vytisknout velikost písma Bentley Bentayga nebude najrýchlejšie. Nový Cayenne zvládne viac

Bentley Bentayga nebude najrýchlejšie. Nový Cayenne zvládne viac

Pomaly, ale iste, sa blíži chvíľa, kedy Bentley predstaví svoje vôbec prvé SUV. Už skôr bolo oznámené, že toto auto ponesie celý rad "naj". Tak predovšetkým má byť najdrahšie, najluxusnejšie a najrýchlejšie. Lenže ľudia od Porsche sú trochu iného názoru. Podľa nich si Bentayga titul najrýchlejšieho SUV príliš dlho neužije.

V rozhovore pre Car and Driver to vyhlásil šéf vývoja a výskumu Porsche Wolfgang Hatz. Podľa jeho slov bude nová generácia Cayenne rýchlejšia, a to dokonca výrazne.

Bentayga dostane dvanásťvalec, v Cayenne sa takého motora nedočkáme, ale za to sa môžeme tešiť na nižšiu hmotnosť. Každopádne sa nám tu schyľuje k zaujímavému súboju, do ktorého by sa mohli vložiť napríklad aj ďalšie automobilky typu Jaguar s nejakou ostrou variantom crossoveru F-Pace.

Porsche Cayenne je ale sakramentsky rýchle už teraz. Prevedenie Turbo S, čo je auto vážiace zhruba 2,3 tony, demonštrovalo svoje schopnosti na Nürburgringu, keď tento okruh prešlo za 7 minút a 59 sekúnd. Je to prvé SUV, ktoré sa dostalo pod osem minút.

Nová generácia Porsche Cayenne príde v roku 2017.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

dnes | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

včera | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY