vytisknout velikost písma Autonómny autobus v Las Vegas mal nehodu hneď po spustení prevádzky

V Las Vegas bola slávnostne spustená prevádzka autonómneho autobusu. K nehode došlo už počas prvej hodiny. Primárna chyba však nebola na strane autonómneho elektromobilu.
Autonómny autobus v Las Vegas mal nehodu hneď po spustení prevádzky

V Las Vegas mali včera veľký deň. Po testovacej fáze vyrazil do reálnej prevádzky malý autonómny autobus, ktorý začal prepravovať reálnych pasažierov. Už počas prvej hodiny prevádzky sa ale nový stroj stal účastníkom dopravnej nehody. Jeho chyba to nebola, avšak tento prípad krásne dokumentuje, ako zložité bude ešte doladenie podobných systémov.

Las Vegas sa stalo prvým mestom v Amerike, ktoré ponúklo bežným ľuďom na kilometrovej trase možnosť jazdy v autobuse bez vodiča priamo v reálnej prevádzke. Dodávateľom stroja je francúzsky startup Navya. Kapacita je 15 cestujúcich, pohon je elektrický a vozidlo samotné rozhodne nie je nijako rýchle. Jeho cestovná rýchlosť dosahuje 24 km/h. Takže by sa pravdepodobne nič vážne nestalo ani vtedy, keby stroj nezastavil a v plnej rýchlosti do niečoho narazil.

Krátko po spustení prevádzky však došlo k situácii, keď pred autobusom začal cúvať veľký ťahač do vedľajšej ulice. Nový elektromobil prekážku zaznamenal a zastavil, lenže vodič ťahača malý autobus prehliadol a cúval tak dlho, dokiaľ do neho nenacúval. Ako píše TechCrunch, cestujúci z toho veľmi nadšení neboli, pretože iba bezmocne čakali, až do nich ťahač nabehne. Autonómne vozidlo neurobil nič, len nečinne stálo.

Predstavitelia výrobcu samozrejme situáciu využili na propagáciu autonómnych vozidiel, keď vyhlásili, že keby aj ťahač mal senzory ako ich autobus, k takejto drobnej nehode by nedošlo (a oba stroje by tam asi stáli dodnes). Na druhú stranu sa ale ponúka námietka, že keby cestujúcich prevážal človek, zaradil by spiatočku a o pár metrov cúvol, aby zrážke zabránil. Alebo aspoň by začal trúbiť.

Tento prípad krásne dokumentuje, ako zložité bude uvedenie technológie autonómneho riadenia do mestskej premávky. Hoci na autonómnom riadení pracuje mnoho spoločností, pokryť všetky situácie, ktoré sú schopní reálni účastníci premávky vyprodukovať, bude dosť ťažké. A to táto aktuálne z Las Vegas patrí ešte k tým jednoduchším.

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Test Range Rover Velar D300: Takto má vyzerať SUV

Range Rover Velar je aj napriek svojej istej nedokonalosti krásne auto. Takto by malo vyzerať a hlavne jazdiť každé SUV. Britská novinka stelesňuje mix pre vodiča zaujímavých jazdných vlastností, vysokej miery komfortu a zaujímavej dynamiky.

19. 12. 2017 | Dalibor Žák
Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Toto

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

18. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY