vytisknout velikost písma Autonómnych vozidiel sa prekvapivo najviac boja ženy, ukázal prieskum

Ženy sa obávajú predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Mužom robí starosti skôr to, že by prišli o samotný zážitok z riadenia auta.
Autonómnych vozidiel sa prekvapivo najviac boja ženy, ukázal prieskum

Autonómne vozidlá čaká ešte dlhá cesta, než ich vodiči / motoristi prijmú. Podľa aktuálneho prieskumu stránok NerdWallet by len 6% ľudí dôverujúcich vozidlám bez vodiča nechalo svoje deti odísť v aute s autopilotom napríklad do škôlky.

Zaujímavé je, že väčší odpor k autonómnym autám majú podľa prieskumu ženy, ktoré sa obávajú predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Muži z nich nemajú vyložene strach, ale skôr sa obávajú o to, že by prišli o samotný zážitok z riadenia auta. Prieskumu sa zúčastnilo 1028 aktívnych vodičov.

Z prieskumu vyplynulo, že zatiaľ čo sa 50% mužov zaujíma o vlastníctvo vozidla s možnosťou autonómnej jazdy, medzi ženami to bolo len 37% opýtaných. Určite o jeho kúpe neuvažuje len 43% mužov a hneď 54% žien.

28% opýtaných uviedlo, že by si nikdy nekúpili automobil schopný samočinnej jazdy. Iba tri percentá opýtaných by si ho kúpili hneď, ako by to bolo možné. Väčšina opýtaných potom chce počkať niekoľko rokov a rozhodnú sa podľa toho, ako sa technológia osvedčí v reálnej prevádzke.

Muži sa prekvapivo toľko neobávajú o bezpečnosť (tú rieši len 37% opýtaných mužov) a veria napríklad v to, že autonómne vozidlá budú mať nižšiu cenu poistenia, ale z 44% sa obávajú, že prídu o zážitok z riadenia. Toho sa obáva len 23% žien, ale viac ako polovica opýtaných žien má obavy o bezpečnosť tohto auta.

Opýtaní sa tiež z viac ako 60% domnievajú, že autonómne vozidlá budú príliš drahé. Za systém autonómnej jazdy nechcú priplácať a zhruba tretina opýtaných, predovšetkým potom muži, sa obávajú o súkromie, pretože autonómne vozidlá vraj budú zbierať príliš veľa dát.

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Test Mercedes-Benz AMG GT R

Možno prišiel z pekla, ale tých menej šťastlivcov, ktorí si ho budú môcť kúpiť, odvezie rovno do vodičského raja.

20. 6. 2017 | Dalibor Žák
Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Test motocyklu Honda CRF1000L Africa Twin: Ku koreňom

Mohutný zvukový prejav urobí s zážitkom jazdy divy a motor odovzdáva svoju silu presne v tých otáčkach, kde ju oceníte najviac pri jazde na neznámych kľukatých cestách alebo práve mimo asfaltu. Čo je kráľovská disciplína tejto Hondy.

19. 6. 2017 | Dalibor Žák
Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima Sportswagon GT v dlhodobom teste: Na brzde obstála

Kia Optima GT sa dodáva výhradne s motorom 2.0 T-GDI. Výrobca sľubuje 180 kW a 350 Nm, my sme namerali ešte vyššie maximá. Krútiaci moment sa drží nad nominálnou hodnotou v intervale 1400-4500 min-1.

15. 6. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY