vytisknout velikost písma Autosalón Ženeva 2015: Všetko, čo potrebujete vedieť

Autosalón v Ženeve je pre našinca zaujímavá príležitosť, ako sa zoznámiť s najočakávanejšími automobilovými novinkami tohto roka.
Autosalón Ženeva 2015: Všetko, čo potrebujete vedieť

Autosalón v Ženeve sa koná tradične na začiatku marca a aj tento rok sa môžeme tešiť na niekoľko zaujímavých premiér. Pokiaľ ale nechcete len sedieť pri počítači a sledovať naše aktuálne spravodajstvo priamo z miesta, prinášame aj pár rád, ako sa do Ženevy najlepšie dostať a na čo sa tešiť.

Kedy sa autosalón koná?

Prvé novinárskej prezentácie sa konajú už dnes večer. Svoje novinky tradične na veľké tlačovej konferencii predstaví celý koncern Volkswagen. Oficiálne sa brány autosalónu otvárajú pre novinárov zajtra ráno a médiá budú mať ešte celú stredu na to, aby pochytila ​​všetky potrebné informácie.

Pre verejnosť je autosalón otvorený od štvrtka 5. marca až do nedele 15. marca. Od pondelka do piatku je otvorené od 10:00 dopoludnia do 20:00 večer. O soboty a nedele sa otvára o 9:00 ráno a zatvára o 19:00 večer.

Ako sa tam dostanem?

Výstavisko je hneď pri letisku, takže ak nechcete tráviť niekoľko hodín v aute, kúpte si letenku. Autom je to asi najjednoduchšie cez Nemecko po diaľnici A6 a potom dole na juh po diaľnici A5 na Bazilej. Potom sa držte na Bern, Lausanne a nakoniec dorazíte do Ženevy. Cesta vám zaberie zhruba deväť až desať hodín.

Pre autosalón sú vyhradené tri veľké parkoviská s kapacitou až 10 000 áut. Parkovanie na deň stojí 20 frankov, ale v cene máte aj transfer z parkoviska na výstavisko a späť, čo je určite užitočné, takže sa nemusíte spoliehať na miestnu hromadnú dopravu. Pre viac informácií o parkovaní a hromadnej doprave sa pozrite na oficiálnej stránky autosalónu.

Na švajčiarske diaľnice potrebujete ročnú známku, ktorá stojí 40 frankov. V obci sa jazdí 50 km/h, mimo obce len 80 km/h, na rýchlostných cestách 100 km/h a na diaľniciach maximálne 120 km/h. Vo Švajčiarsku je zakázané používať radarové detektory. Čo sa alkoholu týka, tolerujú úrady hranicu 0,5 promile.

Koľko stojí vstup?

Jednorazové vstupné je 16 švajčiarskych frankov. Deti od 6 do 16 rokov, dôchodcovia a osoby s telesným postihnutím majú vstup za 9 frankov. Ak idete skupina dvadsiatich a viac ľudí, platí každý 11 frankov. Všetky vstupenky zakúpené po 16. hodine stoja polovicu.

Čo tam uvidím?

Na zaujímavé autá bude tohtoročná Ženeva naozaj bohatá, takže si pripomeňme v rýchlosti to najdôležitejšie. Určite ale ešte uvidíme aj ďalšie novinky.

Aston Martin Vulcan
Audi R8
Koncept kupé Bentley
Návrat automobilky Borgward
Ferrari 488 GTB
Ford GT a Focus RS
Honda Civic Type-R
Honda Jazz
Hyundai Tucson
Infiniti QX30
Kia Picanto
Lotus Evora 400
Opel Corsa OPC
Peugeot 208
Porsche Cayman GT4
Qoros 3 City SUV
Range Rover Evoque
Nový model R.S. značky Renault
SUV značky Seat
SsangYong Tivoli
Škoda Superb
Toyota Auris
Volkswagen Touran
Volkswagen CC
Volkswagen Passat Alltrack

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY