vytisknout velikost písma Avtoros Shaman 8x8: Ďalšie ruské monštrum sa ukazuje na videu

Avtoros Shaman 8x8: Ďalšie ruské monštrum sa ukazuje na videu

V Rusku mali vždy talent na stavbu strašidelne vyzerajúcich strojov. Nedávno do tejto kategórie pribudol ďalší model. Volá sa Avtoros Shaman, má osem kolies, pričom všetky sú poháňané a dokonca aj riaditeľné. Neprekonateľnú prekážku hľadá toto monštrum len veľmi ťažko.

Voz sa volá celým názvom Avtoros Shaman 8x8 All-Terrain Vehicle. Na dĺžku dosahuje šesť metrov, na výšku meria tri metre a široký je 2,5 m. O pohon sa stará motor Iveco s výkonom 107 kW (146 koní), ktorý poháňa cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku všetkých osem kolies.

Práve konštrukcia kolies je na aute tým najzaujímavejším. Napriek rozmerom a hmotnosti 2,5 tony má ísť o veľmi ľahko riaditeľný voz. Dôvodom sú tri režimy, v ktorých sa Shaman dokáže pohybovať. Na ceste zatáča len prednou dvojicou náprav, režim Off-Road začne systém natáčať aj zadné kolesá. Natáča ich proti tým predným, takže sa auto otočí na veľmi malom priestore.

Tretí režim je Crab Mode, kedy sa všetkých osem kolies otočí rovnakým smerom a auto sa začne pohybovať bokom. A aby sme nezabudli, Avtoros Shaman dokáže tiež plávať.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY