vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa. Celý incident približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na videu.
Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Vôbec prvýkrát za 2,25 milióna testovacích kilometrov spôsobilo autonómne vozidlo spoločnosti Google dopravnú nehodu. Vozidlá Google boli už skôr účastníkmi dopravných nehôd, ale vyšetrovanie vždy ukázalo, že na vine bol vodič druhého vozidla.

Prvá nehoda spôsobená vozidlom Googlu v plne automatickom režime sa stala 14. februára v Kalifornii a teraz už sa vie, prečo. Autá Googlu sa učia správať ako bežný vodič. Snažia sa predvídať a správať sa tak, aby jazda v nich čo najviac pripomínala jazdu človeka.

Práve prílišná opatrnosť býva pre testovacie posádky autonómnych vozidiel frustrujúca, keď vodič cíti, že by určitú situáciu stihol rýchlejšie, zvládol lepšie alebo zbytočne nečakal a nepúšťal ostatných. Autonómne vozidlá sa tak postupne učia byť "menej opatrné", snažia sa kalkulovať s akceptovateľnou mierou rizika a so zdravou dávkou agresivity, ktorá je na ceste občas potrebná. Podobná situácia nestala teraz. Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa.

Celý incident (a ďalšie zaujímavosti z vývoja bezpilotných áut) približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na priloženom videu. Je to viac ako 50 veľmi zaujímavých minút, ale ak nemáte čas, my vám to radi zhrnieme.

Auto Googlu chcelo odbočiť na rozšírenom pruhu vpravo. Po ľavej strane stáli iné autá. Auto Googlu ale detekovalo malú prekážku vo svojom pruhu a rozhodlo sa počkať. Keď padla zelená a ostatné vozidlá odchádzali, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotili, že sa autobus nemôže do vzniknutej medzery vojsť, preto sa auto rozhodlo rozbehnúť, pretože počítalo s tým, že vodič autobusu zastaví. Vodič autobusu sa ale domnieval, že sa zmestí. Voz Googlu potom do prechádzajúceho autobusu v rýchlosti 3 km/h narazil. Poškodenie bolo len kozmetické a nikomu sa nič nestalo. Google v názavnosti na to pripravil 3500 rôznych testov, aby sa podobná situácia už neopakovala.

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Hyundai Ioniq Electric vs. Nissan Leaf vs. BMW i3: Kto dôjde najďalej?

Modely Nissan Leaf a BMW i3 sa aktuálne ponúkajú s posilnenými batériami. Okrem toho si záujemca o elektrický automobil môže kúpiť aj úplne nový Hyundai Ioniq Electric. Nissan sľubuje dojazd až 250 km, BMW dokonca 300 km a Hyundai "viac ako 280 km". So všetkými troma elektromobilmi sme vyskúšali jednu trasu a zistili, kto ujde najviac. Kvôli profilu trasy a hlavne kvôli počasiu sme sa ani s jedným z tejto trojice cez 200 km nedostali.

6. 12. 2016 | Dalibor Žák
BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman: Juniorská extraliga

BMW M2 Coupé vs. Porsche Cayman

Návrat ku koreňom. Novodobá E46 M3. Najšoférskejšie BMW. Tak a podobne sa písalo o novom BMW M2 ešte predtým, ako ktokoľvek z ľudí mimo automobilku zasadol za jeho volant. Ako by si do neho chcelo tvrdé jadro najvernejších aj širšia komunita motoristických nadšencov premietnuť priania a očakávania, ktoré aktuálne produkcia značky BMW napĺňa len čiastočne alebo vôbec.

22. 11. 2016 | Dalibor Žák
Zmerali sme Škodu KodiaQ: ako zrýchľuje a koľko priestoru ponúka?

Škoda KodiaQ

Prvýkrát sme sa odviezli s novou Škodou KodiaQ. Na medzinárodnej prezentácii sme vyskúšali motorizácie 2.0 TDI 140 kW 4 × 4 DSG a 1.4 TSI 110 kW DSG.

19. 11. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY