vytisknout velikost písma Bentley Bentayga nebude najrýchlejšie. Nový Cayenne zvládne viac

Bentley Bentayga nebude najrýchlejšie. Nový Cayenne zvládne viac

Pomaly, ale iste, sa blíži chvíľa, kedy Bentley predstaví svoje vôbec prvé SUV. Už skôr bolo oznámené, že toto auto ponesie celý rad "naj". Tak predovšetkým má byť najdrahšie, najluxusnejšie a najrýchlejšie. Lenže ľudia od Porsche sú trochu iného názoru. Podľa nich si Bentayga titul najrýchlejšieho SUV príliš dlho neužije.

V rozhovore pre Car and Driver to vyhlásil šéf vývoja a výskumu Porsche Wolfgang Hatz. Podľa jeho slov bude nová generácia Cayenne rýchlejšia, a to dokonca výrazne.

Bentayga dostane dvanásťvalec, v Cayenne sa takého motora nedočkáme, ale za to sa môžeme tešiť na nižšiu hmotnosť. Každopádne sa nám tu schyľuje k zaujímavému súboju, do ktorého by sa mohli vložiť napríklad aj ďalšie automobilky typu Jaguar s nejakou ostrou variantom crossoveru F-Pace.

Porsche Cayenne je ale sakramentsky rýchle už teraz. Prevedenie Turbo S, čo je auto vážiace zhruba 2,3 tony, demonštrovalo svoje schopnosti na Nürburgringu, keď tento okruh prešlo za 7 minút a 59 sekúnd. Je to prvé SUV, ktoré sa dostalo pod osem minút.

Nová generácia Porsche Cayenne príde v roku 2017.

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Škoda Fabia Combi 1.0 TSI v dlhodobom teste: Pol roka s trojvalcom

Ďalší dlhodobý test bude patriť Škode Fabia Combi. Čaká nás pol roka s novým litrovým trojvalcom 1.0 TSI. Konkrétne ide o verziu s výkonom 81 kW, teda o vrcholnú motorizáciu. Fabia prišla do testu vo výbave Style a s niekoľkými príplatkovými prvkami.

4. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY