vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa. Celý incident približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na videu.
Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Vôbec prvýkrát za 2,25 milióna testovacích kilometrov spôsobilo autonómne vozidlo spoločnosti Google dopravnú nehodu. Vozidlá Google boli už skôr účastníkmi dopravných nehôd, ale vyšetrovanie vždy ukázalo, že na vine bol vodič druhého vozidla.

Prvá nehoda spôsobená vozidlom Googlu v plne automatickom režime sa stala 14. februára v Kalifornii a teraz už sa vie, prečo. Autá Googlu sa učia správať ako bežný vodič. Snažia sa predvídať a správať sa tak, aby jazda v nich čo najviac pripomínala jazdu človeka.

Práve prílišná opatrnosť býva pre testovacie posádky autonómnych vozidiel frustrujúca, keď vodič cíti, že by určitú situáciu stihol rýchlejšie, zvládol lepšie alebo zbytočne nečakal a nepúšťal ostatných. Autonómne vozidlá sa tak postupne učia byť "menej opatrné", snažia sa kalkulovať s akceptovateľnou mierou rizika a so zdravou dávkou agresivity, ktorá je na ceste občas potrebná. Podobná situácia nestala teraz. Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa.

Celý incident (a ďalšie zaujímavosti z vývoja bezpilotných áut) približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na priloženom videu. Je to viac ako 50 veľmi zaujímavých minút, ale ak nemáte čas, my vám to radi zhrnieme.

Auto Googlu chcelo odbočiť na rozšírenom pruhu vpravo. Po ľavej strane stáli iné autá. Auto Googlu ale detekovalo malú prekážku vo svojom pruhu a rozhodlo sa počkať. Keď padla zelená a ostatné vozidlá odchádzali, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotili, že sa autobus nemôže do vzniknutej medzery vojsť, preto sa auto rozhodlo rozbehnúť, pretože počítalo s tým, že vodič autobusu zastaví. Vodič autobusu sa ale domnieval, že sa zmestí. Voz Googlu potom do prechádzajúceho autobusu v rýchlosti 3 km/h narazil. Poškodenie bolo len kozmetické a nikomu sa nič nestalo. Google v názavnosti na to pripravil 3500 rôznych testov, aby sa podobná situácia už neopakovala.

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

Čo urobí viac oktánov s výkonom trojvalca 1.0 TSI? Naša Fabia vám to ukáže

S našou dlhodobo testovanou Fabiou sme sa zastavili na brzde. Namerané hodnoty rozhodne nepriniesli sklamanie. Zároveň sme vyskúšali, čo s parametrami motora urobí drahší benzín. Výrazný rozdiel nečakajte.

dnes | Dalibor Žák
Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Ako je na tom šesťvalcová Kia Stinger s výkonom? O nedostatok koní sa nebojte

Kia Stinger je jednou z najzaujímavejších noviniek tohto roku. V rámci redakčného testu vrcholnej verzie GT sme zmerali aj reálny výkon dvakrát preplňovaného zážihového motora. Šesťvalcový Stinger sa zaradil k tým autám, ktoré na brzde vykázali vyššie ako udávané maximum.

6. 12. 2017 | Dalibor Žák
Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

Test Škoda Karoq 2.0 TDI 110 kW 4×4 DSG: Líder triedy

5. 12. 2017 | Dalibor Žák | 1 příspěvek

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY