vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Autonómne vozidlo Google zastavila polícia. Išiel príliš pomaly a blokoval prevádzku

Vždy, keď sa obsiahlejšie venujeme problematike vozidiel schopných samostatnej alebo ak chcete autonómnej jazdy, dostaneme sa k tomu, že ich najväčším problémom je prílišná opatrnosť a absencia zdravej dávky asertivity, bez ktorej sa vodič v bežnej hustej premávke nezaobíde.

Na to teraz doplatil autonómny prototyp spoločnosti Google. Motohliadka kalifornskej polície si všimla kolóny áut tiahnucich sa za vozidlom, ktoré idú príliš pomaly. V zóne s obmedzením na 56 km/h sa vozidlo pohybovalo rýchlosťou len 39 km/h. Policajt si všimol, že sa jedná o autonómne vozidlo Googlu, napriek tomu sa ho rozhodol zastaviť.

Google k incidentu vydal vyhlásenie, že sa policajt zaujímal skôr o auto ako také a chcel vedieť, prečo ide tak pomaly. Google tvrdí, že jeho autonómne vozidlá (vždy majú na palube operátora, pretože termín "vodič" už sa veľmi nehodí) sú z bezpečnostných dôvodov obmedzené na maximálnu rýchlosť 24 míľ za hodinu (39 km/h), pretože nechcä, aby sa "desivo hnali ulicami ".

To nám trochu pripomína práve ten typ vodičov, o ktorých dúfame, že húfne prestúpia do autonómnych vozidiel. Sú to tí jedinci, ktorí zo zásady jazdia nejakých 20 km/h pod zákonným limitom a zatiaľ čo okolo seba šíria apokalypsu, budú vám tvrdiť, že jazdia už tridsať päť rokov pomaly a bezpečne bez nehody a že sú všetci ostatní piráti.

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák
Tri generácie BMW 5 v porovnaní ojazdených áut: E39 vs. E60 vs. F10

Tri generácie BMW 5

Poľská dodávka konečne uhýba do pravého pruhu a prvýkrát mám možnosť zošliapnuť pedál v BMW 530d E60 na podlahu. Automat si podradí o dve rýchlosti a päťka s mocným záťahom vyrazí dopredu. Okolo diaľničného limitu sa preženie s nenútenou samozrejmosťou. Pri tachometrových 140 km/h zapínam tempomat, automaticky sa usadí na šestke a cesta ubieha akoby sama o sebe.

10. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY