vytisknout velikost písma Bentley Bentayga nebude najrýchlejšie. Nový Cayenne zvládne viac

Bentley Bentayga nebude najrýchlejšie. Nový Cayenne zvládne viac

Pomaly, ale iste, sa blíži chvíľa, kedy Bentley predstaví svoje vôbec prvé SUV. Už skôr bolo oznámené, že toto auto ponesie celý rad "naj". Tak predovšetkým má byť najdrahšie, najluxusnejšie a najrýchlejšie. Lenže ľudia od Porsche sú trochu iného názoru. Podľa nich si Bentayga titul najrýchlejšieho SUV príliš dlho neužije.

V rozhovore pre Car and Driver to vyhlásil šéf vývoja a výskumu Porsche Wolfgang Hatz. Podľa jeho slov bude nová generácia Cayenne rýchlejšia, a to dokonca výrazne.

Bentayga dostane dvanásťvalec, v Cayenne sa takého motora nedočkáme, ale za to sa môžeme tešiť na nižšiu hmotnosť. Každopádne sa nám tu schyľuje k zaujímavému súboju, do ktorého by sa mohli vložiť napríklad aj ďalšie automobilky typu Jaguar s nejakou ostrou variantom crossoveru F-Pace.

Porsche Cayenne je ale sakramentsky rýchle už teraz. Prevedenie Turbo S, čo je auto vážiace zhruba 2,3 tony, demonštrovalo svoje schopnosti na Nürburgringu, keď tento okruh prešlo za 7 minút a 59 sekúnd. Je to prvé SUV, ktoré sa dostalo pod osem minút.

Nová generácia Porsche Cayenne príde v roku 2017.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY