vytisknout velikost písma Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Volkswagen má v celej tej afére Dieselgate jednu obrovskú výhodu. Je totiž príliš veľký na to, aby sa len tak položil. Nielen v biznise, ale aj v ekonomike sa pre to vžil anglický termín "too big to fail". Každému je jasné, že keby padol Volkswagen, zrútil by sa celý európsky automobilový priemysel. Ten len tak mimochodom zamestnáva milióny ľudí. Vlády mu preto radi pomôžu.

Ale k veci. Volkswagen si teraz požičal na riešenie krízy od bánk dvadsať miliárd eur. To je obrovská suma peňazí, ktorú aj tak veľký koncern nedokáže len tak zarobiť. Navyše sa teraz VW dostal po dlhej dobe dokonca aj do straty. Ešte k tomu výrazne klesla cena jeho akcií.

Takže čím bude Volkswagen za túto veľkú pôžičku ručiť? Agentúra Reuters sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke, že by prípadne bolo nutné predať také značky ako Bentley, Lamborghini, Ducati alebo MAN vrátane divízie Power Engineering, ktorá vyrába a vyvíja generátory, lodné motory či turbíny. Tých dvadsať miliárd eur totiž musí VW zaplatiť už do jedného roka.

Zaujímavé ale je, že práve tieto značky nie sú príliš dôležité z pohľadu biznisu. Vyrábajú málo áut a na ekonomických výsledkoch koncernu sa nepodieľajú toľko, aby to malo veľký význam, píše Reuters. Napriek tomu je ich hodnota veľmi vysoká. To je však krajný scenár, na ktorý sa koncern VW pripravuje len preventívne. Rozhodne to neznamená, že by hneď zajtra podával inzerát "predám Bentley, zn: lacno".

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY