vytisknout velikost písma Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Volkswagen má v celej tej afére Dieselgate jednu obrovskú výhodu. Je totiž príliš veľký na to, aby sa len tak položil. Nielen v biznise, ale aj v ekonomike sa pre to vžil anglický termín "too big to fail". Každému je jasné, že keby padol Volkswagen, zrútil by sa celý európsky automobilový priemysel. Ten len tak mimochodom zamestnáva milióny ľudí. Vlády mu preto radi pomôžu.

Ale k veci. Volkswagen si teraz požičal na riešenie krízy od bánk dvadsať miliárd eur. To je obrovská suma peňazí, ktorú aj tak veľký koncern nedokáže len tak zarobiť. Navyše sa teraz VW dostal po dlhej dobe dokonca aj do straty. Ešte k tomu výrazne klesla cena jeho akcií.

Takže čím bude Volkswagen za túto veľkú pôžičku ručiť? Agentúra Reuters sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke, že by prípadne bolo nutné predať také značky ako Bentley, Lamborghini, Ducati alebo MAN vrátane divízie Power Engineering, ktorá vyrába a vyvíja generátory, lodné motory či turbíny. Tých dvadsať miliárd eur totiž musí VW zaplatiť už do jedného roka.

Zaujímavé ale je, že práve tieto značky nie sú príliš dôležité z pohľadu biznisu. Vyrábajú málo áut a na ekonomických výsledkoch koncernu sa nepodieľajú toľko, aby to malo veľký význam, píše Reuters. Napriek tomu je ich hodnota veľmi vysoká. To je však krajný scenár, na ktorý sa koncern VW pripravuje len preventívne. Rozhodne to neznamená, že by hneď zajtra podával inzerát "predám Bentley, zn: lacno".

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY