vytisknout velikost písma Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Volkswagen má v celej tej afére Dieselgate jednu obrovskú výhodu. Je totiž príliš veľký na to, aby sa len tak položil. Nielen v biznise, ale aj v ekonomike sa pre to vžil anglický termín "too big to fail". Každému je jasné, že keby padol Volkswagen, zrútil by sa celý európsky automobilový priemysel. Ten len tak mimochodom zamestnáva milióny ľudí. Vlády mu preto radi pomôžu.

Ale k veci. Volkswagen si teraz požičal na riešenie krízy od bánk dvadsať miliárd eur. To je obrovská suma peňazí, ktorú aj tak veľký koncern nedokáže len tak zarobiť. Navyše sa teraz VW dostal po dlhej dobe dokonca aj do straty. Ešte k tomu výrazne klesla cena jeho akcií.

Takže čím bude Volkswagen za túto veľkú pôžičku ručiť? Agentúra Reuters sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke, že by prípadne bolo nutné predať také značky ako Bentley, Lamborghini, Ducati alebo MAN vrátane divízie Power Engineering, ktorá vyrába a vyvíja generátory, lodné motory či turbíny. Tých dvadsať miliárd eur totiž musí VW zaplatiť už do jedného roka.

Zaujímavé ale je, že práve tieto značky nie sú príliš dôležité z pohľadu biznisu. Vyrábajú málo áut a na ekonomických výsledkoch koncernu sa nepodieľajú toľko, aby to malo veľký význam, píše Reuters. Napriek tomu je ich hodnota veľmi vysoká. To je však krajný scenár, na ktorý sa koncern VW pripravuje len preventívne. Rozhodne to neznamená, že by hneď zajtra podával inzerát "predám Bentley, zn: lacno".

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

včera | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Test jazdenky: BMW Z4 je skvelá hračka na leto. A čoskoro nebude

Takéto jednoduché a charakterné BMW už nebudú, takže ak máte niečo okolo 10-tisíc eur na roadster a Mazda MX-5 je na vás moc slabá, asi nemáte čo riešiť.

17. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY