vytisknout velikost písma Autonómne vozy Google budú opäť múdrejšie. Už rozoznajú smerovky

Autonómne vozy Google budú opäť múdrejšie. Už rozoznajú smerovky

Spoločnosti Google, ktorá sa zaoberá vývojom autonómneho riadenia vozidiel, bol uznaný patent na systém rozpoznávajúci použitie smerových svetiel u ostatných vozidiel na ceste. Systém sa skladá z veľmi citlivej kamery, ktorá rozpozná, či sa jedná o smerovku alebo o iný zdroj svetla. Vývoj systému prebieha už od roku 2013.

Vďaka tomu môžu autonómne vozidlá Googlu lepšie reagovať na aktuálnu situáciu v prevádzke a pripraviť sa tak dopredu na zamýšľané počínanie ostatných vodičov. V súčasnosti autonómnej vozidlá nemajú veľa možností, ako dopredu predvídať správanie ostatných.

Detekcia smeroviek patrí k najdôležitejším prvkom, ktoré autonómnym autám uľahčí komunikáciu s ostatnými autami. Nová technológia tiež rozpozná, či ide o ukazovateľ zmeny smeru jazdy alebo varovné smerovky. Aj vďaka tomu by jazda v autonómnom vozidle mohla byť rýchlejšia, bezpečnejšia a plynulejšia. A z pohľadu vodiča i prirodzenejšia.

Autá so samočinným riadením sa veľmi rýchlo učia. Popri smerovkách teraz už vedia rozpoznávať veľké výmoly a čoskoro sa začnú učiť reagovať na signály ako zablikanie diaľkovými svetlami či na klaksón. Dôležitá bude aj schopnosť bezpečne uvoľniť miesto vozidlám s právom prednostnej jazdy.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY