vytisknout velikost písma Autosalón Paríž 2014: Prehľad noviniek a k tomu všetko, čo potrebujete vedieť

Autosalón Paríž 2014: Prehľad noviniek a k tomu všetko, čo potrebujete vedieť
Zoznam kapitol
  1. Autosalon Paríž 2014
  2. Fotogaléria: Autosalon Paríž 2014

Čoskoro začne jedna z najvýznamnejších udalostí tohto roku - autosalón v Paríži. Prinášame ucelený prehľad všetkých dôležitých informácií, ktoré potrebujete poznať, ak sa do Paríža chystáte sami. A tiež si pripomenieme niektoré autá, ktorá sa tam predstavia.

Kedy sa autosalón koná?

Novinárske dni sú 2. a 3. októbra. Pre verejnosť bude autosalón otvorený od soboty 4. 10. do soboty 19. 10. 2014. Otvorené je denne od 10. do 20. hodiny s výnimkou štvrtka a piatku, kedy je otvorené až do 22. hodiny.

Ako sa tam dostanem?

Do navigácie si zadajte adresu Paris expo Porte de Versailles, 75015 Paris. To vás dovedie k bráne. Lepšie je preskúmať okolie a pozrieť sa na stránky autosalónu, kde sú vyznačené odporúčané parkoviská. Počítajte ale s tým, že parkovanie a doprava v Paríži bude tradičné motoristické peklo.

Z Prahy je to na výstavisko v Paríži približne 1050 km a ide sa tam asi 12 hodín, ak máte šťastie na kolóny a dáte si pár prestávok. Z vlastnej skúsenosti ale vieme, že cesta môže trvať pokojne aj 16 hodín alebo dlhšie. Nechcete sa radšej nestarať o auto a vziať to do Paríža lietadlom? Zastávky MHD sú tiež vyznačené na stránkach autosalóne.

Ťažké to akurát budete mať s ubytovaním, pretože v okolí je počas autosalónu spravidla plno. Hľadajte preto nejaký menší penzión za mestom. Ak sa na výlet do Paríža necítite, nevadí, pretože chystáme živé spravodajstvo priamo z autosalónu.

Koľko vyjde vstupné?

Dospelí zaplatia za lístok prijateľných 14 eur, mládež od 10 do 25 rokov potom polovicu. Ak presvedčíte pokladníčku, že máte menej ako desať rokov, máte vstup zdarma. Skupiny s minimálne pätnástimi ľuďmi platia za osobu 12 eur.

Čo zaujímavé tam uvidíme?

Zďaleka nie všetky premiéry sú známe v predstihu. Tu je abecedný zoznam tých, o ktorých už vieme a písali sme o nich. V priebehu týždňa zostávajúceho do autosalónu budeme zoznam priebežne dopĺňať podľa toho, ako sa budeme dozvedať o ďalších plánovaných premiérach.

Audi TT a TTS Roadster
Bentley Mulsanne Speed
BMW X5 eDrive
Citroen C1 Urban Ride
Dacia Lodgy a Dokker Stepway
Honda HR-V
Hyundai i20
Kia Sorento
Mercedes-Benz AMG GT
Mitsubishi Outlander plug-in
Opel Adam S
Peugeot Quartz
Renault Eolab
Škoda Fabia
Toyota C-HR
Volkswagen Polo GTI
Volvo XC90

Sledujte AutoMag na Facebooku Ďalšia kapitola
Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Porsche Panamera 4S Diesel na brzde: Čo keď chýba elektrický kompresor?

Po Audi SQ7 sme zmerali reálny výkon rovnakého motora použitého v Porsche Panamera 4S Diesel. Obe jednotky sa ale líšia systémom preplňovania. Panamera nemá elektrický kompresor. Absencia elektrického kompresora sa prejaví najmä na nástupe krútiaceho momentu v nízkych otáčkach.

20. 1. 2017 | Dalibor Žák
Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

19. 1. 2017 | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY