vytisknout velikost písma Avtoros Shaman 8x8: Ďalšie ruské monštrum sa ukazuje na videu

Avtoros Shaman 8x8: Ďalšie ruské monštrum sa ukazuje na videu

V Rusku mali vždy talent na stavbu strašidelne vyzerajúcich strojov. Nedávno do tejto kategórie pribudol ďalší model. Volá sa Avtoros Shaman, má osem kolies, pričom všetky sú poháňané a dokonca aj riaditeľné. Neprekonateľnú prekážku hľadá toto monštrum len veľmi ťažko.

Voz sa volá celým názvom Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle. Na dĺžku dosahuje šesť metrov, na výšku meria tri metre a široký je 2,5 m. O pohon sa stará motor Iveco s výkonom 107 kW (146 koní), ktorý poháňa cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku všetkých osem kolies.

Práve konštrukcia kolies je na aute tým najzaujímavejším. Napriek rozmerom a hmotnosti 2,5 tony má ísť o veľmi ľahko riaditeľný voz. Dôvodom sú tri režimy, v ktorých sa Shaman dokáže pohybovať. Na ceste zatáča len prednou dvojicou náprav, režim Off-Road začne systém natáčať aj zadné kolesá. Natáča ich proti tým predným, takže sa auto otočí na veľmi malom priestore.

Tretí režim je Crab Mode, kedy sa všetkých osem kolies otočí rovnakým smerom a auto sa začne pohybovať bokom. A aby sme nezabudli, Avtoros Shaman dokáže tiež plávať.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY