavu: to je viac, než činí vzdušná vzdialenosť z Prahy do Lisabonu (2246), sýrskeho Damasku (2567) alebo ruského Permu (2821)

Cesty Stuart Highway v austrálskom Severnom teritóriu patria k nemnohých cestám na svete, na ktorých v niektorých úsekoch neplatia žiadne rýchlostné obmedzenia. Medzi mestami Darwin a Port Augusta prekonáva vzdialenosť 2 834 km.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY