vytisknout velikost písma Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Volkswagen má v celej tej afére Dieselgate jednu obrovskú výhodu. Je totiž príliš veľký na to, aby sa len tak položil. Nielen v biznise, ale aj v ekonomike sa pre to vžil anglický termín "too big to fail". Každému je jasné, že keby padol Volkswagen, zrútil by sa celý európsky automobilový priemysel. Ten len tak mimochodom zamestnáva milióny ľudí. Vlády mu preto radi pomôžu.

Ale k veci. Volkswagen si teraz požičal na riešenie krízy od bánk dvadsať miliárd eur. To je obrovská suma peňazí, ktorú aj tak veľký koncern nedokáže len tak zarobiť. Navyše sa teraz VW dostal po dlhej dobe dokonca aj do straty. Ešte k tomu výrazne klesla cena jeho akcií.

Takže čím bude Volkswagen za túto veľkú pôžičku ručiť? Agentúra Reuters sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke, že by prípadne bolo nutné predať také značky ako Bentley, Lamborghini, Ducati alebo MAN vrátane divízie Power Engineering, ktorá vyrába a vyvíja generátory, lodné motory či turbíny. Tých dvadsať miliárd eur totiž musí VW zaplatiť už do jedného roka.

Zaujímavé ale je, že práve tieto značky nie sú príliš dôležité z pohľadu biznisu. Vyrábajú málo áut a na ekonomických výsledkoch koncernu sa nepodieľajú toľko, aby to malo veľký význam, píše Reuters. Napriek tomu je ich hodnota veľmi vysoká. To je však krajný scenár, na ktorý sa koncern VW pripravuje len preventívne. Rozhodne to neznamená, že by hneď zajtra podával inzerát "predám Bentley, zn: lacno".

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY