vytisknout velikost písma Beijing Auto BJ40: Wrangler na čínsky spôsob

Čínska spoločnosť Beijing Auto začala vo svojej domovine s predajom ľahkých off-roadov BJ40.
Beijing Auto BJ40: Wrangler na čínsky spôsob

Nebude to úplne jednoduché, ale poďme na to. Čínska automobilka Beijing Auto (známa tiež ako Shenbao) bola založená len vlani v marci ako dcérska firma spoločnosti BAIC Motor. A tá je zase súčasťou koncernu BAIC Group, ktorý mimochodom v roku 2009 zakúpil práva na švédske vozidlá Saab 9-3 a 9-5 a potrebnú technológiu. Beijing Auto v súčasnosti vyrába päťdverový hatchback radu E, sedan C50E, veľké sedany C60F a C90L a SUV C51X. Toľko na úvod.

Beijing Auto  BJ40 1.jpgBeijing Auto  BJ40 4.jpgBeijing Auto  BJ40 3.jpg
Beijing Auto  BJ40 2.jpgBeijing Auto  BJ40 5.jpgBeijing Auto  BJ40 6.jpg
Beijing Auto BJ40

Na tohtoročnom aprílovom autosalóne v Šanghaji spoločnosť Beijing Auto predstavila tiež vozidlá BJ212 a B40 vychádzajúce z odkazu klasických i novších off-roadov Jeep. Teraz na domácom trhu štartuje s predajom vozidiel BJ40. Nábeh výroby tohto modelu, ktorý je veľkostne porovnateľný s aktuálnym trojdverovým Jeepom Wrangler a tiež stojí na samostatnom ráme, bol žalostný a poznamenaný radom komplikácií, ale teraz sa konečne stáva skutočnosťou.

Nový Beijing Auto BJ40 stojí na podvozku s rázvorom náprav 2 450 mm a je 4 350 mm dlhý, 1 843 mm široký a 1 836 mm vysoký, a to sú oproti Wrangleru s trojdverovou karosériou výnimky len vo veľkosti milimetrov. Hoci materský BAIC Group vlastní práva na širokú škálu pohonných jednotiek (vrátane preplňovaných štvorvalcov Saab 2,0 a 2,3 l), o pohon modelu BJ40 sa stará konvenčný, atmosféricky plnený štvorvalec Mitsubishi s objemom 2,4 l.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

dnes | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY