vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa. Celý incident približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na videu.
Autonómne vozidlo Google spôsobilo nehodu s autobusom. Už sa vie, prečo

Vôbec prvýkrát za 2,25 milióna testovacích kilometrov spôsobilo autonómne vozidlo spoločnosti Google dopravnú nehodu. Vozidlá Google boli už skôr účastníkmi dopravných nehôd, ale vyšetrovanie vždy ukázalo, že na vine bol vodič druhého vozidla.

Prvá nehoda spôsobená vozidlom Googlu v plne automatickom režime sa stala 14. februára v Kalifornii a teraz už sa vie, prečo. Autá Googlu sa učia správať ako bežný vodič. Snažia sa predvídať a správať sa tak, aby jazda v nich čo najviac pripomínala jazdu človeka.

Práve prílišná opatrnosť býva pre testovacie posádky autonómnych vozidiel frustrujúca, keď vodič cíti, že by určitú situáciu stihol rýchlejšie, zvládol lepšie alebo zbytočne nečakal a nepúšťal ostatných. Autonómne vozidlá sa tak postupne učia byť "menej opatrné", snažia sa kalkulovať s akceptovateľnou mierou rizika a so zdravou dávkou agresivity, ktorá je na ceste občas potrebná. Podobná situácia nestala teraz. Auto Googlu si jednoducho povedalo, že sa zmestí. Nevošlo sa.

Celý incident (a ďalšie zaujímavosti z vývoja bezpilotných áut) približuje Chris Urmson, riaditeľ projektu autonómnych vozidiel Google, na priloženom videu. Je to viac ako 50 veľmi zaujímavých minút, ale ak nemáte čas, my vám to radi zhrnieme.

Auto Googlu chcelo odbočiť na rozšírenom pruhu vpravo. Po ľavej strane stáli iné autá. Auto Googlu ale detekovalo malú prekážku vo svojom pruhu a rozhodlo sa počkať. Keď padla zelená a ostatné vozidlá odchádzali, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotili, že sa autobus nemôže do vzniknutej medzery vojsť, preto sa auto rozhodlo rozbehnúť, pretože počítalo s tým, že vodič autobusu zastaví. Vodič autobusu sa ale domnieval, že sa zmestí. Voz Googlu potom do prechádzajúceho autobusu v rýchlosti 3 km/h narazil. Poškodenie bolo len kozmetické a nikomu sa nič nestalo. Google v názavnosti na to pripravil 3500 rôznych testov, aby sa podobná situácia už neopakovala.

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Za koľko jazdí malý dieselový crossover? Čakajte výbornú spotrebu

Proti dieselom sa dnes brojí vo veľkom, ale nízka spotreba je ich neodškriepiteľná výhoda. Náš dlhodobo testovaný Peugeot 2008 je toho jasným dôkazom. Dlhodobá spotreba sa drží pod hranicou šiestich litrov.

16. 8. 2017 | Dalibor Žák
Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Test Mercedes-Benz E 220 d All-Terrain vs. Volvo V90 Cross Country D5

Nie že by Volvo bolo výrazne horšie, ale keby sme si mali vybrať, zložíme zálohu v Mercedese. A pokojne by sme sa uspokojili aj s tým štvorvalcom.

15. 8. 2017 | Dalibor Žák
Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

Za volantom BMW E39 M5 (1999): Splnený sen

BMW M5 generácie E39 patrí k najkultovejším emkovým bavorákom.. Vo svojej dobe budilo úžas výkonom 294 kW (400 koní). Jazda skoro dvadsaťročným supersedanom pôsobí opojne aj dnes, hlavne vďaka charakternému motoru. Pokiaľ o M5 uvažujete, počítajte s nákladmi na prevádzku a údržbu v poriadku stoviek eur ročne. Alebo aj viac.

13. 8. 2017 | Dalibor Žák

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY