vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Vždy, keď sa obsiahlejšie venujeme problematike vozidiel schopných samostatnej alebo ak chcete autonómnej jazdy, dostaneme sa k tomu, že ich najväčším problémom je prílišná opatrnosť a absencia zdravej dávky asertivity, bez ktorej sa vodič v bežnej hustej premávke nezaobíde.

Na to teraz doplatil autonómny prototyp spoločnosti Google. Motohliadka kalifornskej polície si všimla kolóny áut tiahnucich sa za vozidlom, ktoré idú príliš pomaly. V zóne s obmedzením na 56 km/h sa vozidlo pohybovalo rýchlosťou len 39 km/h. Policajt si všimol, že sa jedná o autonómne vozidlo Googlu, napriek tomu sa ho rozhodol zastaviť.

Google k incidentu vydal vyhlásenie, že sa policajt zaujímal skôr o auto ako také a chcel vedieť, prečo ide tak pomaly. Google tvrdí, že jeho autonómne vozidlá (vždy majú na palube operátora, pretože termín "vodič" už sa veľmi nehodí) sú z bezpečnostných dôvodov obmedzené na maximálnu rýchlosť 24 míľ za hodinu (39 km/h), pretože nechcä, aby sa "desivo hnali ulicami ".

To nám trochu pripomína práve ten typ vodičov, o ktorých dúfame, že húfne prestúpia do autonómnych vozidiel. Sú to tí jedinci, ktorí zo zásady jazdia nejakých 20 km/h pod zákonným limitom a zatiaľ čo okolo seba šíria apokalypsu, budú vám tvrdiť, že jazdia už tridsať päť rokov pomaly a bezpečne bez nehody a že sú všetci ostatní piráti.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

20. 11. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY