vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Vždy, keď sa obsiahlejšie venujeme problematike vozidiel schopných samostatnej alebo ak chcete autonómnej jazdy, dostaneme sa k tomu, že ich najväčším problémom je prílišná opatrnosť a absencia zdravej dávky asertivity, bez ktorej sa vodič v bežnej hustej premávke nezaobíde.

Na to teraz doplatil autonómny prototyp spoločnosti Google. Motohliadka kalifornskej polície si všimla kolóny áut tiahnucich sa za vozidlom, ktoré idú príliš pomaly. V zóne s obmedzením na 56 km/h sa vozidlo pohybovalo rýchlosťou len 39 km/h. Policajt si všimol, že sa jedná o autonómne vozidlo Googlu, napriek tomu sa ho rozhodol zastaviť.

Google k incidentu vydal vyhlásenie, že sa policajt zaujímal skôr o auto ako také a chcel vedieť, prečo ide tak pomaly. Google tvrdí, že jeho autonómne vozidlá (vždy majú na palube operátora, pretože termín "vodič" už sa veľmi nehodí) sú z bezpečnostných dôvodov obmedzené na maximálnu rýchlosť 24 míľ za hodinu (39 km/h), pretože nechcä, aby sa "desivo hnali ulicami ".

To nám trochu pripomína práve ten typ vodičov, o ktorých dúfame, že húfne prestúpia do autonómnych vozidiel. Sú to tí jedinci, ktorí zo zásady jazdia nejakých 20 km/h pod zákonným limitom a zatiaľ čo okolo seba šíria apokalypsu, budú vám tvrdiť, že jazdia už tridsať päť rokov pomaly a bezpečne bez nehody a že sú všetci ostatní piráti.

Test jazdenky VW Passat B7: je dobrý, ale pozor na jeho históriu

Test jazdenky VW Passat B7

Ak budete autu dávať pravidelný servis a aspoň základnú starostlivosť, svoju hodnotu si udrží. Vzhľadom k obľúbenosti Passatov ale zvážte nejakú formu poistenia proti vandalizmu a odcudzenia.

včera | Dalibor Žák
VW Amarok 3.0 TDI 165 kW vs. Toyota Hilux 2.4 D-4D: Motor, alebo výbava

VW Amarok vs. Toyota Hilux

Porovnanie týchto dvoch pick-upov sa dá na koniec celkom dobre zjednodušiť. V podstate si môžete vybrať, či chcete pick-up s naozaj silným motorom, alebo dáte prednosť podstatne menej dynamickej Toyote, ktorá vám výkon vykompenzuje bohatou výbavou.

18. 4. 2017 | Dalibor Žák
Škoda Favorit (1987) vs. Škoda Octavia (2017): 30 rokov vývoja za volantom

Favorit vs. Octavia

13. 4. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY