vytisknout velikost písma Autonómne vozidlo Apple by mohlo byť založené na BMW i3

Autonómne vozidlo Apple by mohlo byť založené na BMW i3

O autonómnom dopravnom prostriedku spoločnosti Apple sa už hovorí celkom dlho. Lenže Apple nemá vlastný výrobný závod ani skúsenosti s výrobou áut. Realizovateľným riešením by preto mohlo byť prevzatie základné platformy odinakiaľ. Napríklad od BMW.

Šéf Applu Tim Cook by rád vyrábal autonómne vozidlo na základoch BMW i3, píše nemecký Manager Magazin. Obe firmy sa v tejto záležitosti vraj zišli už na konci roka 2014, ale aj keď vtedajšie rokovania skrachovali, zostali v kontakte.

BMW i3 je nadčasový a z konštrukčného hľadiska veľmi futuristický automobil, čo by samozrejme sedelo na politiku spoločnosti Apple. Apple totiž chce tiež použiť uhlíkové vlákna ku konštrukcii vozidla a výhradne elektrický pohon. To všetko má dnes na trhu vlastne len BMW i3.

Autonómne vozidlo spoločnosti Apple čaká ešte dlhá cesta a aj keď sa hovorilo o roku 2018 ako o dátume uvedenia na trh, zatiaľ sme ešte nevideli ani prototyp, skicu alebo iný konkrétny a hmatateľný dôkaz, že také auto existuje.

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Škoda Superb 2.0 TSI 4×4 vs. BMW M760Li xDrive

Britskí kolegovia porovnali BMW 760Li xDrive a Škodu Superb 2.0 TSI 4×4. Obe spomínané autá sa v našej redakcii už zastavili, preto sme sa pozreli na presné čísla nameranej dynamiky. Superb na dvanásťvalec ani zďaleka nemá, ale skutočne dobre brzdí.

dnes | Dalibor Žák
Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Test jazdenky: Škoda Fabia RS 1.4 TSI je zaujímavá, ale veľmi riziková

Fabiu RS by sme odporučili niekomu, kto je fanúšik značky a podobné auto chce pre radosť napríklad ako druhý alebo tretí kus do svojej flotily s tým, že toho za rok príliš veľa nenabehne.

14. 11. 2017 | Dalibor Žák
Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Seat Leon 1.4 TSI ACT v dlhodobom teste: Ako je na tom s výkonom?

Motor 1.4 TSI ACT má udávaný výkon 110 kW a krútiaci moment 250 Nm. Dlhodobo testovaný Seat Leon predviedol na valcovej skúšobni ešte lepšie hodnoty a najmä veľmi priaznivé priebehy. Krútiaci moment zostáva v prakticky celom rozsahu bežne používaných otáčok nad udávanou maximálnou hodnotou.

13. 11. 2017 | Jiří Červenka

NAJČÍTANEJŠIE ČLÁNKY