vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa. Celý incident približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na videu.
Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Vôbec prvýkrát za 2,25 milióna testovacích kilometrov spôsobilo autonómne vozidlo spoločnosti Google dopravnú nehodu. Vozidlá Google boli už skôr účastníkmi dopravných nehôd, ale vyšetrovanie vždy ukázalo, že na vine bol vodič druhého vozidla.

Prvá nehoda spôsobená vozidlom Googlu v plne automatickom režime sa stala 14. februára v Kalifornii a teraz už sa vie, prečo. Autá Googlu sa učia správať ako bežný vodič. Snažia sa predvídať a správať sa tak, aby jazda v nich čo najviac pripomínala jazdu človeka.

Práve prílišná opatrnosť býva pre testovacie posádky autonómnych vozidiel frustrujúca, keď vodič cíti, že by určitú situáciu stihol rýchlejšie, zvládol lepšie alebo zbytočne nečakal a nepúšťal ostatných. Autonómne vozidlá sa tak postupne učia byť "menej opatrné", snažia sa kalkulovať s akceptovateľnou mierou rizika a so zdravou dávkou agresivity, ktorá je na ceste občas potrebná. Podobná situácia nestala teraz. Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa.

Celý incident (a ďalšie zaujímavosti z vývoja bezpilotných áut) približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na priloženom videu. Je to viac ako 50 veľmi zaujímavých minút, ale ak nemáte čas, my vám to radi zhrnieme.

Auto Googlu chcelo odbočiť na rozšírenom pruhu vpravo. Po ľavej strane stáli iné autá. Auto Googlu ale detekovalo malú prekážku vo svojom pruhu a rozhodlo sa počkať. Keď padla zelená a ostatné vozidlá odchádzali, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotili, že sa autobus nemôže do vzniknutej medzery vojsť, preto sa auto rozhodlo rozbehnúť, pretože počítalo s tým, že vodič autobusu zastaví. Vodič autobusu sa ale domnieval, že sa zmestí. Voz Googlu potom do prechádzajúceho autobusu v rýchlosti 3 km/h narazil. Poškodenie bolo len kozmetické a nikomu sa nič nestalo. Google v názavnosti na to pripravil 3500 rôznych testov, aby sa podobná situácia už neopakovala.

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Elektrický test: Hyundai Ioniq Electric vs. BMW i3 94 Ah vs. Nissan Leaf 30 kWh

Ak dnes chcete elektrický automobil, máte si z čoho vyberať. My sme si vybrali tri a veľmi podrobne ich porovnali.

dnes | Dalibor Žák
BMW X4 xDrive20d vs. Mercedes-Benz GLC Coupé 250d 4Matic: v stopách X6

BMW X4 vs. Mercedes-Benz GLC

Vzhľadom na úspech BMW X6 je vlastne prekvapujúce, ako dlho zostával tento model v pomyselnej kategórii "prémiových SUV so splývajúcou strechou" osamotený. Aj v samom závere roku 2016, keď tento porovnávací test vznikal, boli na trhu len štyri také autá od dvoch značiek: X6, jeho priamy súper (zlé jazyky by mohli povedať "kópia") v podobe Mercedesu GLE Coupé - a menší súrodenci oboch gigantov, BMW X4 a Mercedes-Benz GLC Coupé. Práve tie sme pozvali k dnešnému duelu.

10. 1. 2017 | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Octavia II je úplne iná liga

Jazdenka Škoda Octavia II

Škoda Octavia je kvalitná a pevná. Ako sme ale napísali v úvode, jej najväčším problémom býva nejasný pôvod mnohých ojazdených áut, obľúbenosť medzi zlodejmi a podvodníkmi a predovšetkým nerealistické očakávania od potenciálnych kupcov.

23. 12. 2016 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY