vytisknout velikost písma Autosalón Ženeva 2015: Všetko, čo potrebujete vedieť

Autosalón v Ženeve je pre našinca zaujímavá príležitosť, ako sa zoznámiť s najočakávanejšími automobilovými novinkami tohto roka.
Autosalón Ženeva 2015: Všetko, čo potrebujete vedieť

Autosalón v Ženeve sa koná tradične na začiatku marca a aj tento rok sa môžeme tešiť na niekoľko zaujímavých premiér. Pokiaľ ale nechcete len sedieť pri počítači a sledovať naše aktuálne spravodajstvo priamo z miesta, prinášame aj pár rád, ako sa do Ženevy najlepšie dostať a na čo sa tešiť.

Kedy sa autosalón koná?

Prvé novinárskej prezentácie sa konajú už dnes večer. Svoje novinky tradične na veľké tlačovej konferencii predstaví celý koncern Volkswagen. Oficiálne sa brány autosalónu otvárajú pre novinárov zajtra ráno a médiá budú mať ešte celú stredu na to, aby pochytila ​​všetky potrebné informácie.

Pre verejnosť je autosalón otvorený od štvrtka 5. marca až do nedele 15. marca. Od pondelka do piatku je otvorené od 10:00 dopoludnia do 20:00 večer. O soboty a nedele sa otvára o 9:00 ráno a zatvára o 19:00 večer.

Ako sa tam dostanem?

Výstavisko je hneď pri letisku, takže ak nechcete tráviť niekoľko hodín v aute, kúpte si letenku. Autom je to asi najjednoduchšie cez Nemecko po diaľnici A6 a potom dole na juh po diaľnici A5 na Bazilej. Potom sa držte na Bern, Lausanne a nakoniec dorazíte do Ženevy. Cesta vám zaberie zhruba deväť až desať hodín.

Pre autosalón sú vyhradené tri veľké parkoviská s kapacitou až 10 000 áut. Parkovanie na deň stojí 20 frankov, ale v cene máte aj transfer z parkoviska na výstavisko a späť, čo je určite užitočné, takže sa nemusíte spoliehať na miestnu hromadnú dopravu. Pre viac informácií o parkovaní a hromadnej doprave sa pozrite na oficiálnej stránky autosalónu.

Na švajčiarske diaľnice potrebujete ročnú známku, ktorá stojí 40 frankov. V obci sa jazdí 50 km/h, mimo obce len 80 km/h, na rýchlostných cestách 100 km/h a na diaľniciach maximálne 120 km/h. Vo Švajčiarsku je zakázané používať radarové detektory. Čo sa alkoholu týka, tolerujú úrady hranicu 0,5 promile.

Koľko stojí vstup?

Jednorazové vstupné je 16 švajčiarskych frankov. Deti od 6 do 16 rokov, dôchodcovia a osoby s telesným postihnutím majú vstup za 9 frankov. Ak idete skupina dvadsiatich a viac ľudí, platí každý 11 frankov. Všetky vstupenky zakúpené po 16. hodine stoja polovicu.

Čo tam uvidím?

Na zaujímavé autá bude tohtoročná Ženeva naozaj bohatá, takže si pripomeňme v rýchlosti to najdôležitejšie. Určite ale ešte uvidíme aj ďalšie novinky.

Aston Martin Vulcan
Audi R8
Koncept kupé Bentley
Návrat automobilky Borgward
Ferrari 488 GTB
Ford GT a Focus RS
Honda Civic Type-R
Honda Jazz
Hyundai Tucson
Infiniti QX30
Kia Picanto
Lotus Evora 400
Opel Corsa OPC
Peugeot 208
Porsche Cayman GT4
Qoros 3 City SUV
Range Rover Evoque
Nový model R.S. značky Renault
SUV značky Seat
SsangYong Tivoli
Škoda Superb
Toyota Auris
Volkswagen Touran
Volkswagen CC
Volkswagen Passat Alltrack

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY