vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Vždy, keď sa obsiahlejšie venujeme problematike vozidiel schopných samostatnej alebo ak chcete autonómnej jazdy, dostaneme sa k tomu, že ich najväčším problémom je prílišná opatrnosť a absencia zdravej dávky asertivity, bez ktorej sa vodič v bežnej hustej premávke nezaobíde.

Na to teraz doplatil autonómny prototyp spoločnosti Google. Motohliadka kalifornskej polície si všimla kolóny áut tiahnucich sa za vozidlom, ktoré idú príliš pomaly. V zóne s obmedzením na 56 km/h sa vozidlo pohybovalo rýchlosťou len 39 km/h. Policajt si všimol, že sa jedná o autonómne vozidlo Googlu, napriek tomu sa ho rozhodol zastaviť.

Google k incidentu vydal vyhlásenie, že sa policajt zaujímal skôr o auto ako také a chcel vedieť, prečo ide tak pomaly. Google tvrdí, že jeho autonómne vozidlá (vždy majú na palube operátora, pretože termín "vodič" už sa veľmi nehodí) sú z bezpečnostných dôvodov obmedzené na maximálnu rýchlosť 24 míľ za hodinu (39 km/h), pretože nechcä, aby sa "desivo hnali ulicami ".

To nám trochu pripomína práve ten typ vodičov, o ktorých dúfame, že húfne prestúpia do autonómnych vozidiel. Sú to tí jedinci, ktorí zo zásady jazdia nejakých 20 km/h pod zákonným limitom a zatiaľ čo okolo seba šíria apokalypsu, budú vám tvrdiť, že jazdia už tridsať päť rokov pomaly a bezpečne bez nehody a že sú všetci ostatní piráti.

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

BMW 330e vs. Lexus IS 300h: Keď hybridy športujú

Dnešný test jasne ukazuje, že akonáhle sa do hybridov naplno oprú európske značky so svojím vedomostným, technickým a finančným zázemím, môže sa náskok skupiny Toyota rýchlo rozplynúť.

26. 5. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Meranie výkonu na brzde

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 na brzde nesklamal. Nameraný výkon zodpovedá oficiálne udávanému maximu. Vrchol krútiaceho momentu je takmer presne o 50 Nm vyšší.

23. 5. 2017 | Dalibor Žák
Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Rýchly test Toyota C-HR 1.2 Turbo: Benzínový reparát

Za 23-tisíc eur dostanete plne vybavený automobil s prvkami typu adaptívneho tempomatu a bezkľúčového prístupu, so systémom sledovania mŕtveho uhla, s inteligentným parkovacím asistentom alebo vyhrievaním volantu.

18. 5. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY