vytisknout velikost písma Autonómne vozy Google budú opäť múdrejšie. Už rozoznajú smerovky

Autonómne vozy Google budú opäť múdrejšie. Už rozoznajú smerovky

Spoločnosti Google, ktorá sa zaoberá vývojom autonómneho riadenia vozidiel, bol uznaný patent na systém rozpoznávajúci použitie smerových svetiel u ostatných vozidiel na ceste. Systém sa skladá z veľmi citlivej kamery, ktorá rozpozná, či sa jedná o smerovku alebo o iný zdroj svetla. Vývoj systému prebieha už od roku 2013.

Vďaka tomu môžu autonómne vozidlá Googlu lepšie reagovať na aktuálnu situáciu v prevádzke a pripraviť sa tak dopredu na zamýšľané počínanie ostatných vodičov. V súčasnosti autonómnej vozidlá nemajú veľa možností, ako dopredu predvídať správanie ostatných.

Detekcia smeroviek patrí k najdôležitejším prvkom, ktoré autonómnym autám uľahčí komunikáciu s ostatnými autami. Nová technológia tiež rozpozná, či ide o ukazovateľ zmeny smeru jazdy alebo varovné smerovky. Aj vďaka tomu by jazda v autonómnom vozidle mohla byť rýchlejšia, bezpečnejšia a plynulejšia. A z pohľadu vodiča i prirodzenejšia.

Autá so samočinným riadením sa veľmi rýchlo učia. Popri smerovkách teraz už vedia rozpoznávať veľké výmoly a čoskoro sa začnú učiť reagovať na signály ako zablikanie diaľkovými svetlami či na klaksón. Dôležitá bude aj schopnosť bezpečne uvoľniť miesto vozidlám s právom prednostnej jazdy.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY