vytisknout velikost písma Bentley chystá smršť nových modelov vrátane športového kupé

Aristokratická britská značka s okrídleným B oficiálne potvrdila príchod ďalšieho modelu v časovom horizonte štyroch rokov. A zrejme nebude len jeden!
Bentley chystá smršť nových modelov vrátane športového kupé

K modelom Continental, Flying Spur a Mulsanne sa pridá piaty rad. Respektíve šiesty, ak započítame aj vyvíjané SUV. Pôjde o športové vozidlo, najpravdepodobnejšie s karosériou kupé. Prípadne štvordverový variant súčasného Flying Spur, ale so športovejším nádychom a nižšou strechou.

Aktuálne Continental síce disponuje impozantnými výkonmi, ale predsa len váži cez dve tony... Staronový generálny riaditeľ automobilky Wolfgang Dürheimer povedal britskému Auto Expressu, že cenovo môže byť novinka postavená ešte vyššie než uzavretý "Conti". Ale tiež pochopiteľne nemusí, záleží na tom, ktorý z dvoch projektov nakoniec dostane zelenú.

Rozhodnutie zatiaľ nepadlo

Šéf prestížneho výrobcu povedal: "Naši dizajnéri sú veľmi zaneprázdnení, práve teraz pripravujú návrhy pre každý z nich. A my sa zaoberáme obchodnými prípadmi. Až budeme mať viac informácií, urobíme rozhodnutie. "To by malo padnúť najneskôr do polovice roku 2016, je potrebné najskôr zistiť reakcie zákazníkov a predajný potenciál vrátane zisku, aby si Bentley mohol ujasniť priority.

"Ak mám hovoriť úprimne, chcel by som, aby sme vyrábali oboje," odpovedal Dürheimer trochu vyhýbavo na otázku, či uvidíme nejaký koncept ako predskokana. Čo môžeme čakať pod kapotou? Celkom iste známy koncernový vidlicový osemvalec 4,0 l z vývoja Audi a s pohonom všetkých kolies.

Prednosť má SUV

Hlavným bodom však teraz je prvé sériové SUV značky, ktoré má byť predstavené na konci roka 2015 a jeho predaj zahájený v úvode sezóny 2016. Určite bude mať v útrobách spočiatku iba šesťlitrový W12, plug-in hybrid a turbodiesel prídu zhruba po roku. Hybrid umožní čisto elektrickú jazdu na zhruba päťdesiatkilometrovú vzdialenosť a papierové emisie klesnú oproti benzínovému dvanásťvalcu o 50 percent. Budúce vozidlá z Crewe dostanú mimochodom aj pohon len zadnej nápravy, ale bude sa jednať o špeciálne modely. SUV sa to samozrejme netýka.

Dürheimer si tiež trochu zažartoval: "Pozrite sa na ďalšiu konkurenciu na poli luxusných SUV tu vo Veľkej Británii. Ak pridáte všetky možnosti, bude vás stáť asi 140 tisíc libier. No a my sme vyriešili problém, že trh nie je schopný ponúknuť auto za väčšiu sumu. "Generálny riaditeľ, ktorý momentálne sedí na dvoch stoličkách, pretože vedie aj Bugatti, mal pochopiteľne na mysli Range Rover.

Zároveň však hovoril o ďalších variantoch Continentalu GT a celej rade hybridov. Na platforme Mulsanne má vzniknúť nový Brooklands a kabriolet Azure. Pamätáte sa na koncept kabrioletu Mulsanne z Pebble Beach 2012? Majú ho uložený v továrni. "Počul som reakcie od našich zákazníkov, že po takomto vozidle je značný dopyt. A ak budeme vyrábať nový Azure, Brooklands príde automaticky. "Povedal na túto tému. Obaja však budú najpravdepodobnejšie používať klasiku V8 6,75 l s dvoma turbami, ktorá vyvinie 377 kW (512 koní) a 1020 Nm krútiaceho momentu.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY