vytisknout velikost písma Avtoros Shaman 8x8: Ďalšie ruské monštrum sa ukazuje na videu

Avtoros Shaman 8x8: Ďalšie ruské monštrum sa ukazuje na videu

V Rusku mali vždy talent na stavbu strašidelne vyzerajúcich strojov. Nedávno do tejto kategórie pribudol ďalší model. Volá sa Avtoros Shaman, má osem kolies, pričom všetky sú poháňané a dokonca aj riaditeľné. Neprekonateľnú prekážku hľadá toto monštrum len veľmi ťažko.

Voz sa volá celým názvom Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle. Na dĺžku dosahuje šesť metrov, na výšku meria tri metre a široký je 2,5 m. O pohon sa stará motor Iveco s výkonom 107 kW (146 koní), ktorý poháňa cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku všetkých osem kolies.

Práve konštrukcia kolies je na aute tým najzaujímavejším. Napriek rozmerom a hmotnosti 2,5 tony má ísť o veľmi ľahko riaditeľný voz. Dôvodom sú tri režimy, v ktorých sa Shaman dokáže pohybovať. Na ceste zatáča len prednou dvojicou náprav, režim Off-Road začne systém natáčať aj zadné kolesá. Natáča ich proti tým predným, takže sa auto otočí na veľmi malom priestore.

Tretí režim je Crab Mode, kedy sa všetkých osem kolies otočí rovnakým smerom a auto sa začne pohybovať bokom. A aby sme nezabudli, Avtoros Shaman dokáže tiež plávať.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY