vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa. Celý incident približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na videu.
Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Vôbec prvýkrát za 2,25 milióna testovacích kilometrov spôsobilo autonómne vozidlo spoločnosti Google dopravnú nehodu. Vozidlá Google boli už skôr účastníkmi dopravných nehôd, ale vyšetrovanie vždy ukázalo, že na vine bol vodič druhého vozidla.

Prvá nehoda spôsobená vozidlom Googlu v plne automatickom režime sa stala 14. februára v Kalifornii a teraz už sa vie, prečo. Autá Googlu sa učia správať ako bežný vodič. Snažia sa predvídať a správať sa tak, aby jazda v nich čo najviac pripomínala jazdu človeka.

Práve prílišná opatrnosť býva pre testovacie posádky autonómnych vozidiel frustrujúca, keď vodič cíti, že by určitú situáciu stihol rýchlejšie, zvládol lepšie alebo zbytočne nečakal a nepúšťal ostatných. Autonómne vozidlá sa tak postupne učia byť "menej opatrné", snažia sa kalkulovať s akceptovateľnou mierou rizika a so zdravou dávkou agresivity, ktorá je na ceste občas potrebná. Podobná situácia nestala teraz. Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa.

Celý incident (a ďalšie zaujímavosti z vývoja bezpilotných áut) približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na priloženom videu. Je to viac ako 50 veľmi zaujímavých minút, ale ak nemáte čas, my vám to radi zhrnieme.

Auto Googlu chcelo odbočiť na rozšírenom pruhu vpravo. Po ľavej strane stáli iné autá. Auto Googlu ale detekovalo malú prekážku vo svojom pruhu a rozhodlo sa počkať. Keď padla zelená a ostatné vozidlá odchádzali, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotili, že sa autobus nemôže do vzniknutej medzery vojsť, preto sa auto rozhodlo rozbehnúť, pretože počítalo s tým, že vodič autobusu zastaví. Vodič autobusu sa ale domnieval, že sa zmestí. Voz Googlu potom do prechádzajúceho autobusu v rýchlosti 3 km/h narazil. Poškodenie bolo len kozmetické a nikomu sa nič nestalo. Google v názavnosti na to pripravil 3500 rôznych testov, aby sa podobná situácia už neopakovala.

Test Range Rover Evoque Convertible: Kodiaq naopak

Range Rover Evoque Convertible

Nezmysel to je možno z pohľadu bežných zákazníkov, ale z pohľadu ľudí, ktorí si podobný voz môžu dovoliť a ktorí hľadajú iba štýl, je Evoque Convertible dokonale atraktívne, pretože vlastne nič iné než štýl neponúka.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Audi A8 je kvalitné a spoľahlivé, ale šetriť na ňom nemôžete

Jazdenka Audi A8

Ak vám nevadí drahší servis, kupujte. Takto príjemné, komfortné a ničím neobťažujúce autá už o chvíľu nebudú.

5. 3. 2017 | Dalibor Žák
Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line v dlhodobom teste: Začíname

Peugeot 2008 1.6 BlueHDi GT Line

Vrcholné prevedenie Peugeotu 2008 GT Line nám bude robiť spoločnosť do konca júna. Testovaný exemplár dostal takmer kompletnú výbavu. Najsilnejší vznetový motor v ponuke disponuje výkonom 120 koní. Už od prvých kilometrov je jasné, že pôjde o úsporný automobil.

1. 3. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY