vytisknout velikost písma Autonómnych vozidiel sa prekvapivo najviac boja ženy, ukázal prieskum

Ženy sa obávajú predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Mužom robí starosti skôr to, že by prišli o samotný zážitok z riadenia auta.
Autonómnych vozidiel sa prekvapivo najviac boja ženy, ukázal prieskum

Autonómne vozidlá čaká ešte dlhá cesta, než ich vodiči / motoristi prijmú. Podľa aktuálneho prieskumu stránok NerdWallet by len 6% ľudí dôverujúcich vozidlám bez vodiča nechalo svoje deti odísť v aute s autopilotom napríklad do škôlky.

Zaujímavé je, že väčší odpor k autonómnym autám majú podľa prieskumu ženy, ktoré sa obávajú predovšetkým o bezpečnosť a spoľahlivosť. Muži z nich nemajú vyložene strach, ale skôr sa obávajú o to, že by prišli o samotný zážitok z riadenia auta. Prieskumu sa zúčastnilo 1028 aktívnych vodičov.

Z prieskumu vyplynulo, že zatiaľ čo sa 50% mužov zaujíma o vlastníctvo vozidla s možnosťou autonómnej jazdy, medzi ženami to bolo len 37% opýtaných. Určite o jeho kúpe neuvažuje len 43% mužov a hneď 54% žien.

28% opýtaných uviedlo, že by si nikdy nekúpili automobil schopný samočinnej jazdy. Iba tri percentá opýtaných by si ho kúpili hneď, ako by to bolo možné. Väčšina opýtaných potom chce počkať niekoľko rokov a rozhodnú sa podľa toho, ako sa technológia osvedčí v reálnej prevádzke.

Muži sa prekvapivo toľko neobávajú o bezpečnosť (tú rieši len 37% opýtaných mužov) a veria napríklad v to, že autonómne vozidlá budú mať nižšiu cenu poistenia, ale z 44% sa obávajú, že prídu o zážitok z riadenia. Toho sa obáva len 23% žien, ale viac ako polovica opýtaných žien má obavy o bezpečnosť tohto auta.

Opýtaní sa tiež z viac ako 60% domnievajú, že autonómne vozidlá budú príliš drahé. Za systém autonómnej jazdy nechcú priplácať a zhruba tretina opýtaných, predovšetkým potom muži, sa obávajú o súkromie, pretože autonómne vozidlá vraj budú zbierať príliš veľa dát.

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon FR 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: ide pekne, ale Cupra to nie je

Seat Leon 1.4 TSI 110 kW by mal akcelerovať na 100 km/h za 8 sekúnd. My sme sa nedostali pod 9,5 s. Pokusy o rýchly rozjazd komplikujú obmedzenia otáčok aj nevypínatelná stabilizácia. Porovnanie s SUV Ateca ale ukazuje, že v diaľničnom tempe je hatchback rýchlejší. Z 80 na 120 km/h zrýchľuje Leon lepšie než napríklad roadstery Fiat 124 Spider a Mazda MX-5.

17. 10. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Test jazdeniek: BMW 525d E60 vs Škoda Octavia III 2.0 TDI

Za 10 až 12 tisíc eur je na trhu ojazdených áut mimoriadne dobrý výber. Na dosah sa dostávajú skôr veľmi drahé prémiové vozidlá. Desaťročný bavorák je stále príjemné a hodnotné auto. Moderná Octavia sa ale popri staršom BMW nemusí hanbiť. Zadarmo rozhodne nebude jazdiť ani jeden z týchto vozov.

10. 10. 2017 | Dalibor Žák
Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda 1101 VO/P vs. Škoda KodiaQ: K obrane vlasti pripravený!

Škoda VO vznikla na nezmenenom chrbticovom ráme Škody 1101. VO znamená "vojenská otvorená", P "pohotovostná". Počas štyroch rokov vyšlo z českých závodov v Mělníku a Chocni celkom 4237 kusov. Všetku terénnu výbavu tvorila štandardná, 19cm svetlá výška a vyslobodzovacia lopata na boku.

9. 10. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY