vytisknout velikost písma Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Bentley a Lamborghini na predaj? Len ak dôjdu Volkswagenu peniaze

Volkswagen má v celej tej afére Dieselgate jednu obrovskú výhodu. Je totiž príliš veľký na to, aby sa len tak položil. Nielen v biznise, ale aj v ekonomike sa pre to vžil anglický termín "too big to fail". Každému je jasné, že keby padol Volkswagen, zrútil by sa celý európsky automobilový priemysel. Ten len tak mimochodom zamestnáva milióny ľudí. Vlády mu preto radi pomôžu.

Ale k veci. Volkswagen si teraz požičal na riešenie krízy od bánk dvadsať miliárd eur. To je obrovská suma peňazí, ktorú aj tak veľký koncern nedokáže len tak zarobiť. Navyše sa teraz VW dostal po dlhej dobe dokonca aj do straty. Ešte k tomu výrazne klesla cena jeho akcií.

Takže čím bude Volkswagen za túto veľkú pôžičku ručiť? Agentúra Reuters sa odvoláva na svoj zdroj v automobilke, že by prípadne bolo nutné predať také značky ako Bentley, Lamborghini, Ducati alebo MAN vrátane divízie Power Engineering, ktorá vyrába a vyvíja generátory, lodné motory či turbíny. Tých dvadsať miliárd eur totiž musí VW zaplatiť už do jedného roka.

Zaujímavé ale je, že práve tieto značky nie sú príliš dôležité z pohľadu biznisu. Vyrábajú málo áut a na ekonomických výsledkoch koncernu sa nepodieľajú toľko, aby to malo veľký význam, píše Reuters. Napriek tomu je ich hodnota veľmi vysoká. To je však krajný scenár, na ktorý sa koncern VW pripravuje len preventívne. Rozhodne to neznamená, že by hneď zajtra podával inzerát "predám Bentley, zn: lacno".

VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák
 Zmerali sme akceleráciu všetkých verzií novej Škody Octavia RS

Škoda Octavia RS

Zmerali sme reálnu akceleráciu všetkých variantov novej Octavie RS a dvoch verzií Octavie Scout. Medzi najrýchlejším a najpomalším RS je pri zrýchlení 0-150 km/h rozdiel 5,3 s, pri zrýchlení 0-100 km/h to je 1,4 s. Všetky varianty Octavie RS aj Scout majú systém Launch Control. Kvôli čo najlepšiemu porovnaniu výsledkov sme merali verzie s automatickou prevodovkou DSG.

13. 4. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY